Zagranica

KIA wyda 40 mln dol. na reklamę modelu Sedona Minivan

W Stanach Zjednoczonych ruszyła kampania telewizyjna (w stacjach naziemnych i sieciach kablowych) nowego modelu samochodu KIA Sedona Minivan. Budżet, jaki...

W Stanach Zjednoczonych ruszyła kampania telewizyjna (w stacjach naziemnych i sieciach kablowych) nowego modelu samochodu KIA Sedona Minivan. Budżet, jaki producent – KIA Motors America – przeznaczył na reklamę nowego modelu na rynku amerykańskim, to wg szacunków ok. 40 mln dol. Trzy 30-sekundowe spoty pokazują chwile zagrożenia dla dzieci. Jeden ze spotów pokazuje np. scenkę z zoo – matka próbuje zrobić zdjęcie swojemu synowi przed klatką z orangutanem i w tym momencie małpa chwyta dziecko. Hasło kampanii: “Chroń je, kiedy możesz”, pojawia się na końcu spotów, które przygotowała niezależna agencja reklamowa David and Goliath z Los Angeles. Sedona jest jednym z trzech modeli KIA, na których mają się skupić tegoroczne dzialania reklamowe koncernu. Eksperci rynku samochodowego przewidują, że w tym roku konkurencja w segmencie minivanów będzie bardzo silna. Na początku przyszłego miesiąca ma ruszyć intensywna kampania Toyota Motor Sales reklamująca model minivana Sienna. Budżet tej kampanii, przygotowywanej przez agencję reklamową Saatchi & Saatchi (Publicis Groupe), szacowany jest na 60 mln dol. Wśród producentów minivanów wiodącą pozycję zajmował przez lata Chrysler (to on w 1983 r. wprowadził na rynek pierwszy model minivana), w czołówce plasował się również Ford Motor Co., który sprzedawał takie modele pod markami Ford i Mercury. (“Advertising Age”)