M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zagranica - najnowsze

9 marca 2009

Unilever chce mieć specjalistów od reklamy w zarządzie

Akcjonariusze koncernu Unilever będą rozpatrywać nowe kandydatury na stanowiska członków zarządu firmy. Wśród nich znalazła się m.in. Ann Fudge, była...

9 marca 2009

Mary Carpenter pokieruje Starcomem w USA

Mary Carpenter została mianowana na stanowisko prezesa domu mediowego Starcom w Stanach Zjednoczonych. Ostatnio była chief strategy and operations executive...

9 marca 2009

Brytyjskie kawiarnie sieciowe będą promować zdrowsze jedzenie

Brytyjskie kawiarnie sieciowe i bary kanapkowe będą promować zdrowsze jedzenie. W projekt zaangażowały się m.in. sieci: Starbucks, Costa, Pret A...

10 marca 2009

Coca-Cola rozważa kupno udziałów "etycznego" producenta napojów

Coca-Cola rozważa zakup udziałów w firmie Innocent. Jest to brytyjski "etyczny" producent napojów owocowych typu smoothie. Od pewnego czasu spółka...

10 marca 2009

LVMH przegląda oferty domów mediowych w Stanach Zjednoczonych

Koncern LVMH rozpisał przetarg na obsługę mediową w Stanach Zjednoczonych. Wartość budżetu szacowana jest na 185 mln dol. Obecnie marketer...

10 marca 2009

Toyota, Honda i Sony w czołówce najdroższych japońskich marek

Toyota jest najdroższą japońską marką - wynika z rankingu firmy konsultingowej Interbrand. Wartość koncernu szacowana jest na 31,6 mld dol....

10 marca 2009

VivaKi celuje w media społecznościowe

VivaKi, struktura powołana w połowie ub.r. w ramach Publicis Groupe, a mająca integrować działalności spółek interaktywnych i tzw. nowych mediów,...

10 marca 2009

Bernd Buchner zarządza Millward Brown w Niemczech

Bernd Buchner objął stanowisko managing directora niemieckiego oddziału firmy badawczej Millward Brown. Od 2007 r. pełnił funkcję deputy managing directora....

11 marca 2009

Marketerzy w USA ograniczą wydatki na SEM

Search Engine Marketing Professional Organization zrewidowała prognozy dotyczące wydatków na działania z zakresu marketingu wyszukiwarkowego. W tym roku w Stanach...

11 marca 2009

Specjalny model Fiata 500 z okazji 50. urodzin Barbie

Fiat przygotował specjalną wersję 500 Show Car zadedykowaną najmodniejszej lalce wszech czasów - Barbie. Auto jest wynikiem współpracy Centro Stile...

11 marca 2009

MTV zbadało wpływ recesji na życie młodych

W nowych badaniach Viacom Brand Solutions International, międzynarodowej komórki reklamowo-handlowej MTV Networks, analizowano wpływ spowolnienia gospodarczego na życie młodych w...

11 marca 2009

Parlament Europejski chce regulacji reklam urządzeń na prąd

Parlament Europejski rozważa propozycję wprowadzenia regulacji prawnych odnoszących się do reklam produktów zużywających energię. Regulacje te, zawarte w Energy Labelling...

12 marca 2009

Sony Pictures zwalnia 250 pracowników - 3,5 proc. zatrudnionych

Sony Pictures Entertainment zwolni ok. 250 osób, czyli 3,5 proc. wszystkich zatrudnionych. Redukcja 150 etatów dotyczy Stanów Zjednoczonych, z czego...

12 marca 2009

Przychody JCDecaux w ub.r. wzrosły o 3 proc.

Przychody firmy reklamy zewnętrznej JCDecaux wzrosły o 2,9 proc. w ub.r. - do poziomu 2,2 mld euro. Zysk operacyjny firmy...

12 marca 2009

Philips zatrudnia agencję odpowiedzialną za promocję teamu w F1

Philips zatrudnił agencję Synergy specjalizującą się w sponsoringu. Firma będzie odpowiedzialna za koordynację działań promocyjnych AT&T Williams, teamu startującego w...

12 marca 2009

Budżety sponsoringowe zmaleją o ponad 50 proc.

Firmy zamierzają obcinać swoje budżety sponsoringowe w tym roku - wynika z badania agencji sponsoringowej IEG, należącej do WPP Group....

12 marca 2009

Chińczyk Jean Lin szefem strategii Isobar

Jean Lin, CEO agencji Wwwins, został szefem strategii sieci interaktywnej Isobar. Będzie on nadal pracować w Szanghaju, ale ma realizować...

