Ogłoszone zostały wyniki trzeciej edycji największych europejskich badań konsumenckich European Trusted Brands. Na potrzeby tych badań Reader’s Digest przebadał 27 692 Europejczyków, w tym 1159 Polaków. Respondenci zostali poproszeni o wskazanie marek, które darzą największym zaufaniem, w 30 kategoriach – 21 wspólnych dla całej europy i 9 wybranych indywidualnie przez każdy kraj. Wskazania były spontaniczne. Następnie badani oceniali marki według takich kryteriów jak: jakość, wartość, wizerunek, zrozumienie potrzeb konsumenta, pragnienie zakupu. Niektóre brandy zyskały miano ponadnarodowych, zwyciężając w kilku krajach równocześnie. Bezwględnym zwycięzcą jest Nokia, która w kategorii “telefony komórkowe” zajęła pierwsze miejsce we wszystkich 18 państwach. Inne paneuropejskie marki to m.in. Nivea, Visa, Colgate, Canon czy Coca-Cola. W kategoriach: “banki”, “firmy ubezpieczeniowe”,”linie lotnicze” oraz “internet” przeważnie zwyciężały lokalne brandy. Badanie miało także na celu ustalenie zaufania do różnych instytucji życia społecznego, grup zawodowych, polityki rządu i sposobu postrzegania samych siebie. Największym zaufaniem w Europie cieszy się instytucja małżeństwa, radio, poczta oraz policja. Jeśli chodzi o politykę władz, Europejczycy największym zaufaniem darzą system edukacji, ochronę środowiska oraz opiekę zdrowotną. Najbardziej zaufanymi grupami zawodami są strażacy i piloci.