Zagranica

Marketerzy w kolejce do sponsorowania zawodów Nascar

Anheuser-Bush Co., Coca-Cola Co., McDonald's Corp i UPS znajdują się wśród kandydatów do objęcia sponsoringu nad wyścigami samochodowymi Nascar. Na...

Anheuser-Bush Co., Coca-Cola Co., McDonald’s Corp i UPS znajdują się wśród kandydatów do objęcia sponsoringu nad wyścigami samochodowymi Nascar. Na razie są to informacje nieoficjalne, które pojawiły się w związku z prawdopodobną rezygnacją dotychczasowego długoletniego sponsora – firmy R.J. Reynolds Tobacco Co. Przedstawiciele Nascar zapytali w internecie fanów tego cyklu wyścigów, kogo widzieliby jako sponsora, gdyby RJR zrezygnował ze współpracy. Wśród pięciu najczęściej wymienianych branż znalazły się: związana z rynkiem samochodowym, piwna, odzieżowa, sieć restauracji i producent napojów. RJR sponsorował zawody Nascar od 1971 r. i w 2002 r. podpisał przedłużenie umowy o klolejnych pięć lat. Jednak w ostatnim tygodniu firma ta opublikowała oświadczenie, że dynamika jej biznesu zmieniła się dramatycznie – RJR stracił w IV kwartale ub.r. 60 mln dol. (“Advertising Age”)