M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zagranica - najnowsze

28 stycznia 2009

Sarkozy chce dofinansować francuskie media

Prezydent Nicolas Sarkozy zamierza ponownie zaangażować się w pomoc francuskim mediom, oferując im 600 mln euro dofinansowania. Pieniądze zostaną skierowane...

29 stycznia 2009

Jeremy Dale, wiceprezes ds. marketingu, odchodzi z Motoroli

Jeremy Dale, wiceprezes odpowiedzialny za globalny marketing Motoroli, amerykańskiego producenta telefonów i akcesoriów komórkowych, z końcem stycznia odchodzi z firmy....

29 stycznia 2009

"Blowin' in the wind" Dylana w kampanii rebrandingowej Co-operative

Brytyjska sieć Co-operative wykorzystuje w kampanii promującej rebranding swoich 4,2 tys. sklepów kultową piosenkę Boba Dylana "Blowin' in the wind"....

29 stycznia 2009

Według szefów agencji reklamowych budżety ich klientów spadną o 15 proc.

Jak wynika z badania przeprowadzonego w Denver podczas spotkania Worldwide Partners Inc., 70 proc. biorących w nim udział szefów agencji...

29 stycznia 2009

Na świecie jest już miliard internautów

Miliard - tylu internautów w wieku powyżej 15 lat było na całym świecie w grudniu 2008 r. Prawie 778 mln...

29 stycznia 2009

Rekordowa oglądalność reklam TV w Wielkiej Brytanii

Rok 2008 był w Wielkiej Brytanii rekordowy pod względem liczby oglądanych reklam w telewizji. Statystyczny widz brytyjski oglądał 42 reklamy...

29 stycznia 2009

Elena Ford odpowiada za globalny marketing Forda

Ford Motor Company przeprowadził restrukturyzację działu marketingu. Dyrektorem odpowiedzialnym za globalny marketing mianowano Elenę Ford, która będzie raportować do Jima...

29 stycznia 2009

McDonald's rośnie w Europie podczas kryzysu

McDonald's ogłosił, że otworzy w Europie 240 nowych restauracji i da zatrudnienie 12 tys. osób. Plany te obejmują Francję, Włochy,...

30 stycznia 2009

AOL zwolni 700 osób, prognozuje mniejsze wpływy z e-reklamy

Należąca do koncernu Time Warner firma AOL, dostawca usług internetowych, zwolni w najbliższym czasie 700 osób, czyli ok. 10 proc....

30 stycznia 2009

Mediaedge:cia przejmuje budżet Sony w Ameryce Łacińskiej

Dom mediowy Mediaedge:cia wygrał przetarg na planowanie i zakup mediów dla firmy Sony Electronics na rynkach Ameryki Łacińskiej. Konkurs trwał...

30 stycznia 2009

Zurich rozpisał globalny przetarg na obsługę mediową

Firma finansowa Zurich rozpoczęła procedury przetargowe na globalną obsługę mediową. Wartość budżetu szacowana jest na 100 mln funtów. Do tej...

30 stycznia 2009

BBH odpowiada za budżet reklamowy Heinekena na Wyspach

Heineken powierzył swój brytyjski budżet reklamowy agencji Bartle Bogle Hegarty (BBH) bez przetargu. Dotychczas obsługa tego biznesu była w rękach...

30 stycznia 2009

Starbucks zamyka 300 kawiarni i zwalnia kilka tysięcy osób

Sieć Starbucks zamyka 300 kawiarni i zwalnia 6,7 tys. osób. Jest to wynik słabych wyników finansowych firmy - w ostatnim...

2 lutego 2009

Metro International zamyka hiszpański oddział

Metro International zamyka oddział w Hiszpanii. Powodem podjęcia tej decyzji jest zła sytuacja na rynku reklamowym. Wczoraj ukazało się ostatnie...

2 lutego 2009

Marka Onitsuka Tiger będzie świętować 60-lecie w ramach rocznej kampanii reklamowej

Onitsuka Tiger, sportowa marka premium z portfolio firmy Asics w 2009 r. świętować będzie 60-lecie. Z tej okazji przygotowana została...

2 lutego 2009

Yahoo! nie wyklucza powrotu do rozmów z Microsoftem

Carol Bartz, nowa CEO Yahoo!, nie wykluczyła, że jej firma może wznowić negocjacje z koncernem Microsoft na temat sprzedaży biznesu...

2 lutego 2009

JCDecaux: spadek przychodów w UK, całościowe wyniki satysfakcjonujące

JCDecaux raportuje wzrost przychodów o 2,9 proc. do poziomu 2,17 mld dol. w skali całego koncernu. Brytyjskie przychody JCDecaux spadły...

