Kraj

Kid wprowadza na rynek Gumolki - nową linię produktów Jutrzenki SA

Firma Jutrzenka SA rozpoczyna sprzedaż nowej linii żelkowych produktów dla dzieci o nazwie Gumolki. Przygotowaniem strategii produktu, nazwy, projektem serii...

Firma Jutrzenka SA rozpoczyna sprzedaż nowej linii żelkowych produktów dla dzieci o nazwie Gumolki. Przygotowaniem strategii produktu, nazwy, projektem serii opakowań oraz wprowadzeniem produktu na rynek zajęła się agencja reklamowa Kid. Nie wiadomo jeszcze, jak będzie wyglądało wsparcie marketingowe Gumolków. Na pewno jednak nie będzie to tradycyjna kampania ATL. Gumolki skierowane są do dzieci w wieku 7-10 lat mieszkających w dużych miastach. Linię produktów tej marki tworzą cztery produkty: Gumolki Pajo, Gumolki Zoo, Gumolki ABC oraz Gumolki Mini Misie. Konkurentami Jutrzenki SA w segmencie wyrobów żelowych są między innymi firmy: Harribo, Goplana, Masterfoods i Leaf Poland. Liderem segmentu pod względem ilościowym jest firma Goplana, natomiast Jutrzenka ze swoimi produktami zajmuje trzecią pozycję, za firmą Haribo. Ilościowy udział w tym segmencie rynku Jutrzenki SA wynosi około 20 proc. (źródło: Jutrzenka SA). Agencja reklamowa Kid specjalizująca się w marketingu dla dzieci i młodzieży na poszczególnych etapach pracy dla Jutrzenki SA nad marką Gumolki korzystała z badań rynku przeprowadzonych przez firmę Pentor oraz z autorskiego programu badawczego tej agencji o nazwie Kid Navigator. Program ten pomagający przy kreacji produktu był dotychczas wykorzystywany wyłącznie na potrzeby wewnętrzne agencji, a obecnie będzie traktowany jako samodzielny produkt oferowany klientom firmy. (PR)