13 marca 2009

Publicis chce zatrzymać pracowników, rozdając bezpłatnie akcje

Publicis Groupe w obliczu spowolnienia gospodarczego stara się utrzymać najlepsze talenty dzięki rozdawaniu pracownikom bezpłatnie udziałów w grupie. Na początek...

13 marca 2009

Kryzys dotarł na "Ulicę Sezamkową"

Kryzys dotarł do firmy, która produkuje kultowy program dla dzieci "Ulica Sezamkowa". Format produkowany jest od 40 lat, ciesząc się...

13 marca 2009

Axel Springer notuje prawie 5-proc. wzrost przychodów z reklam

Niemiecki koncern Axel Springer zanotował w ub.r. 571 mln euro zysku. W tym samym czasie przychody reklamowe spółki wzrosły o...

13 marca 2009

Jim Stengel doradcą MarketShare Partners

Wieloletni menedżer Procter & Gamble Jim Stengel został doradcą MarketShare Partners, firmy analitycznej specjalizującej się przede wszystkim w przewidywaniu zwrotu z...

16 marca 2009

Członkowie Unii Europejskiej zajmują stanowisko w sprawie product placementu

Rządy niektórych krajów europejskich zajęły się już sprawą praktyk product placement w telewizji. Do 19 grudnia br. państwa członkowskie Unii...

16 marca 2009

Marketerzy powinni unikać klasycznej reklamy w portalach społecznościowych

- Marketerzy powinni unikać klasycznej reklamy w portalach społecznościowych - uważa Ted McConell, general manager interactive marketing & innovation w...

16 marca 2009

Nielsen i Natural Marketing Institute współpracują w zakresie badań rynku produktów ekologicznych

Firma badawcza Nielsen i Natural Marketing Institute rozpoczęły współpracę w zakresie badań rynku produktów ekologicznych. Nielsen rozpoczął integrację swoich metod...

16 marca 2009

Rząd USA rozważa zaostrzenie zasad reklamowania żywności dla dzieci

Amerykański rząd może wprowadzić zaostrzenie przepisów w zakresie reklam żywności adresowanej do dzieci. Nowa organizacja o nazwie Interagency Working Group...

16 marca 2009

Syzygy odpowiada za projekt wprowadzający Mazdę 3 w Europie

Agencja reklamowa Syzygy odpowiada za paneuropejski projekt wprowadzający na rynek samochód Mazda 3. Wykorzystano w nim różne formaty online oraz...

17 marca 2009

Avis będzie realizował paneuropejski projekt reklamowy

Sieć wypożyczalni samochodów Avis rozstrzygnęła przetarg na obsługę paneuropejskiego budżetu dotyczącego działań z zakresu marketingu bezpośredniego. Marketer wybrał dwie agencje...

17 marca 2009

NeuroFocus chce inwestować w Europie

Amerykańska firma badawcza NeuroFocus sfinalizowała akwizycję spółki Neuroco z Wielkiej Brytanii. Po zmianie jej nazwy na NeuroFocus Europe ma rozwijać...

17 marca 2009

Anheuser-Busch rezygnuje z pracy z główną agencją

Po 15 latach browar Anheuser-Busch i agencja reklamowa Goodby, Silverstein & Partners (GSP) zakończyły współpracę. Oficjalne powody rozstania nie zostały...

17 marca 2009

BBH traci budżet strategiczny Vodafone

Operator telekomunikacyjny Vodafone zdecydował o przekazaniu swojego globalnego budżetu dotyczącego strategii brandu z agencji reklamowej BBH do holdingu komunikacyjnego WPP...

17 marca 2009

Według Nielsena wydatki reklamowe w USA spadły o 2,6 proc.

W 2008 r. dziesięciu największych reklamodawców w Stanach Zjednoczonych obcięło swoje budżety reklamowe o 15 proc., co przełożyło się na...

17 marca 2009

Media OOH notują spadki wpływów w USA

Wydatki na reklamę OOH (out-of-home) w Stanach Zjednoczonych w IV kwartale ub.r. spadły o 15 proc., do poziomu 1 mld...

17 marca 2009

Gordon Ramsay sprzedaje restauracje w Paryżu i Los Angeles

Gordon Ramsay, bohater telewizyjnych programów kulinarnych (m.in. "Hell's Kitchen", w Polsce nadawany w TVN Style) i autor książek poświęconych kuchni,...

