M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zagranica - najnowsze

13 grudnia 2000

PHILIP MORRIS FINALIZUJE PRZEJĘCIE NABISCO

Philip Morris Cos. zakończył 11 grudnia przejęcie Nabisco Holdings Corp. kupionego za 18,9 mld USD. Kraft Foods należący do Philip...

14 grudnia 2000

GENERAL MOTORS WYCOFUJE Z RYNKU SWOJĄ MARKĘ OLDSMOBILE

General Motors Corp. rozpoczęło proces powolnego wycofywania z rynku swojej marki Oldsmobile. GM ujawniło, że nie powiodła się próba przyciągnięcia...

14 grudnia 2000

KANADYJSKI OUTDOOR OFERUJE OBRAZ I DŹWIĘK

Trzecia co do wielkości kanadyjska firma outdoorowa Omni Outdoor wzbogaciła swoją ofertę o plazmowe ekrany emitujące dźwięk oraz obraz w...

14 grudnia 2000

MCDONALD'S BRONI WOŁOWINY WE WŁOSZECH

Restauracje McDonald's Corp. we Włoszech rozpoczęły kampanię reklamową w prasie, której celem jest zapewnienie klientów, że bez obaw mogą jeść...

14 grudnia 2000

SZWEDZKA TELEFONIA SONERA ZMIENIA AGENCJĘ W MOSKWIE

Szwedzki operator telefonii komórkowej Sonera w Moskwie zrezygnował ze współpracy z agencją Adventa/Lowe Lintas na korzyść moskiewskiej BBDO Worldwide. Pierwszym...

14 grudnia 2000

AMERYKAŃSKIE REGULACJE PROMOCJI TYPU SWEEPSTAKES

Podpisana rok temu ustawa wprowadzająca ograniczenia akcji promocyjnych typu sweepstake, w których potencjalny klient jest zobowiązany do przesłania marketerowi swoich...

14 grudnia 2000

WŁOSKI GIGANT INTERNETOWY TISCALI ATAKUJE

Tiscali, włoski gigant internetowy, zakończył przejęcie holenderskiego World Online za kwotę 3 mld USD. Tiscali twierdzi , że będzie kontynuować...

15 grudnia 2000

NIEMIECKI SĄD UWALNIA BENETTON OD EMBARGA REKLAMOWEGO

Federalny Trybunał Konstytucyjny w Niemczech odrzucił wyrok niższej instancji wydany w 1995, który zabronił emitowania reklam Benettona. Sąd federalny uznał,...

15 grudnia 2000

WŁOSKI DOM MODY PRZEJMUJE DINERS CLUB W EUROPIE I AFRYCE

IT Holding, włoska firma zajmująca się sprzedażą luksusowej odzieży i dodatków, przejęła europejski i afrykański oddział Diners Club od Citigroup....

15 grudnia 2000

GUCCI KUPUJE UDZIAŁY SZWAJCARSKIEGO PRODUCENTA ZEGARKÓW

Włoski dom mody Gucci, kontynuując serię imponujących zakupów, przejął pakiet kontrolny szwajcarskiego producenta zegarków Bedat & Co. Jest to czwarte...

15 grudnia 2000

SZWECJA ZGADZA SIĘ NA FUZJĘ CARLSBERGA I ORKLI

Szwedzki urząd antymonopolowy wyraził warunkową zgodę na fuzję pomiędzy duńskim producentem piwa a oddziałem napojów norweskiej grupy Orkla. Na mocy...

15 grudnia 2000

DFGW ZDOBYŁA DWA EUROPEJSKIE BUDŻETY

Duckworth Finn Grubb Waters (DFGW), jedna z londyńskich niezależnych agencji, wygrała przetarg na dwa europejskie budżety - brytyjskiej grupy ubezpieczeniowej...

