Kraj

New Look Media zacznie badać postrzegalność packshotów reklamowych

Firma badawcza New Look Media zamierza poszerzyć swoją ofertę o kolejne produkty badawcze. Pierwszym z nich mają być analizy postrzegania...

Firma badawcza New Look Media zamierza poszerzyć swoją ofertę o kolejne produkty badawcze. Pierwszym z nich mają być analizy postrzegania packshotów reklamowych, które z reguły wieńczą każdy z filmów reklamowych. “Chcemy w ten sposób dostarczyć reklamodawcy informacje na temat, jak i co komunikuje packshot zawarty w spocie reklamowym” – mówi Rafał Krzysztof Ohme, współwłaściciel New Look Media. Badania filmów reklamowych, realizowane pod tym kątem, spółka chce zaoferować jeszcze pod koniec marca br. Poza tym New Look Media przygotowuje się także do realizacji analiz postrzegania opakowań produktów i materiałów POS eksponowanych w miejscach sprzedaży. Poszerzą one ofertę firmy w kwietniu br. Podstawowym produktem badawczym spółki pozostaje test Triada, który dotyczy plakatów reklamowych. Odpowiada na pytania, czy badany plakat zwraca uwagę odbiorców, wybija się z tła oraz czy jest zrozumiały. Analizy uwzględniają tzw. zdegradowaną percepcję (np. złą pogodę), widzenie oboczne (m.in. kąt ustawienia tablicy), a także otoczenie ekspozycji reklamy oraz natłok innych komunikatów wizualnych. Na podstawie zebranych informacji reklamodawcy mogą jeszcze na etapie projektu plakatów wprowadzić korekty optymalizujące efektywność przekazu. Produkt ten został wprowadzony na rynek w grudniu ub.r. Obecnie korzystają z niego m.in. firmy telekomunikacyjne Telekomunikacja Polska SA oraz Polkomtel SA. New Look Media chce obecnie uzupełnić badania testu Triada o analizy optymalnego okresu trwania kampanii reklamy zewnętrznej w zależności od prezentowanych na jej nośnikach motywów reklamowych. (JP)