Kraj

Polskie domy produkcyjne zachęcają do współpracy producentów zagranicznych

Cztery polskie domy produkcyjne uruchamiają wspólny projekt, który ma zachęcić do współpracy producentów zagranicznych. Celem projektu "Shooting in Poland" jest...

Cztery polskie domy produkcyjne uruchamiają wspólny projekt, który ma zachęcić do współpracy producentów zagranicznych. Celem projektu “Shooting in Poland” jest prezentacja polskiego rynku szeroko pojętej produkcji filmowej (także reklamowej i telewizyjnej) oraz zachęcenie producentów zagranicznych do inwestowania w Polsce. Pomysłodawcą są domy produkcyjne: Graffiti Film, Film It, Opus Film, OTO Studio Filmowe. “Koszt projektu rozkłada się na wszystkie objęte nim firmy” – mówi Katarzyna Wider, grafik designer w Graffiti Film. Projekt obejmuje katalog, płytę DVD i stronę internetową. Katalog i płyta DVD powstaną w wersji anglojęzycznej. Przygotowane materiały zostaną wysłane wraz z zaproszeniem na imprezę, organizowaną specjalnie w tym celu w Cannes podczas trwania festiwalu reklamowego. Wysyłka materiałów jest planowana na kwiecień, wysłanych będzie 500 kompletów materiałów (200 do Stanow Zjednoczonych, 300 do Europy). Kolejnych 500 będzie rozdanych podczas festiwalu, podczas którego odbędą się prezentacje polskich firm. Odbiorcą mają być głównie producenci dużych firm produkcyjnych oraz agencji reklamowych w Wielkiej Brytanii, Niemczech i USA. Projekt, oprócz informacji o wyżej wymienionych domach produkcyjnych i 10 firmach ściśle współpracujących, przedstawia również sylwetki polskich reżyserów, operatorów, scenografów oraz kompozytorów związanych z filmem lub reklamą. Będą wymienieni również młodzi, dobrze zapowiadający się artyści. Podkreślone zostaną jednocześnie walory polskiej architektury czy różnorodność krajobrazu i klimatu, a także informacje o jedynej w Europie tak dużej konnicy szkolonej specjalnie na potrzeby filmu (350 koni), starych powozach i pojazdach mechanicznych z różnych epok. (AMS)