Kraj

Piwo Warka będzie kontynuować sponsoring piłkarskiej Ligi Mistrzów

Marka piwa Warka Jasne Pełne, należąca do Grupy Żywiec SA, będzie kontynuować do 2006 r. program sponsoringowy związany z rozgrywkami...

Marka piwa Warka Jasne Pełne, należąca do Grupy Żywiec SA, będzie kontynuować do 2006 r. program sponsoringowy związany z rozgrywkami piłkarskiej Ligi Mistrzów (LM) organizowanymi przez UEFA Champions League. Już w połowie lutego br. w związku z wiosenną edycją rozgrywek LM rozpocznie się kampania reklamowa informująca o sponsoringu i transmisjach meczów LM w stacjach TV4 i Polsat. Poza tym kampanii informującej towarzyszyć będzie również promocja konsumencka wsparta kampanią reklamową. Kampanie reklamowe i promocje konsumenckie dotyczące sponsoringu Ligi Mistrzów są realizowane przez agencję reklamową Upstairs Young & Rubicam i wewnętrzny dział tej agencji o nazwie HRC zajmujący się projektami BTL. Za planowanie i zakup mediów będzie odpowiadać dom mediowy Brand & Media OMD. Wysokość budżetu marketingowego, jaki zostanie w tym roku przeznaczony na wsparcie reklamowe sponsoringu marki Warka Jasne Pełne, nie została ujawniona. W ub.r. w czasie wiosennej edycji LM (od lutego do maja) Grupa Żywiec SA wydała na kampanie sponsorskie związane z LM, które przebiegały w telewizji (plansze sponsorskie), na nośnikach reklamy zewnętrznej (backlighty i citylighty), gazetach i w radiu, ok. 5 mln zł (źródło: Expert Monitor, Media Watch). Kontynuacja programu sponsoringowego Warki Jasne Pełne stała się możliwa dzięki przedłużeniu do 2006 r. umowy sponsorskiej między browarami Amstel (należącym do koncernu Heineken, który jest jednocześnie głównym akcjonariuszem Grupy Żywiec SA). “Sponsoring związany z tak prestiżowymi rozgrywkami piłkarskimi, jakimi jest Liga Mistrzów, przynosi marce Warka Jasne Pełne świetne rezultaty marketingowe, zarówno sprzedażowe, jak i wizerunkowe” – powiedział Remigiusz Rawa, marketing manager marki Warka w Grupie Żywiec SA. Szacunkowe udziały w rynku piwnym marki Warka Jasne Pełne w grudniu ub.r. wynosiły około 5 proc. Historia współpracy sponsoringowej między browarami Amstel a UEFA Champions League sięga 1994 r. (PR)