3 lutego 2009

Rekordowe wydatki reklamowe wokół Super Bowl mimo recesji

NBC wyemitowała 69 spotów reklamowych wokół meczu finałowego Super Bowl za rekordową sumę 206 mln dol. W całym dniu 1...

3 lutego 2009

Marki finansowe gwałtownie tracą na wartości

Łączna wartość 500 największych marek finansowych spadła w ub.r. do 218 mld dol., o 32 proc. w porównaniu z 2007...

3 lutego 2009

Zenithmedia utrzymał obsługę China Mobile

Firma China Mobile zakończyła przetarg na obsługę mediową i postanowiła przedłużyć współpracę z dotychczasową agencją Zenithmedia. W konkursie brały także...

3 lutego 2009

Tim Berners-Lee odświeży stronę internetową brytyjskiej rodziny królewskiej

Tim Berners-Lee, twórca i jeden z pionierów usługi WWW, odświeży oficjalną stronę internetową brytyjskiej rodziny królewskiej. Nowa strona ma być...

4 lutego 2009

WPP przeprowadziło rebranding kolejnego oddziału sieci Maxus

Holding reklamowy WPP Group przeprowadził rebranding kolejnego oddziału sieci domów mediowych Maxus. Hiszpańska agencja CICM zmieniła nazwę na Maxus/CICM. Kelly...

4 lutego 2009

Dwie rosyjskie firmy telekomunikacyjne pierwszymi sponsorami igrzysk Soczi 2014 z megabudżetem

Komitet organizacyjny zimowych igrzysk olimpijskich Soczi 2014 poinformował, że impreza ma już dwóch pierwszych sponsorów. Są to firmy telekomunikacyjne Rostelecom...

4 lutego 2009

JCDecaux łączy dywizje sprzedaży i marketingu

Firma reklamy zewnętrznej JCDecaux w Wielkiej Brytanii łączy dywizję sprzedaży międzynarodowej OneStepShop z dywizją marketingu międzynarodowego Worldlink. W wyniku połączenia...

4 lutego 2009

Ford przygotowuje globalny launch nowego Focusa

Ford zlecił swoim agencjom w Europie przygotowanie koncepcji kreatywnej do planowanej na przyszły rok kampanii reklamowej związanej z globalnym launchem...

4 lutego 2009

Wokalista Sex Pistols doprowadził do wzrostu sprzedaży masła

Firma produkująca masło Dairy Crest, która zainwestowała w reklamę z udziałem wokalisty punkrockowego zespołu Sex Pistols, odnotowała znaczące wzrosty sprzedaży....

4 lutego 2009

Kuoni wspiera luksusowy brand usług turystycznych

Firma Kuoni ze Szwajcarii, pozycjonująca się jako marka luksusowych usług turystycznych, zainwestowała w globalny projekt komunikacyjny. Jest to pierwsza tego...

4 lutego 2009

David Droga przewodniczącym jury w Cannes

David Droga, dyrektor zarządzający i szef kreacji agencji Droga5, został wybrany przewodniczącym jury w kategorii Titanium and Integrated festiwalu reklamowego...

4 lutego 2009

Sony Computer prowadzi przegląd mediowy

Sony Computer Entertainment Europe przegląda oferty domów mediowych. Producent PlayStation w Anglii dysponuje budżetem wartym 8,8 mln funtów. Obsługuje go...

4 lutego 2009

Internet może zagrozić reputacji firmy

Weber Shandwick wraz z Economist Intelligence Unit przeprowadziły badanie dotyczące istnienia i funkcjonowania strategii zarządzania wizerunkiem online w firmach. Wywiady...

5 lutego 2009

Mitsubishi w związku z kryzysem wycofuje się z Rajdu Dakar

Koncern Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zdecydował o wycofaniu się z uczestnictwa w Rajdzie Dakar. W dotychczasowych 26 edycjach zawodów Mitsubishi...

5 lutego 2009

GfK i Apax zainteresowane zakupem Synovate

Prywatny fundusz Apax i niemiecka firma badań rynkowych GfK są zainteresowane zakupem firmy badawczej Synovate należącej do grupy Aegis. O...

5 lutego 2009

Sony Ericsson restrukturyzyje globalnie marketing

Cathy Davies, dyrektor ds. globalnej komunikacji Sony Ericsson, będzie odpowiedzialna za nową strategię marki. To część szerszych zmian w strukturach...

5 lutego 2009

WPP tworzy na bazie Kinetica i Aviatora strukturę międzynarodową

Należąca do grupy WPP agencja out-of-home Kinetic powołała międzynarodową strukturę. Powstała ona z połączenia dotychczasowego zespołu spółki Aviator zajmującej się...

