M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zagranica - najnowsze

10 lutego 2009

Subway nie rezygnuje z Michaela Phelpsa w reklamie

Subway zapowiedział, że nie zrezygnuje z umowy sponsorskiej z wielokrotnym mistrzem olimpijskim w pływaniu Michaelem Phelpsem. Phelps został ostatnio zawieszony...

10 lutego 2009

WPP inwestuje w firmę badającą zachowania konsumentów przy półce

Holding WPP Group kupił Red Dot Square Solutions - firmę specjalizują się w badaniach zachowań konsumentów przy półce z wykorzystaniem...

11 lutego 2009

Coca-Cola to brand najczęściej wykorzystywany w sponsoringu sportowym

Coca-Cola to marka najczęściej wykorzystywana w działaniach sponsoringowych związanych ze sportem - wynika z raportu Europsortu na temat relacji biznesu...

11 lutego 2009

Rodzina Marleya będzie sprzedawać jego wizerunek

Spółka Hilco Consumer Capital zapłaciła 20 mln dol. za połowę udziałów w The House of Marley, spółce stworzonej przez rodzinę...

11 lutego 2009

Mecom sprzedał część aktywów w Holandii

Firma mediowa Mecom kontynuuje sprzedaż swoich aktywów. W Holandii pozbyła się udziałów w firmie zajmującej się dostarczaniem usług poczty internetowej...

11 lutego 2009

Tommy Hilfiger pokazuje amerykańskie miasta w globalnej kampanii

Marka modowa Tommy Hilfiger, stworzona przez amerykańskiego projektanta Thomasa Jacoba Hilfigera, rozpoczyna globalną kampanię reklamową "American Stories", w której zestawia...

11 lutego 2009

MTV wprowadza globalnie dwa nowe programy

MTV Networks International ogłosił światowe premiery dwóch nowych programów "MTV World Stage" i "MTV Push". Pierwszy z nich to seria...

11 lutego 2009

Eurosport, "The Financial Times" i "Time" ulubionymi mediami dobrze sytuowanych Europejczyków

Eurosport wciąż jest najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym wśród najlepiej sytuowanych Europejczyków i kadry zarządzającej - wynika z raportu European Media...

12 lutego 2009

Universal McCann likwiduje funkcję global chief client officera

Sieć domów mediowych Universal McCann likwiduje stanowisko global chief client officera. Funkcję tę od roku pełnił David Morgan, który w...

12 lutego 2009

Przychody Publicis Groupe spadły w 2008 r. o 1,1 proc.

Grupa komunikacyjna Publicis Groupe podała, że w 2008 r. zanotowała spadek przychodów o 1,1 proc. Zysk netto spadł w tym...

12 lutego 2009

Przychody brytyjskiego oddziału Omnicom Group spadły o 20 proc.

Omnicom Group w Wielkiej Brytanii osiągnął w czwartym kwartale ub.r. przychody o 20 proc. niższe niż rok wcześniej. W całym...

12 lutego 2009

Eurosport notuje rekordową oglądalność witryn w internecie

Sportowa stacja telewizyjna Eurosport poinformowała o rekordowych w historii wynikach oglądalności swoich witryn w internecie. Łącznie odnotowano 2,1 mln użytkowników,...

12 lutego 2009

Reckitt Benckiser zwiększył wydatki reklamowe i przychody

Reckitt Benckiser zwiększył wydatki reklamowe i przychody w 2008 r. Globalny budżet reklamowy koncernu w ub.r. to 800 mln funtów,...

12 lutego 2009

Bob Lachky, chief creative officer marki Budweiser, odchodzi

Bob Lachky, chief creative officer w browarze Anheuser-Busch, autor większości reklam marki Budweiser, odchodzi z koncernu z końcem tego miesiąca....

13 lutego 2009

Serwis eBay szuka agencji reklamowej w Europie

W związku z konsolidacją struktur marketingowych serwis aukcyjny eBay szuka agencji, której powierzy wart 22 mln funtów europejski budżet reklamowy....

13 lutego 2009

Większość marketerów w USA zmniejszy budżety w 2009 r.

Około 77 proc. amerykańskich marketerów obetnie budżety przeznaczone na reklamę w mediach w 2009 r. - wynika z badania przeprowadzonego...

13 lutego 2009

Manchester United nie jest już najbogatszym klubem świata

Manchester United nie jest już najbogatszym klubem piłkarskim świata. Najnowszy ranking otwiera teraz Real Madryt, mimo że Manchester United wygrał w...