17 marca 2009

Carrefour będzie obniżać ceny we Francji

Sieć handlowa Carrefour będzie obniżać ceny produktów we Francji. Jest to efekt słabszych, niż się spodziewano, wyników finansowych firmy za...

18 marca 2009

Według CEO Unilevera koncern może zyskać w czasie recesji

- Unilever może zyskać w recesji - uważa Paul Polman, CEO firmy. Według niego w trudniejszych czasach konsumenci ograniczają przede...

18 marca 2009

Eric Cantona występuje w reklamach Renault Laguny

Firma motoryzacyjna Renault wykorzystała w kampanii reklamowej wprowadzającej nowy model Laguny wizerunek byłego kapitana Manchesteru United i reprezentacji Francji Erica...

18 marca 2009

Według CEO WPP Group koniec recesji nastąpi dopiero w 2010 roku

Sir Martin Sorrell, CEO holdingu komunikacyjnego WPP Group, stwierdził, że kryzys potrwa co najmniej do 2010 roku i że pierwsza...

18 marca 2009

Serwis Bebo poszerza zasięg w Europie

Serwis społecznościowy Bebo debiutuje na pięciu nowych rynkach w Europie. Wkrótce jego odpowiedniki zostaną uruchomione w Niemczech, we Francji, Włoszech,...

18 marca 2009

Według Forrestera marketerzy będą inwestować w społeczności

Firma badawcza Forrester Research ocenia, że większość marketerów zamierza zwiększyć wydatki na media społecznościowe pomimo trwającej recesji gospodarczej. Obszarami, w...

19 marca 2009

Chiny odnotowały 9,1-proc. wzrost wydatków na reklamę

Wydatki reklamowe wzrosły w Chinach w 2008 r. o 9,1 proc. - do kwoty 189,96 mld juanów (27,8 mld dol.)....

19 marca 2009

W 2019 r. reklama wyraźnie targetowana będzie stanowić 30 proc. wydatków w telewizji

W 2019 r. wyraźnie targetowana reklama będzie stanowić około 30 proc. wszystkich wydatków reklamowych w telewizji - wynika z raportu...

19 marca 2009

Motywy z "Ghostbusters" w kampanii wprowadzającej nowego Citroena C3 Picasso

Citroen rozpoczyna w Wielkiej Brytanii kampanię reklamową wprowadzającą model Citroena C3 Picasso. W spotach TV wykorzystano motywy i muzykę z...

19 marca 2009

Chiński rząd blokuje akwizycję Coca-Coli

Chiński rząd zablokował akwizycję firmy Huiyuan Juice Group przez Coca-Cola Company. Powodem są przepisy antymonopolowe. Huiyuan ma 42 proc. chińskiego...

20 marca 2009

New Yorker rusza z ogólnoeuropejską kampanią

26 marca będzie miała premierę najnowsza reklama z serii "Dress for the moment" firmy New Yorker. Produkcja będzie wyświetlana w...

20 marca 2009

Starcom triumfuje podczas festiwalu w Dubaju

Dom mediowy Starcom MediaVest Group zdobył nagrodę Media Grand Prix podczas festiwalu reklamowego Dubai Lynx Awards. Wyróżniono w ten sposób...

20 marca 2009

Francuska telewizja i prasa najdotkliwiej odczuwają spadek wydatków na reklamę

Firma badawcza TNS Media Intelligence opublikowała raport na temat wielkości wydatków na reklamę we Francji, z którego wynika, że w...

20 marca 2009

Mindshare wygrał globalny przetarg InterContinental

Sieć domów mediowych Mindshare zajmie się obsługą globalnego budżetu firmy hotelarskiej InterContinental Hotels Group (IHC). Szacuje się, że skonsolidowany budżet...

20 marca 2009

Universal McCann zwolnił w USA 8 proc. zatrudnionych

Sieć domów mediowych Universal McCann zwolniła 59 pracowników (ok. 8 proc. ogółu zatrudnionych) w oddziałach działających w Stanach Zjednoczonych. Redukcje...

20 marca 2009

Forbes.com uruchamia sieć społecznościową dla CMO

Forbes.com uruchomił serwis społecznościowy skierowany do menedżerów na szczeblu CMO. Serwis zawiera newsy, analizy, komentarze tematycznie związane z marketingiem, reklamą....

20 marca 2009

Przychody Aegisu wzrosły w ub.r. o ponad 20 proc., ale zysk spadał

Grupa komunikacyjna Aegis poinformowała o wynikach finansowych za rok 2008. Przychody holdingu wzrosły o 21 proc. (1,34 mld funtów), zysk...