Zagranica

Wydatki reklamowe koncernu Gillette wzrosły w ub.r. o 12 proc.

Globalne wydatki reklamowe koncernu Gillette Co. wzrosły w 2002 r. o 12 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. W ub.r....

Globalne wydatki reklamowe koncernu Gillette Co. wzrosły w 2002 r. o 12 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. W ub.r. roku koncern Gillette wydał na reklamę w mediach około 650 mln dolarów. W ostatnim kwartale 2002 r. wydatki reklamowe (wraz z wydatkami na promocję i redukcje cen) Gillette wzrosły o 24 proc. (do 190 mln dolarów) w porównaniu z takim samym okresem 2001 r. Jak powiedział Chris Jackubic, wiceprezes ds. kontaktów z inwestorami, najmocniejsze wsparcie reklamowe w czwartym kwartale ub.r. otrzymały marki Duracell i Oral – B. Jackubic nie zdradził, jakie są plany marketingowe Gillette na najbliższy rok. “Poziom naszych wydatków reklmowych w 2003 r. będzie uzależniony od kondycji rynku” – dodał Jackubic. Pomimo iż koncern Duracell zamknął czwarty kwartał 2002 r. 73-proc. wzrostem wpływów netto, inwestorzy nie ocenili pozytywnie ostatnich czterech miesięcy ub.r. 24-proc. wzrost wydatków reklamowych w tym okresie spowodował spadek zysku operacyjnego Gillette. (“Advertising Age”)