18 grudnia 2000

GIGANCI MEDIOWI NA NOWOJORSKIEJ KONFERENCJI

Wystąpienia przedstawicieli Dow Jones & Co. i News Corp. na konferencji mediowej w Nowym Jorku koncentrowały się na pesymistycznych prognozach...

18 grudnia 2000

SEAT REKLAMUJE SIĘ W AUSTRIACKIM REALITY SHOW "TAXI ORANGE"

"Taxi Orange", austriacki program typu reality show, został wykorzystany w strategii reklamowej Seata. Importer Seata Allmobil przekazał programowi pięć pomarańczowych...

18 grudnia 2000

BARTLE BOGLE HEGARTY REZYGNUJE Z KONFLIKTOWEGO BUDŻETU

Londyńska agencja Bartle Bogle Hegarty zrezygnowała z obsługi europejskiego budżetu o wartości 84 mln USD konsoli Dreamcast produkowanej przez Sega....

18 grudnia 2000

BRAUCH & HUBE PRZEJĄŁ WART 9 MLN USD BUDŻET BAHLSENA

Niemiecki producent snacków i ciasteczek Bahlsen przekazał agencji Brauch & Hube swój budżet o wartości 9 mln USD. Kampania wprowadzi...

18 grudnia 2000

OMNITEL PRONTO ITALIA CHRONI ŚRODOWISKO NATURALNE

Omnitel Pronto Italia, druga największa telefonia komórkowa we Włoszech, podpisała porozumienie z ministrem ochrony środowiska i grupami ekologicznymi, które ma...

19 grudnia 2000

L'OREAL SPRZEDAJE SWOJE ETNICZNE BRANDY WELLI

L'Oreal USA wyraził zgodę na sprzedaż swoich dwóch marek produktów do pielęgnacji włosów - Gentle Treatment oraz Ultra Sheen Supreme....

19 grudnia 2000

COCA-COLA CHCE SPRZEDAWAĆ ODZIEŻ NA RYNKU AMERYKAŃSKIM

Coca-Cola zapowiedziała, że planuje wprowadzenie na rynek amerykański markowej odzież Coca-Cola Wear. Kurtki, dżinsowe spodnie i koszulki będą opatrzone logo...

19 grudnia 2000

PRZEJĘCIE LEAGAS DELANEY PRZEZ ENVOY OPÓŹNIONE

Kanadyjska agencja Envoy Communications Group poinformowała, że przejęcie przez nią londyńskiej agencji Leagas Delaney zostanie zakończone później, niż przewidywano. Transakcja,...

19 grudnia 2000

MCCANN ZDOBYWA BUDŻET NOWEGO PRODUKTU DEUTSCHE BANKU

McCann-Erickson Worldwide z Frankfurtu zajmie się kampanią wprowadzającą na rynek brokerską platformę b2b Maxblue - nowy produkt Deutsche Banku. W...

19 grudnia 2000

IKEA ZMIENIA AGENCJĘ WE FRANCJI

Ikea, szwedzki detalista, zapowiedziała, że zamierza zmienić agencję obsługującą jej budżet we Francji. Miejsce dotychczas obsługującej Ikeę Richard Peyrat &...

19 grudnia 2000

PREZES MCCANN-ERICKSON Z WIELKIEJ BRYTANII AWANSOWANY

Universal McCann wyznaczył dotychczasowego prezesa McCann-Erickson UK Group Bena Langdona na stanowisko dyrektora regionalnego Europy/Afryki/Bliskiego Wschodu, największego regionu agencji. Ben...

20 grudnia 2000

TBWA ŁĄCZY SIĘ Z OMD WE WŁOSZECH

Optimum Media Direction Worldwide oraz dział mediów TBWA Worldwide łączą się we Włoszech. Obie agencje są częścią Omnicom Group. Mediowy...

20 grudnia 2000

REZULTATY FINANSOWE TIME WARNER GORSZE OD PLANOWANYCH

Time Warner znalazł się na długiej liście korporacyjnych gigantów, których tegoroczne osiągnięcia finansowe znacznie odbiegają od prognozowanych. Multimedialny gigant poinformował...

