Kraj

Dom mediowy Optimedia Poland wygrał przetarg na obsługę L'Oreala

Koncern L'Oreal Polska rozstrzygnął przetarg na obsługę budżetu mediowego, którego wysokość nieoficjalnie szacuje się na mniej więcej 90 mln zł....

Koncern L’Oreal Polska rozstrzygnął przetarg na obsługę budżetu mediowego, którego wysokość nieoficjalnie szacuje się na mniej więcej 90 mln zł. Zwycięzcą przetargu został dom mediowy Optimedia Poland. Tym samym budżet mediowy firmy L’Oreal Polska stracił Universal McCann, który pracował dla tego klienta od sześciu lat. “O wyborze domu mediowego Optimedia Polska zadecydował aspekt strategiczny. Agencja ta przeprowadziła najlepszą analizę, wyciągnęła z niej właściwe wnioski, zaproponowała ciekawe rozwiązania kreatywne i przedstawiła interesujące propozycje doboru tytułów prasowych” – powiedziała Agnieszka Tomasik-Walczak, market research manager w L’Oreal Polska, która koordynowała procedury przetargowe. Oficjalnie wysokość budżetu mediowego L’Oreal Polska nie została ujawniona. Wiadomo natomiast, że wydatki reklamowe L’Oreala w 2003 r. mają wzrosnąć w stosunku do 2002 r. o 5-10 proc. Według danych Expert Monitora uwzględniających oficjalne cenniki wydatki reklamowe L’Oréala w 2002 r. wyniosły 158 mln zł. Podobnie jak to miało miejsce dotychczas, 60 proc. budżetu L’Oreala ma być w 2003 r. lokowane w telewizji, a 40 proc. w prasie. W przetargu mediowym firmy L’Oreal Polska brało udział pięć domów mediowych. Oprócz Optimedia Poland były to: Brand & Media OMD, Universal McCann, Starcom oraz Media Planning. Do drugiego etapu (pierwszy rozpoczął się w grudniu ub.r. i polegał na porównaniu kosztów) zakwalifikowały się domy mediowe: Optimedia Poland, Universal McCann oraz Brand & Media OMD. Najważniejsze marki L’Oreala wspierane działaniami reklamowymi to: L’Oreal Paris, Garnier, Maybelline New York, Lancome, Helena Rubinstein, Biotherm i Vichy. Firma L’Oreal współpracuje globalnie z trzema agencjami kreatywnymi: Publicis Worldwide, McCann-Erickson Worldwide i Euro RSCG Worldwide. (PR)