13 lutego 2009

John Hardie dyrektorem generalnym Jetix Europe

John Hardie objął stanowisko dyrektora generalnego w stacji telewizyjnej Jetix Europe. Zastąpił na tym stanowisku Paula Taylora, który zrezygnował z...

13 lutego 2009

Google wprowadziło AdSense do telefonów komórkowych

Google rozszerzyło swoją ofertę reklamową o wyszukiwarkę mobilną zintegrowaną z siecią reklamy kontekstowej AdSense. Produkt jest na razie testowany i...

16 lutego 2009

Coca-Cola oszczędza, redukując liczbę współpracujących agencji

Coca-Cola poinformowała inwestorów, że zamierza poszukać oszczędności m.in. poprzez zmniejszenie co najmniej o połowę liczby agencji, z którymi współpracuje. Przykładowo...

16 lutego 2009

LG promuje telefony Prady przed wręczeniem Oscarów

LG Electronics wespół ze stacją telewizyjną CNN prowadzi kampanię reklamową telefonów komórkowych, przy których powstaniu brał udział dom mody Prada....

16 lutego 2009

Chińczycy i Rosjanie wydadzą więcej, amerykańscy i brytyjscy konsumenci będą ciąć wydatki

Z raportu "Economic Current" firmy Nielsen wynika, że wydatki konsumenckie Amerykanów w 2009 r. wzrosną o 1,6 proc., a Brytyjczyków...

16 lutego 2009

Nokia i Facebook rozmawiają o współpracy

"The Wall Street Journal" donosi, że fiński producent telefonów Nokia rozmawia z serwisem społecznościowym Facebook na temat zintegrowania niektórych funkcji...

16 lutego 2009

Starbucks rusza ze sprzedażą kawy rozpuszczalnej w porcjach

Starbucks rozpoczyna sprzedaż porcjowanej kawy rozpuszczalnej pod nazwą Starbucks Via. Projekt jest prawdopodobnie związany z kryzysem ekonomicznym i wrażliwością konsumentów...

17 lutego 2009

Coca-Cola rozpoczyna program ekologiczny "Let's get together"

Coca-Cola rozpoczyna w Wielkiej Brytanii program ekologiczny "Let's get together". Promuje ona recykling opakowań po napojach. Agencja Grand Union przygotowała...

17 lutego 2009

Brytyjski rynek komórkowy wprowadzi wspólny system pomiaru odbiorców mobilnych mediów

GSMA, brytyjskie stowarzyszenie sektora telefonii komórkowej, zapowiedziało, że w drugiej połowie 2009 r. wprowadzi wspólny system pomiaru odbiorców mediów mobilnych....

17 lutego 2009

Grupa ING wycofuje się z Formuły 1

Holenderska grupa bankowo-ubezpieczeniowa ING poinformowała o wycofaniu się po 2009 roku ze sponsorowania zespołu Formuły 1 Renault. To efekt redukcji...

17 lutego 2009

Suzuki pozycjonuje model Alto jako zabawny

Koncern Suzuki rozpoczął paneuropejską kampanię reklamową promującą nowy model Alto. Auto pozycjonowane jest raczej jako zabawne niż funkcjonalne. W reklamie...

17 lutego 2009

YouTube testuje usługę pozwalającą pobierać materiały wideo

YouTube testuje usługę, która pozwala internautom pobierać materiały wideo za darmo lub za jednorazową opłatą. Thai Tran, product manager YouTube,...

18 lutego 2009

Drużyna Obamy najbardziej innowacyjną firmą świata

Drużyna Obamy (Team Obama), zespół pracujący przy kampanii prezydenckiej Baracka Obamy, to najbardziej innowacyjna firma świata. Team znalazł się na...

18 lutego 2009

Belgijscy konsumenci wierni markom Unilevera

Belgijscy konsumenci są wierni markom Unilevera. Taki wniosek można wyciągnąć z przypadku sieci handlowej Delhaize. W wyniku rozbieżności między detalistą...

18 lutego 2009

Anheuser-Busch obcina wynagrodzenia agencyjne w USA

Koncern piwowarski Anheuser-Busch InBev (A-B), producent m.in. piwa Budweiser, obcina wynagrodzenia agencjom pracującym dla niego w Stanach Zjednoczonych. To jeden...

18 lutego 2009

Niemiecki Premiere notuje sporą stratę w czwartym kwartale 2008 r.

Premiere, niemiecki operator pay-TV, odnotował w ostatnim kwartale ub.r. stratę na poziomie 114,3 mln euro. Firma będąca współwłasnością News Corp....

