Zagranica

Grupa Interpublic zamierza włączyć agencję Bozell do agencji Lowe

Wewnątrz grupy Interpublic trwają dyskusje na temat przejęcia agencji reklamowej Bozell z Nowego Jorku przez sieć reklamową Lowe & Partners...

Wewnątrz grupy Interpublic trwają dyskusje na temat przejęcia agencji reklamowej Bozell z Nowego Jorku przez sieć reklamową Lowe & Partners Worldwide. Sieć Lowe & Partners Worldwide miałaby przejąć zarówno pracowników, jak i klientów agencji Bozell. Ostateczna decyzja w tej sprawie może się jednak odwlec, ponieważ pojawiły się kontrowersje dotyczące konfliktowych klientów obu agencji. Jak powiedział John Dooner Jr., przewodniczący rady nadzorczej i CEO w grupie Interpublic, który ma decydujący głos w tej sprawie, decyzja poprzedzona szczegółową analizą powinna zapaść w ciągu najbliższych tygodni. Konfliktowi klienci obu agencji wywodzą się głównie z segmentów bankowego i produktów higieny osobistej. Jeśli chodzi o te dwa segmenty, klientami sieci reklamowej Lowe są bank HSBC oraz koncern Johnson & Johnson, natomiast do klientów agencji Bozell należą Bank of America oraz koncern The Andrew Jurgens Company. Agencja reklamowa Bozell zatrudnia 300 pracowników i ma jedno biuro w Nowym Jorku, podczas gdy sieć reklamowa Lowe działa na 82 rynkach w całym świecie. (“Advertising Age”)