Kraj

Zauważalna reklama kinowa

Badanie zapamiętania kampanii reklamowych zrealizowane na zlecenie brokera reklamy kinowej Best Marketing Promotion Agency wskazuje na decydującą rolę kina we...

Badanie zapamiętania kampanii reklamowych zrealizowane na zlecenie brokera reklamy kinowej Best Marketing Promotion Agency wskazuje na decydującą rolę kina we wzroście zauważalności reklam.

Badanie przeprowadzone zostało wśród widzów kinowych filmu “Władca Pierścieni – Dwie wieże” oraz na kontrolnej próbie osób, które nie były w kinie w czasie 30 dni przed badaniem.

Badaniem objęto 3 kampanie: Idea, Pizza Ristorante oraz Wrangler.

Zapamiętanie reklam wspomagane grupą produktów wykazało, że najczęściej wymienianą marką operatora telefonii komórkowej jest Idea GSM, druga w kolejności jest Era GSM a najmniej wskazań uzyskał Plus GSM. Kolejność jest taka sama w grupie zarówno “widzów”, jak i “niewidzów” kinowych. Występuje natomiast wzrost zauważalności kampanii reklamowych wśród “widowni kinowej”, przy czym największa różnica występuje w przypadku marki Idea GSM (wzrost o 57 proc. liczby wskazań zapamiętania reklam wśród “widzów” w stosunku do “niewidzów”). Podobnie w przypadku pozostałych 2 badanych spotów badanie także wykazało minimum trzykrotny wzrost zauważalności kampanii reklamowej w grupie widowni kinowej w porównaniu z próbą kontrolną. Badanie wykonała agencja Mareco Polska, która od wielu lat współpracuje z Best MP w zakresie badań reklamy kinowej. Best Marketing Promotion Agency jest brokerem reklamy kinowej. Obsługuje 150 kin w całej Polsce (w tym obiekty wielosalowe: Silver Screen, Vision, Helios, Atlantic, Kinoteka). Oferuje reklamę w bloku reklamowym, Follow-the-movie, czyli reklamę wyświetlaną wyłącznie przed wybranym filmem, Infografię – emisję planszy reklamowej na ekranie, sprzedaż pakietów sponsorskch największych dystrybutorów filmowych, akcje promocyjne w holach kinowych, a także produkcję materiału reklamowego.