Kraj

Reader's Digest ogłasza wyniki badań European Trusted Brands

Ogłoszone zostały wyniki trzeciej edycji największych europejskich badań konsumenckich European Trusted Brands. Na potrzeby tych badań Reader's Digest przebadał 27...

Ogłoszone zostały wyniki trzeciej edycji największych europejskich badań konsumenckich European Trusted Brands. Na potrzeby tych badań Reader’s Digest przebadał 27 692 Europejczyków, w tym 1159 Polaków. Respondenci zostali poproszeni o wskazanie marek, które darzą największym zaufaniem, w 30 kategoriach – 21 wspólnych dla całej europy i 9 wybranych indywidualnie przez każdy kraj. Wskazania były spontaniczne. Następnie badani oceniali marki według takich kryteriów jak: jakość, wartość, wizerunek, zrozumienie potrzeb konsumenta, pragnienie zakupu. Niektóre brandy zyskały miano ponadnarodowych, zwyciężając w kilku krajach równocześnie. Bezwględnym zwycięzcą jest Nokia, która w kategorii “telefony komórkowe” zajęła pierwsze miejsce we wszystkich 18 państwach. Inne paneuropejskie marki to m.in. Nivea, Visa, Colgate, Canon czy Coca-Cola. W kategoriach: “banki”, “firmy ubezpieczeniowe”,”linie lotnicze” oraz “internet” przeważnie zwyciężały lokalne brandy. Badanie miało także na celu ustalenie zaufania do różnych instytucji życia społecznego, grup zawodowych, polityki rządu i sposobu postrzegania samych siebie. Największym zaufaniem w Europie cieszy się instytucja małżeństwa, radio, poczta oraz policja. Jeśli chodzi o politykę władz, Europejczycy największym zaufaniem darzą system edukacji, ochronę środowiska oraz opiekę zdrowotną. Najbardziej zaufanymi grupami zawodami są strażacy i piloci.