Kraj

Grey, Lowe Brand i McCann-Erickson w przetargu na markę Żywiec

Grupa Żywiec SA rozpisała przetarg na obsługę budżetu strategiczno-kreatywnego marki piwa Żywiec. Marka ta od początku 2001 r. była obsługiwana...

Grupa Żywiec SA rozpisała przetarg na obsługę budżetu strategiczno-kreatywnego marki piwa Żywiec. Marka ta od początku 2001 r. była obsługiwana przez agencję reklamową Lowe Brand, wchodzącą w skład grupy Lowe Group Poland. Jak powiedział Andrzej Jakubiec, dotychczasowy marketing manager marki piwa Żywiec, do przetargu zaproszone zostały trzy agencje reklamowe: Grey Worldwide Warszawa, McCann-Erickson Polska oraz Lowe Brand. Wysokość budżetu reklamowego marki Żywiec na najbliższy rok nie została ujawniona. W ub.r. Grupa Żywiec SA wydała na wsparcie reklamowe marki Żywiec 30,5 mln zł (telewizja, radio, prasa, źródło: Expert Monitor). Jakubiec nie ujawnił, jakie są nabliższe plany dotyczące strategii dla marki Żywiec. Marka ta jest pozycjonowana w segmencie piw premium. Pod koniec ubiegłego roku udziały rynkowe tej marki nieznacznie spadły i w grudniu ub.r. wynosiły około 8 proc. (dane szacunkowe). Termin zakończenia procedur przetargowych nie został podany. Agencja reklamowa Lowe Brand powstała z dawnej agencji GGK Direct, a pod nową nazwą funkcjonuje od grudnia 2000 r. Głównym klientem tej agencji jest Grupa Żywiec SA z marką piwa Żywiec. Zysk operacyjny agencji reklamowej Lowe Brand ani udział w tym zysku generowany przez markę Żywiec w 2002 r nie zostały ujawnione. (PR)