19 lutego 2009

Klocki Lego z postaciami Disneya wejdą na rynek w 2010 r.

Lego Group podpisało z Disney Consumer Products umowę, dzięki której zdobyła licencję na wykorzystanie portfolio Disneya i Disney Pixar. Lego...

19 lutego 2009

Nowa kampania Wrigleya denerwuje angielskich kibiców

Producent Wrigley's Extra - oficjalnej gumy do żucia Premier League - rozpoczyna kampanię tego produktu. Działania prowadzone są pod hasłem...

19 lutego 2009

LG wprowadza telefon w formie zegarka

LG wprowadza telefon komórkowy w formie zegarka. Urządzenie nazywa się Touch Watch LG G910 i obsługuje m.in. technologię 3G oraz...

19 lutego 2009

Nokia połączy dostawców treści internetowych z konsumentami

Podczas Mobile World Congress w Barcelonie Nokia poinformowała, że połączy dostawców treści internetowych z konsumentami poprzez stworzony przez siebie sklep...

20 lutego 2009

Mecom pozbył się dwóch norweskich dzienników

Mecom sprzedał dwa norweskie dzienniki - "Sunnmorsposten" i "Romsdals Budstikke". Wartość transakcji wyniosła ponad 55 mln funtów. Nabywcą tytułów jest...

20 lutego 2009

Kraft Foods wprowadza nowe logo

Kraft Foods zaprezentował nowe logo, które ma być odpowiedzią marketera na rosnące udziały produktów private label. Nowy slogan, który towarzyszy...

20 lutego 2009

Discovery uruchamia kanał kryminalny w Rosji

Discovery Networks EMEA uruchamia w Rosji 24-godzinny kanał poświęcony tematyce kryminalnej. Stacja o nazwie Investigation Discovery (ID) ruszy w Rosji...

20 lutego 2009

Metro Group sprzedaje sieć Adler za zaledwie 10 mln euro

Metro Group sprzedaje sieć odzieżową Adler za 10 mln euro. Nabywcą jest fundusz inwestycyjny BluO. Metro kupiło Adlera w 2004...

20 lutego 2009

Isobar i R/GA podzielą się budżetem interaktywnym Nokii

Fiński producent telefonów komórkowych Nokia podzielił obsługę swojego globalnego budżetu reklam interaktywnych pomiędzy agencję Isobar należącą do grupy Aegis oraz...

20 lutego 2009

Virgin może kupić od Hondy team F1

Honda zamierza sprzedać swój team startujący w wyścigach Formuły 1 jeszcze w tym roku. Ma to nastąpić po zakończeniu tegorocznego...

23 lutego 2009

Coca-Cola przenosi globalny budżet Sprite do BBH

Coca-Cola przenosi globalny budżet reklamowy marki Sprite do agencji Bartle Bogle Hegarty. Jest to efekt przetargu, w którym rywalizowała z...

23 lutego 2009

Ryanair umożliwia korzystanie z komórek w samolotach za opłatą

Irlandzka tania linia lotnicza Ryanair udostępniła pasażerom swoich samolotów korzystanie z telefonów komórkowych podczas lotu. Usługa kosztuje od 1,5 do...

23 lutego 2009

Canon nadal sponsoruje największe wydarzenia modowe w Europie

Canon, producent sprzętu fotograficznego, przedłużył kontrakt sponsorski dotyczący finansowania tygodni mody w Mediolanie, Londynie i Paryżu. Umowa ma obowiązywać przez...

23 lutego 2009

Saab chce się uniezależnić od General Motors

Przedstawiciele należącej do koncernu General Motors szwedzkiej marki samochodów premium Saab ogłosili, że chcą uniezależnić brand od jego struktur. Zamierzają...

24 lutego 2009

W Europie spadają przychody w telewizjach

Telewizje europejskie publikują swoje raporty dotyczące roku 2008. Stacje mówią o spadku przychodów. Television Francaise 1 podała, że przychody reklamowe...

24 lutego 2009

Sony Ericsson wybrał agencję do obsługi projektu tenisowego

Sony Ericsson wybrał agencję interaktywną AnalogFolk do obsługi sponsorowanego przez marketera cyklu imprez tenisa kobiecego WTA Tour. Firma zamierza przeprowadzić...

24 lutego 2009

Conde Nast zamyka niemieckie "Vanity Fair"

Wydawnictwo Conde Nast zamyka niemiecką edycję magazynu o celebrities "Vanity Fair". Pismo zadebiutowało na tamtejszym rynku dwa lata temu. Jego...