Zagranica

Unilever kupuje udziały w firmie badawczej BrainJuicer

Koncern Unilever przejął 40 proc. udziałów w BrainJuicer, brytyjskiej firmie zajmującej się badaniami biznesowymi. Angielsko-holenderski koncern zapowiada, że wspomoże tę...

Koncern Unilever przejął 40 proc. udziałów w BrainJuicer, brytyjskiej firmie zajmującej się badaniami biznesowymi. Angielsko-holenderski koncern zapowiada, że wspomoże tę firmę badawczą poprzez dostarczenie funduszy i ekspertyz niezbędnych do rozwijania oferty badawczej. Chce w najbliższym czasie stworzyć wielki światowy panel do badań konsumenckich. Wysokość inwestycji Unilevera nie zostala ujawniona. Firma BrainJuicer działa od trzech lat. Oferuje badania grup fokusowych i badania ilościowe, ale w mniejszych przedziałach czasowych i za mniejsze pieniądze niż większość innych oferowanych na rynku metod. Klienci firmy to m.in.: Nike, Renault, Allied Domecq, Publicis Groupe i Diageo. To już siódma firma wspomagana przez Unilevera od chwili powstania Unilever Ventures – działu zajmującego się dokapitalizowaniem podmiotów badawczych. Firmy te mogą korzystać z danych Unilevera dotyczących branży spożywczej, detergentów i kosmetyków. (“AdvertisingAge”)