M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zagranica - najnowsze

1 sierpnia 2008

Mediaset domaga się od YouTube 800 mln dol. za łamanie praw autorskich

Mediaset, włoska firma mediowa należąca do premiera Silvia Berlusconiego, oskarża serwis YouTube o łamanie praw autorskich związanych z kontentem telewizyjnym...

1 sierpnia 2008

IPG kupił udziały w agencji interaktywnej Huge

Interpublic Group (IPG) nabyło pakiet 51 proc. udziałów w amerykańskiej firmie Huge zajmującej się projektowaniem internetowym. Agencja zatrudnia 130 osób...

1 sierpnia 2008

Interpublic odnotował wzrost przychodów o 10 proc. w 2008 r.

Interpublic Group w II kwartale br. zarobiło 88 mln dol., podczas gdy w analogicznym okresie roku ubiegłego była to kwota...

1 sierpnia 2008

MindShare będzie obsługiwał markę PoGo należącą do Polaroida

MindShare zajmie się obsługę mediową PoGo, jednej z marek należącej do Polaroida. Jest to urządzenie umożliwiające przesyłanie i drukowanie zdjęć....

1 sierpnia 2008

Diageo chce wycofania fałszywej reklamy Guinnessa z YouTube

Koncern Diageo chce wycofania fałszywej reklamy piwa Guinness z emisji w YouTube. Chodzi o film, w którym butelka piwa Guinness...

1 sierpnia 2008

Adidas prowadzi globalny przetarg interaktywny

Adidas rozpoczął przetarg dotyczący obsługi globalnego budżetu interaktywnego. W przetargu uczestniczą: 180 Amsterdam, Droga5, Avenue A/Razorfish oraz Isobar. Przetarg prowadzi...

1 sierpnia 2008

Republikanie porównują Obamę do Britney Spears i Paris Hilton

Republikańscy specjaliści od marketingu przystąpili do walki z kandydatem Demokratów, porównując go w jednym ze spotów telewizyjnych do Britney Spears...

1 sierpnia 2008

Drapacz chmur jako szklanka Guinnessa

Nowy spot telewizyjny marki Guinness przedstawia drapacz chmur, który dzięki grze świateł biurowych przypomina szklankę piwa. W nakręceniu reklamy wzięło...

4 sierpnia 2008

Mediaedge:cia przejmuje amerykański budżet Novartisu

Koncern farmaceutyczny Novartis przekazuje swój budżet mediowy związany z rynkiem Stanów Zjednoczonych agencji Mediaedge:cia. Wcześniej obsługą tego klienta zajmował się...

4 sierpnia 2008

Mark Kaline, global media manager, rozstaje się z Ford Motor

Mark Kaline, global media manager w Ford Motor w Detroit, odszedł z firmy po 10 latach pracy. Był jedną z...

4 sierpnia 2008

Rhona Murphy zwiększa kompetencje w Newsweek Int.

Rhona Murphy objęła stanowisko dyrektora zarządzającego Newsweek International. Będzie łączyć nowe obowiązki z dotychczasowymi. Murphy od 2006 r. jest wydawcą...

4 sierpnia 2008

Akcje Unilevera o 8 proc. w dół w związku z podwyżkami cen produktów

Wartość akcji Unilevera spadła o 8 proc., po tym jak Patrick Cescau, CEO koncernu, ujawnił, że ceny marek giganta zostały...

4 sierpnia 2008

Hermes rozpisał przetarg na obsługę budżetu mediowego w Europie

Hermes, francuska firma zajmująca się luksusowymi markami modowymi, rozpisał przetarg na obsługę europejskiego budżetu mediowego. Dotychczas za planowanie i zakup...

4 sierpnia 2008

Cartier będzie szukać klientów w MySpace

Cartier, francuski producent luksusowej biżuterii i zegarków, zamierza promować się w serwisie społecznościowym MySpace. W opinii szefów firmy związek luksusowych...

5 sierpnia 2008

Prezes Yahoo! zapowiada opanowanie buntu udziałowców

Jerry Yang, prezes zarządu Yahoo!, zamierza przekonać do swojego stanowiska zbuntowanych udziałowców firmy domagających się jego głowy na dorocznym zjeździe...

5 sierpnia 2008

Eurostar rozstrzyga przetarg BTL w Europie

Eurostar, operator kolejowy superszybkich pociągów kursujących między Wielką Brytanią i Europą, konsoliduje budżet przeznaczony na działania BTL, w tym na...

5 sierpnia 2008

Suzuki wybiera agencję interaktywną

Suzuki rozpoczyna przetarg na obsługę paneuropejskiego budżetu na marketing online. Rozmawia z agencjami, które mają doświadczenie w obsłudze koncernów motoryzacyjnych....

