M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zagranica - najnowsze

22 maja 2009

Google News staje się niewygodnym konkurentem wydawców gazet

Europejskie Stowarzyszenie Wydawców Gazet (ENPA) skrytykowało wprowadzenie reklam do serwisu Google News, który agreguje treści z różnych mediów. W oficjalnym...

22 maja 2009

Allianz prowadzi globalny przetarg mediowy i kreatywny

Firma ubezpieczeniowa Allianz rozpoczęła przegląd reklamowy dotyczący obsługi globalnego budżetu przeznaczonego na kreację reklam i media. Jego wartość szacuje się...

25 maja 2009

Ford promuje auta z silnikami ekologicznymi

Ford promuje na Wyspach Brytyjskich nowe wersje modeli wyposażone w silniki ECOnetic. Kampanię internetową przygotowała agencja reklamowa Wunderman. Auta wyposażone...

25 maja 2009

Nissan wprowadzi na rynek auto "społecznościowe"

Nissan wprowadza elementy marketingu społecznościowego w komunikacji związanej z debiutem nowego modelu auta - Cube. Działania prowadzone będą w Stanach...

25 maja 2009

Ponad 9 proc. wyszukiwań w Europie dotyczy marek

Ponad 9 proc. wyszukiwań internetowych w Europie dotyczy marek - wynika z badania firmy Bigmouthmedia. Dane zgromadzono na podstawie 600...

25 maja 2009

Paul McCartney nie chce swojego domu w Google Street

Sir Paul McCartney zdecydował, że widok jego domu zniknie z Google Street View ze względu na obawy o bezpieczeństwo. Były...

25 maja 2009

Apple wprowadzi taniego dotykowego netbooka w 2010 r.

Na początku 2010 roku firma Apple wypuści na rynek dotykowego netbooka, który wypełni lukę między iPodem Touch za 250 funtów...

26 maja 2009

Google wprowadza nowe logo dla części serwisów

Wyszukiwarka Google odświeża identyfikację niektórych usług i oferowanych serwisów. Zmianie uległy znaki, jakimi oznaczają się: Google Labs, Google Code i...

26 maja 2009

Metro wycofa się z kolejnych rynków w Europie

Metro International, wydawca gazet bezpłatnych, prowadzi rozmowy na temat sprzedaży swoich tytułów we Włoszech i w Portugalii. Strata odnotowana w...

26 maja 2009

Interpublic zatrudnia menedżera z General Motors

Martin Walsh, dotychczas senior executive w General Motors, dołączył do zespołu Interpublic Group. Będzie koordynować prace agencji nad budżetem tego...

26 maja 2009

Badanie McKinsey: innowacja wciąż najczęstszą strategią w marketingu

Innowacja produktowa jest wciąż najczęstszą strategią marketingową - wynika z badania firmy doradczej McKinsey. Ponad 30 proc. badanych menedżerów wdrożyło...

27 maja 2009

Internet wyprzedził telewizję na duńskim rynku reklamy

W Danii wydatki reklamowe na internet przeskoczyły telewizję i prasę ogólnokrajową. Internet to obecnie największe medium reklamowe w Danii pod...

27 maja 2009

Rosjanie proponują za 2 proc. akcji Facebooka 200 mln dol.

Rosyjska firma Digital Sky Technologies wyceniła serwis społecznościowy Facebook na 10 mld dol. Firma chce kupić 2 proc. akcji uprzywilejowanych...

27 maja 2009

Martin Sorrell, CEO WPP Group, może zarobić 60 mln funtów jako bonus

Martin Sorrell, CEO grupy komunikacyjnej WPP Group, może otrzymać w ciągu najbliższych pięciu lat bonusy do wynagrodzenia w wysokości blisko...

27 maja 2009

Ogilvy tworzy "ekodywizję" pod nazwą OgilvyEarth

Międzynarodowa sieć agencyjna Ogilvy & Mather Worldwide utworzyła nową markę w strukturach pod nazwą OgilvyEarth. Ma się ona zająć projektami...

27 maja 2009

Microsoft zamierza wydać 100 mln dol. na reklamę Bing

Koncern Microsoft planuje inwestycję reklamową na ogromną skalę, która ma rozpropagować jego nową wyszukiwarkę internetową, nazwaną podobno Bing. Kampania, w...

28 maja 2009

Ian Redman wraca do Mediaedge:cia

Ian Redman powraca do Mediaedge:cia. Obejmie stanowisko business development directora w regionie EMEA. Redman powraca do agencji z WPP Group...