20 grudnia 2000

FRANCUSKIE WANADOO KUPUJE HISZPAŃSKĄ INDICE MULTIMEDIA

Francuska firma internetowa Wanadoo ogłosiła plany zakupu hiszpańskiej firmy Indice Multimedia, internetowej książki telefonicznej. Wartość transakcji szacuje się na 315...

20 grudnia 2000

JAPOŃSKIE DENTSU ATAKUJE CYBERRYNEK

Japońska agencja reklamowa Dentsu Inc. utworzyła spółkę z dwiema największymi na rynku japońskim firmami internetowymi - Softbank Corp. i Cyber...

21 grudnia 2000

KRAFT DZIELI EUROPEJSKI BUDŻET MEDIOWY

Kraft Foods International podzielił swój europejski budżet na zakup i planowanie mediów pomiędzy agencje Zenith Media, MindShare i Carat. Zenith...

21 grudnia 2000

DIAGEO I PERNOD KUPUJĄ SEAGRAM SPIRITS & WINE

Diageo, zajmujący się m.in. dystrybucją wyrobów alkoholowych oraz Pernod Ricard, zamierzają kupić Seagram Spirits & Wine za kwotę 8,15 mld...

21 grudnia 2000

MARKLEY NEWMAN ZDOBYŁ WART 55 MLN BUDŻET PFIZERA

Pfizer, amerykańska firma farmaceutyczna, przekazała budżet marki Lipitor w wysokości 55 mln USD nowojorskiej agencji Markley Newman Harty Healthworks. Rzecznik...

21 grudnia 2000

GRUNER & JAHR OGŁASZA PRZEJĘCIE "FAST COMPANY"

Gruner & Jahr USA Publishing ogłosił przejęcie magazynu o problematyce "nowej gospodarki" zatytułowanego "Fast Company". Tytuł należał do wydawnictwa Mort...

21 grudnia 2000

GRIFFIN BACAL REDUKUJE PERSONEL PO UTRACIE HASBRO

Należąca do Omnicom Group agencja Griffin Bacal z Nowego Jorku zmuszona została do redukcji swojego personelu. Dwie trzecie zatrudnionych pracowników...

21 grudnia 2000

SINGAPORE AIRLINES PRZEKAZUJĄ WART 60 MLN USD BUDŻET CIA

Po długim przetargu CIA z Singapuru zdobyła mediowy budżet Singapore Airlines, którego wartość wynosi 60 mln USD. Do przetargu zaproszono...

21 grudnia 2000

FCB PRZEJMUJE AGENCJE W KOREI I WE FRANCJI

Należąca do True North Communications agencja FCB przejęła koreańską agencję Hahnin i francuską Acam. Zakupione agencje mają wzmocnić globalną pozycję...

22 grudnia 2000

COCA-COLA WSPÓŁPRACUJE Z ROSYJSKIM PROVIDEREM

Oddział Coca-Coli w Rosji i jeden z największych providerów internetowych w Rosji rozpoczęli współpracę promocyjną. Wspólna akcja ma na celu...

22 grudnia 2000

OMNICOM GROUP ŁĄCZY SWOJE AGENCJE MEDIOWE W AUSTRII

Omnicom Group zamierza połączyć swoje dwie austriackie agencje mediowe, tworząc Optimum Media Direction Austria, której przychody będą kształtowały się na...

22 grudnia 2000

SEAGRAM POSZUKUJE PARTNERA DO TEQUILI

Seagram Spirits & Wine Group rozpoczęła rozmowy z agencjami na temat obsługi budżetu tequili Margaritaville, którego wysokość wynosi 6 mln...