5 sierpnia 2008

MEC mianuje dyrektora regionalnego

Mediaedge:cia mianowało Julię Amesbury na stanowisko regional directora communications planning odpowiedzialnego za region EMEA. W strukturach sieci będzie podlegała Jeffowi...

5 sierpnia 2008

WPP dopuszcza wrogie przejęcie udziałów w TNS za ponad 1 mld funtów

Martin Sorrell, CEO WPP Group, zapowiedział, że strategia jego holdingu dopuszcza wrogie przejęcie udziałów w firmie Taylor Nelson Sofres (TNS)...

5 sierpnia 2008

JCDecaux odnotował spadek zysków o 0,9 proc.

Koncern reklamy zewnętrznej JCDecaux poinformował o spadku zysków operacyjnych w I połowie br. o 0,9 proc. Przedstawiciele firmy tłumaczą to...

5 sierpnia 2008

Elektroniczna wersja darmowego dziennika "Metro"

Brytyjska edycja darmowego dziennika "Metro" uruchomiła wersję elektroniczną gazety. Pismo dostępne jako e-Metro to zeskanowana wersja gazety, która ukazuje się...

5 sierpnia 2008

Najwięksi reklamodawcy tną wydatki na media

Redukcje wydatków na media w gronie największych marketerów w USA sięgają w procentach dwucyfrowych figur. Według badań TNS Intelligence na...

6 sierpnia 2008

Helen Kellie global marketing directorem BBC Worldwide

BBC Worldwide utworzyła po raz pierwszy w swej historii stanowisko global marketing directora. Objęła je Helen Kellie, wcześniej director of...

6 sierpnia 2008

MediaCom wprowadza strukturę specjalizującą się w mobilnych reklamach

MediaCom uruchamia nową komórkę MediaCom Mobile poświęconą reklamom mobilnym. Za rozwój tej struktury będzie odpowiedzialny David Fieldhouse, były executive w...

6 sierpnia 2008

McDonald's rezygnuje z projektów sponsorskich wokół Pekinu 2008 w Wielkiej Brytanii

W Wielkiej Brytanii McDonald's rezygnuje z projektów sponsoringowych powiązanych z tegorocznymi igrzyskami olimpijskimi w Pekinie. Marketer wziął pod uwagę głos...

6 sierpnia 2008

Woda Evian będzie reklamowana podczas US Open

Evian Natural Spring Water została oficjalną wodą butelkowaną podczas turnieju US Open. Do reklamy producent zatrudnił jednego z czołowych amerykańskich...

6 sierpnia 2008

Coca-Cola i PepsiCo wprowadzą produkty z naturalnym słodzikiem

Coca-Cola i PepsiCo wprowadzą produkty z naturalnym słodzikiem. Chodzi o południowoamerykańską roślinę stevia. W ub.r. Coca-Cola zawiązała spółkę z firmą...

6 sierpnia 2008

Reckitt Benckiser będzie inwestować w nowości produktowe

Reckitt Benckiser w najbliższych miesiącach będzie koncentrować wysiłki marketingowe na wprowadzaniu nowych produktów. W drugim kwartale br. ze sprzedaży takich...

7 sierpnia 2008

Publicis zajmie się budżetem marki win Kumala w Europie

Agencja reklamowa Publicis z Londynu ma koordynować paneuropejskie działania reklamowe wspierające sprzedaż win marki Kumala z portfolio Constelation Europe. Agencja...

7 sierpnia 2008

GfK rozmawia z Apax Partners o finansowym wsparciu połączenia z TNS

Niemiecka grupa badawcza GfK rozmawia z prywatnym funduszem Apax Partners na temat sfinansowania połączenia z Taylor Nelson Sofres. Zdaniem mediów...

7 sierpnia 2008

Hugo Boss powierzył globalny budżet mediowy MPG

Niemiecka firma odzieżowa Hugo Boss wybrała do obsługi budżetu planowania i zakupu mediów na świecie Media Planning Group International. Jego...

7 sierpnia 2008

Bacardi Global Brands rozmawia z agencjami reklamowymi

Bacardi Global Brands rozmawia z agencjami reklamowymi na temat obsługi ich globalnego budżetu reklamowego. Jego wartość szacuje się na 100...

7 sierpnia 2008

Bertelsmann pozbywa się swoich udziałów w Sony BMG

Bertelsmann AG sprzedaje koncernowi Sony swój 50-procentowy pakiet akcji w Sony BMG. Tym samym Sony stanie się jedynym właścicielem tej...