28 maja 2009

Kryzys wyraźnie odbija się na działalności firm badawczych

Ponad 70 proc. firm badawczych uważa, że kryzys poważnie odbije się na ich biznesie. Większość spółek już odnotowuje spadek biznesu....

28 maja 2009

Radio Watykan będzie nadawać reklamy

Katolickie Radio Watykan po raz pierwszy w swojej 80-letniej historii zgodziło się na emisję reklam na antenie. Rozgłośnia dostępna jest...

28 maja 2009

Strategia powinna być prosta - głosi Wal-Mart

Eduardo Castro-Wright, vice chairman w sieci handlowej Wal-Mart, zaleca "prostotę" w strategiach marketingowych. Wal-Mart, czyli jeden z beneficjentów załamania gospodarczego...

29 maja 2009

Wpływy reklamowe dzienników na świecie spadają

Raport The World Association of Newspapers pokazuje, że sprzedaż dzienników na świecie zanotowała w br. niewielki wzrost, który wyniósł 1,3...

29 maja 2009

Scarlett Johansson zastąpi Penelope Cruz jako nowa twarz marki Mango

Scarlett Johansson zastąpi Penelope Cruz jako twarz hiszpańskiej marki odzieżowej Mango. Cruz związana była z marką przez ostatnie cztery sezony....

29 maja 2009

Wydatki na reklamę w Rosji zmniejszą się o 10 proc.

Wydatki reklamowe w Rosji będą w tym roku przynajmniej o 10 proc. mniejsze niż w 2008 r. - przewiduje Aegis...

29 maja 2009

McCafe może już wkrótce wyprzedzić Starbucksa w Europie

McCafe może już wkrótce wyprzedzić Starbucksa w Europie pod względem liczby punktów sprzedaży. Obecnie McDonald's, do którego należy McCafe, ma...

29 maja 2009

Według analityków sprzedaż P&G spadła globalnie o 5 proc.

Według analityków (Deutsche Bank, Consumer Edge Research, JP Morgan) na skutek globalnego kryzysu światowa sprzedaż produktów P&G spadła o 5...

1 czerwca 2009

Sorokin dołącza do Mindshare jako head of digital

Scott Sorokin rozpoczyna pracę w sieci Mindshare jako globalny head of digital. Bezpośrednim zwierzchnikiem Sorokina będzie Dominic Proctor, światowy szef...

1 czerwca 2009

Kokaina w Red Bull Coli; zakaz sprzedaży w Niemczech

Władze sześciu landów w Niemczech zwróciły się do sieci handlowych, by wstrzymały sprzedaż napoju energetycznego Red Bull Cola - podała...

1 czerwca 2009

Coty szuka agencji dla marki Rimmel

Koncern Coty prowadzi globalny przetarg na obsługę reklamową marki kosmetyków Rimmel London. Na short-liście agencji reklamowych znalazły się JWT London,...

1 czerwca 2009

Ambasador Motoroli na zdjęciach ma iPhone'a

David Beckham, ambasador marki Motorola, może mieć problemy z powodu zdjęć, które obiegły media, a pokazywały go z iPhone'em niecały...

1 czerwca 2009

Konsumenci z Chin i Indii będą motorem światowej gospodarki

Konsumenci z Chin i Indii będą mieli kluczowe znaczenie dla światowej gospodarki przez najbliższe dziesięć lat, bo ich wydatki będą...

2 czerwca 2009

Ideas to Market pracuje dla HP RPS w Europie

Należąca do Publicis Groupe agencja retail Ideas to Market wygrała europejski przetarg dotyczący obsługi HP Retail Publishing Solution (HP RPS)...

2 czerwca 2009

Były szef BBDO w Europie odpowiada za Clear Channel Int.

William Eccleshare, wcześniej prezes i chief executive sieci agencji reklamowych BBDO w regionie EMEA, dołączył do firmy mediowej Clear Channel....

2 czerwca 2009

IPhone zmierzy poziom cukru i ciśnienie

Nowa wersja iPhone'a, planowana na koniec lata, ma oferować podstawowe funkcje diagnostyczne dla klientów indywidualnych i profesjonalistów z dziedziny medycy....

2 czerwca 2009

Unilever testuje kupony rabatowe na komórki

Unilever testuje kupony rabatowe na komórki. Projekt prowadzony jest w USA i dotyczy wyłącznie sieci detalicznej ShopRite. Konsumenci, którzy chcą...