5 lutego 2009

Coca-Cola wprowadza na rynek napój Sprite Green

Coca-Cola wprowadzi na rynek w Wielkiej Brytanii Sprite Green - napój z nowym naturalnym słodzikiem Truvia. Jest to nazwa handlowa...

5 lutego 2009

Citroen pokaże nowe logo i linię nowych samochodów

Firma motoryzacyjna Citroen zaprezentuje dzisiaj nowe logo i nową linię aut inspirowanych kultowym modelem DS, którym jeździł w latach 50....

6 lutego 2009

MasterCard chce angażować się w sponsoring filmowy

MasterCard, operator systemu kart płatniczych, został pierwszym marketerem, który będzie wykorzystywał w swoich działaniach promocyjnych fakt sponsorowania ekranizacji kolejnej powieści...

6 lutego 2009

Koncern Disneya zapowiada znaczące cięcie kosztów

Kierownictwo koncernu The Walt Disney Co. zapowiada znaczące cięcie kosztów. Bob Iger, CEO koncernu, nie wyklucza m.in. redukcji zatrudnienia. Deklaruje...

6 lutego 2009

Chrysler łączy reklamy i sprzedaż swoich trzech marek

Koncern motoryzacyjny Chrysler w Stanach Zjednoczonych rozpoczął kampanię reklamową, w której łączy wszystkie swoje trzy marki, czyli: Chryslera, Dodge'a i...

6 lutego 2009

Australijski przedsiębiorca domaga się od Absoluta 33 mln funtów odszkodowania

Scott Talbot, przedsiębiorca z Australii, złożył w sądzie okręgowym w Nowym Jorku pozew przeciwko Absolut Vodka (Grupa Pernod Ricard), w...

6 lutego 2009

Unilever zwiększa zysk, ale nie prognozuje wyników na 2009 r.

Koncern Unilever podsumował IV kwartał ub.r. Mimo słabszej kondycji światowej gospodarki firmie udało się podnieść roczny zysk o 28 proc....

9 lutego 2009

Visa wybrała Publicis Dialog do realizacji kampanii marketingu bezpośredniego

Organizacja płatnicza Visa wybrała agencję Publicis Dialog do realizacji paneuropejskiej kampanii marketingu bezpośredniego dotyczącej płatności kartami kredytowymi i debetowymi. Agencja...

9 lutego 2009

Avis ogłosił przetarg na obsługę działań digital i marketingu bezpośredniego w Europie

Firma Avis zajmująca się wynajmem samochodów rozpoczęła przetarg na obsługę działań digital i marketingu bezpośredniego w Europie. Wybrana agencja będzie...

9 lutego 2009

Kellogg zrywa kontrakt reklamowy z Michaelem Phelpsem

Kellogg Co., producent płatków śniadaniowych, podjął decyzję o zakończeniu współpracy reklamowej z amerykańskim pływakiem Michaelem Phelpsem. Pretekstem jest publikacja przez...

9 lutego 2009

Citroen po 24 latach wprowadza nowe logo

Citroen wprowadza nowe logo. Pretekstem do zmian jest 90-lecie istnienia koncernu. Zmiana logo to również nowy wizerunek, nowe relacje z...

9 lutego 2009

WPP przejmuje kontrolę nad włoską agencją H-art

Grupa WPP przejmuje kontrolę nad włoską agencją interaktywną H-art. Po sfinalizowaniu umowy kupna WPP będzie mieć 90 proc. udziałów w...

9 lutego 2009

GM restrukturyzuje marketing Opla, Chevroleta i Saaba w Europie

General Motors ogłosił restrukturyzację marketingu i sprzedaży swoich marek w Europie. Ma ona pozwolić na większą niezależność każdego z brandów,...

10 lutego 2009

Laurence Boschetto został CEO sieci agencyjnej DraftFCB

Laurence Boschetto, dotychczasowy prezes sieci agencji reklamowych DraftFCB, został awansowany na stanowisko CEO. Zastąpił na nim Howarda Drafta. Ten ostatni...

10 lutego 2009

Claudia Schiffer w globalnym debiucie najnowszej kolekcji YSL

Modelka Claudia Schiffer wystąpi w działaniach wspierających globalny debiut wiosenno-letniej kolekcji domu mody Yves Saint Laurent. Start projektu promocyjnego zaplanowano...

10 lutego 2009

Na szklankach Guinnessa pojawią się informacje o dokładnej zawartości alkoholu

Diageo do brytyjskich pubów i barów rozdystrybuuje ponad pół miliona nowych szklanek do piwa Guinness, na których umieszczono informację dla...