7 sierpnia 2008

Sieć kawiarni Costa Coffee rozszerza obecność w Chinach

Sieć kawiarni Costa Coffee rozszerza obecność w Chinach. Właściciel marki - Whitbread - i chińska firma Hualian Grup utworzyły joint...

7 sierpnia 2008

Mattel zmienia strategię komunikacyjną marki Barbie

Mattel wraz z firmą Turner Media Innovations stworzył nową strategię komunikacyjną dla marki Barbie. Ma ona dodać aspiracji marce i...

7 sierpnia 2008

Yahoo! poinformowało o skali buntu udziałowców

Władze Yahoo! upubliczniły dane o skali sprzeciwu udziałowców wobec władz firmy. Podczas dorocznego spotkania akcjonariuszy przeciwko reelekcji CEO Jerry'ego Yanga...

7 sierpnia 2008

59-procentowy wzrost zysków imperium Murdocha

Sieci kablowe, telewizje i filmy należące do News Corp. Ruperta Murdocha odnotowały 59-procentowy wzrost zysku w porównaniu z ub.r. Globalny...

8 sierpnia 2008

General Motors chce obniżyć wynagrodzenia agencyjne o 20 proc.

Koncern General Motors (GM) w związku z trudną sytuacją ekonomiczną firmy zamierza obniżyć o 20 proc. wynagrodzenia agencji reklamowych i...

8 sierpnia 2008

WPP krytykuje decyzję TNS o odrzuceniu oferty przejęcia

Sir Martin Sorrell, CEO holdingu reklamowego WPP Group, skrytykował odrzucenie przez TNS oferty przejęcia firmy za ponad 2,2 mld dol....

8 sierpnia 2008

Publicis kupuje od Google firmę searchmarketingową Performics

Publicis Groupe zamierza wzmocnić utworzoną niedawno strukturę VivaKi dzięki przejęciu od Google firmy Performics specjalizującej się w tzw. marketingu wyszukiwarkowym...

8 sierpnia 2008

Diageo chce konsolidować budżety marek luksusowych

Koncern alkoholowy Diageo zamierza skonsolidować obsługę budżetów reklamowych w zakresie direct i digital marketingu. Chodzi o realizację projektów paneuropejskich dla...

8 sierpnia 2008

BASF powierzył globalny budżet W&K i Universal McCann

Koncern chemiczny BASF powierzył obsługę globalnego budżetu reklamowego agencji Wieden & Kennedy oraz domowi mediowemu Universal McCann. W przetargu kreatywnym...

8 sierpnia 2008

P&G utrzyma dotychczasowy poziom inwestycji reklamowych

Procter & Gamble przeznaczy na działania reklamowe w bieżącym roku fiskalnym (zakończy się w lipcu 2009 r.) - 10,4 proc....

8 sierpnia 2008

Adidas prowadzi ostatnią, chińską fazę projektu olimpijskiego

Adidas przystąpił do końcowej fazy swojej kampanii przedolimpijskiej w roli oficjalnego sponsora igrzysk Pekin 2008. Spoty telewizyjne, które pojawią się...

8 sierpnia 2008

IAB przygotowała standardy reklamy wideo

Internet Advertising Bureau (IAB) przygotowała propozycje standardów reklamy wideo. Kluczowe zalecenia to m.in. czas trwania reklamy mniejszy lub równy 15...

11 sierpnia 2008

L'Oreal zaprzecza zarzutom dotyczącym wybielenia skóry Beyonce

Koncern L'Oreal zaprzecza zarzutom, że w reklamie kosmetyków do włosów Feria wybielił skórę występującej w spocie Beyonce Knowles. Takie oskarżenia...

11 sierpnia 2008

Według MindShare otwarcie olimpiady obejrzało 2,3 mld widzów

Według szacunków domu mediowego MindShare ceremonię otwarcia igrzysk olimpijskich Pekin 2008 obejrzało 2,3 mld widzów. Jest to najliczniejsza widownia telewizyjna...

11 sierpnia 2008

Sportowcy apelują do prezydenta Chin w sprawie respektowania praw człowieka

Ponad 40 sportowców podpisało list otwarty skierowany do Hu Jintao, prezydenta Chińskiej Republiki Ludowej. Olimpijczycy zwracają się do władz, by...

11 sierpnia 2008

Saatchi & Saatchi X wybrało CEO w regionie EMEA

Simon Hathway został CEO agencji shoppermarketingowej Saatchi & Saatchi X w regionie EMEA. Jest to nowe stanowisko w strukturach sieci....

12 sierpnia 2008

Nestle o ponad 6 proc. zwiększyło zyski w I połowie br.

Firma Nestle zwiększyła zyski w I półroczu tego roku o 6,1 proc. w stosunku do ub.r. Wyniosły one 4,8 mld...