3 czerwca 2009

Simon Pestridge global brand directorem w Nike

Simon Pestridge objął stanowisko global brand directora w Nike i będzie odpowiedzialny za odzież sportową. Pestridge pracował wcześniej w centrali...

3 czerwca 2009

On Board PR Ukraine zrealizuje kampanię dla ukraińskiego resortu pracy

Agencja On Board PR Ukraine wygrała przetarg na opracowanie strategii komunikacji oraz realizację kampanii informacyjnej wspierającej reformę systemu pomocy społecznej...

3 czerwca 2009

Haier przekazuje budżet MPG

Haier, chiński producent sprzętu AGD, przekazuje swój wielomilionowy europejski budżet mediowy MPG. Agencja zwyciężyła w trzyetapowym przetargu, pokonując MediaCom i...

3 czerwca 2009

EA szuka agencji do paneuropejskiego projektu

EA, producent gier wideo, szuka agencji reklamowej do obsługi nowego projektu marketingowego w Europie. Na liście zaproszonych znalazło się kilka...

3 czerwca 2009

Best Act Award - nowa konkurencja na festiwalu Golden Drum

Najbliższa edycja międzynarodowego konkursu reklamowego Golden Drum na Słowenii zostanie poszerzona o kolejny element (nowością będzie też dzień PR -...

3 czerwca 2009

Rosyjski deweloper szuka wsparcia u brytyjskich strategów

Rosyjski deweloper, który inwestuje w największy projekt mieszkaniowy realizowany w Moskwie, nawiązał współpracę z firmą brandingową SCG London. Chodzi o...

3 czerwca 2009

General Motors jest winien grupom Interpublic i Publicis 167 mln dol.

General Motors jest winien grupom Interpublic i Publicis 167 mln dol. - takie dane są zawarte we wniosku o upadłość ...

4 czerwca 2009

Cannes Lions notuje 20-proc. spadek liczby zgłoszeń

Organizatorzy festiwalu reklamowego Cannes Lions 2009 poinformowali, że na konkurs zgłoszono o blisko 20 proc. mniej prac reklamowych niż przed...

4 czerwca 2009

Ryanair wprowadza płatne WC; pasażerowie mogą sami ładować bagaż

Przedstawiciele tanich linii lotniczych Ryanair potwierdzili wprowadzenie opłat za korzystanie z toalet na pokładach ich samolotów. Przewoźnik rozważa również opcję...

4 czerwca 2009

Mars i Snickers zmniejszają objętość i utrzymują cenę

Na rynku brytyjskim firma Mars Inc., producent batonów Mars i Snickers, zmniejszyła ich objętość, utrzymując dotychczasową cenę. Oba produkty są...

4 czerwca 2009

Paul Philpott kieruje marketingiem Kii w Europie

Paul Philpott, dotychczasowy managing director w Kii w Wielkiej Brytanii, został mianowany na chief operating officera w Kia Europe. Na...

4 czerwca 2009

Przeciętny Europejczyk jest online przez 22 godziny miesięcznie

Przeciętny internauta z Europy miesięcznie jest dostępny online przez 22 godziny i przegląda w tym czasie 2265 stron internetowych. W...

4 czerwca 2009

Clear Channel rozważa różne scenariusze finansowe

Clear Channel Outdoor Holdings rozważa różne opcje finansowe, które umożliwiłyby spłatę długów wynikających ze zobowiązań spółki-matki - Clear Channel Communications....

5 czerwca 2009

Mattel rozwija gry "Scrabble" w internecie

Firma Mattel podpisała z King.com umowę, w myśl której portal udostępni swoim użytkownikom wersję gry "Scrabble" dla jednego użytkownika (w...

5 czerwca 2009

Angelina Jolie najwartościowszą gwiazdą według "Forbesa"

Amerykański "Forbes" opublikował swoje coroczne zestawienie najwartościowszych gwiazd "Celebrity 100". Listę otwiera aktorka Angelina Jolie, która m.in. dzięki takim produkcjom...

5 czerwca 2009

TBWA zwyciężyła w przetargu GSK

Sieć agencji reklamowych TBWA/Worldwide wygrała konkurs na globalną obsługę budżetu dwóch marek firmy farmaceutycznej GlaxoSmithKline - Alli (preparat odchudzający) i...