22 grudnia 2000

TBWA/CHIAT/DAY KUPUJE KANADYJSKĄ AGENCJĘ

TBWA/Chiat/Day z Toronto kupiło agencję Bryant, Fulton & Shee z Vancouveru. Przejęcie jest spowodowane planami ekspansji w Ameryce Płn. BFS...

22 grudnia 2000

MTV POWRACA DO JAPONII W SIECI

MTV powraca na japoński rynek po dwóch latach nieobecności, wspomagając swoje wejście na rynek założeniem japońskojęzycznej strony internetowej. MTV, która...

22 grudnia 2000

GREY TWORZY NOWĄ KAMPANIĘ WIZERUNKOWĄ VOLKSWAGENA

Niemiecki producent samochodów Volkswagen przekazał swój budżet na nową kampanię wizerunkową agencji Grey Worldwide z Dźsseldorfu. Wysokość budżetu i szczegóły...

22 grudnia 2000

COCA-COLA WSPÓŁPRACUJE Z ROSYJSKIM PROVIDEREM

Oddział Coca-Coli w Rosji i jeden z największych providerów internetowych w Rosji rozpoczęli współpracę promocyjną. Wspólna akcja ma na celu...

22 grudnia 2000

OMNICOM GROUP ŁĄCZY SWOJE AGENCJE MEDIOWE W AUSTRII

Omnicom Group zamierza połączyć swoje dwie austriackie agencje mediowe, tworząc Optimum Media Direction Austria, której przychody będą kształtowały się na...

22 grudnia 2000

SEAGRAM POSZUKUJE PARTNERA DO TEQUILI

Seagram Spirits & Wine Group rozpoczęła rozmowy z agencjami na temat obsługi budżetu tequili Margaritaville, którego wysokość wynosi 6 mln...

22 grudnia 2000

TBWA/CHIAT/DAY KUPUJE KANADYJSKĄ AGENCJĘ

TBWA/Chiat/Day z Toronto kupiło agencję Bryant, Fulton & Shee z Vancouveru. Przejęcie jest spowodowane planami ekspansji w Ameryce Płn. BFS...

22 grudnia 2000

MTV POWRACA DO JAPONII W SIECI

MTV powraca na japoński rynek po dwóch latach nieobecności, wspomagając swoje wejście na rynek założeniem japońskojęzycznej strony internetowej. MTV, która...

22 grudnia 2000

GREY TWORZY NOWĄ KAMPANIĘ WIZERUNKOWĄ VOLKSWAGENA

Niemiecki producent samochodów Volkswagen przekazał swój budżet na nową kampanię wizerunkową agencji Grey Worldwide z Dźsseldorfu. Wysokość budżetu i szczegóły...

3 stycznia 2001

PHILIPS ELECTRONICS PO 10 LATACH WSPÓŁPRACY ZMIENIA AGENCJĘ

Philips Electronics w USA ogłosił zakończenie dziesięcioletniej współpracy z Euro RSCG. Skonsolidowany budżet, którego wysokość wynosi 600 mln USD, będą...

3 stycznia 2001

COCA-COLA TESTUJE ROSYJSKIE AGENCJE REKLAMOWE

Moskiewski oddział Coca-Coli przeniósł swój budżet mediowy i reklamowy do Adventa-Lowe Lintas. Dotychczas obsługą rosyjskiego budżetu Coca-Coli zajmowała się agencja...

3 stycznia 2001

ROZRYWKOWA SPÓŁKA AXEL SPRINGERA I LUFTHANSY

Axel Springer Verlag i podległa Lufthansie Start Amadeus podpisały umowę o współpracy. Nowa spółka będzie oferować wiele form rozrywki -...

3 stycznia 2001

GARNIER WPROWADZA NA WŁOSKI RYNEK EGZOTYCZNE SZAMPONY

Garnier Laboratories zdecydowało się wprowadzić na rynek włoski nową serię szamponów. Szampony o zapachu oliwkowo-cytrynowym oraz grapefruita i zielonej herbaty...