M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zagranica - najnowsze

31 lipca 2009

Beck's prowadzi globalny przetarg reklamowy

Beck's prowadzi globalny przetarg na obsługę budżetu reklamowego. Jego wartość szacowana jest na 25 mln funtów. Przetarg jest we wczesnym...

31 lipca 2009

Reckitt Benckiser odnotował wzrost sprzedaży o 23 proc.

Koncern FMCG Reckitt Benckiser opublikował wyniki finansowe za pierwsze półrocze br., z których wynika, że jego sprzedaż wzrosła o 23...

31 lipca 2009

Starcom tworzy dywizję sportową

Dom mediowy Starcom MediaVest Group wprowadza na rynek dywizję sportową o nazwie SMG Sports. Jest to joint venture ze spółką...

3 sierpnia 2009

P&G wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość w kampanii Always

Procter & Gamble w najnowszej kampanii marki Always realizowanej na rynku amerykańskim wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości (tzw. augmented reality). W...

3 sierpnia 2009

Użytkownicy Twittera ignorują dużą część obecnych tam marek

Według badań przeprowadzonych przez firmę Immediate Future zajmującą się PR online jedna trzecia marek eksponowanych w serwisie mikroblogowym Twitter jest...

3 sierpnia 2009

Przeglądarka Firefox została ściągnięta prawie miliard razy

Liczba ściągnięć przeglądarki Firefox, najbardziej popularnej alternatywy dla produktu Internet Explorer należącego do Microsoftu, wkrótce osiągnie miliard. Z tego powodu...

3 sierpnia 2009

Marketing szeptany najszybciej rosnącym narzędziem marketingowym

Wydatki na marketing szeptany mogą wzrosnąć w tym roku o ok. 10 proc. Według instytutu PQ Media ten rodzaj komunikacji...

3 sierpnia 2009

Disney mówi o 26-proc. spadku zysku

Zysk koncernu Disney spadł w III kwartale finansowym (zakończonym 28 czerwca br.) o 26 proc. Przychody firmy w tym okresie...

4 sierpnia 2009

Beckham, Lowe i Schwarzenegger mają promować Kalifornię

David Beckham, Rob Lowe i Arnold Schwarzenegger mają wystąpić w reklamach promujących stan Kalifornia. Informacje na ten temat pochodzą z...

4 sierpnia 2009

EMI wzmacnia globalny zespół interaktywny

Wytwórnia muzyczna EMI Music awansowała Davida Boyle'a na stanowisko vice-presidenta of consumer insight and validation w globalnym zespole zajmującym się...

4 sierpnia 2009

Google chce odebrać Microsoftowi rynek aplikacji biznesowych

W Stanach Zjednoczonych Google rozpoczął kampanię zestawu programów dostępnych online - Google Docs, Calendar i Gmail - pod hasłem "Go...

4 sierpnia 2009

Vodafone promuje roaming na pokładzie samolotów

Vodafone Spain rozpoczyna promocję usługi roamingu w Europie. Wykorzysta w niej reklamy na stolikach na pokładach samolotów sieci Ryanair. Ta...

4 sierpnia 2009

Młodzi blisko 40 godzin w miesiącu spędzają w sieci

Młodzi konsumenci w ciągu miesiąca spędzają około 39 godzin na surfowaniu po internecie, wynika z danych Harris Interactive. Badania przeprowadzono...

5 sierpnia 2009

Sony Europe rozpoczyna przetarg kreatywny

Sony Europe prowadzi przetarg na agencję reklamową, która zajmie się strategią i kreacją. Do przetargu zaproszona została dotychczas obsługująca marketera...

5 sierpnia 2009

Axel Springer i PubliGroupe kupują udziały w Digital Window

Grupa Axel Springer i PubliGroupe kupiły 50,1 proc. udziałów w sieci afiliacyjnej Digital Window Ltd. Jest to jedna z największych...

5 sierpnia 2009

Twitter nadal za Facebookiem

Twitter w czerwcu br. miał już 44,5 mln użytkowników - wynika z danych firmy ComScore. Oznacza to aż 19-proc. przyrost...

5 sierpnia 2009

JCDecaux deklaruje chęć przejęcia konkurentów w Stanach

Jean-Francois Decaux, właściciel firmy outdoorowej JCDecaux, powiedział, że jest zainteresowany zakupem jednej z konkurencyjnych firm z rynku reklamy zewnętrznej w...

6 sierpnia 2009

"Le Figaro" chce pobierać opłaty za kontent online

Francuski dziennik "Le Figaro" planuje wprowadzenie opłat za korzystanie z kontentu gazety, który trafia do sieci. Projekt ma zostać wdrożony...

6 sierpnia 2009

We Włoszech spadek wydatków reklamowych wyniósł 17 proc.

Według analiz Nielsen Media Research spadek wydatków reklamowych we Włoszech wyniósł w pierwszej połowie br. blisko 17 proc. Po pierwszych...

6 sierpnia 2009

Jeremy Clarkson skrytykowany za żart o Polsce

Jeremy Clarkson prowadzący program "Top Gear" w BBC został oskarżony przez widzów o ksenofobię. Chodzi o jedno z ostatnich wydań...

6 sierpnia 2009

FC Barcelona i Microsoft podpisały umowę sponsorską

Klub piłkarski FC Barcelona podpisał umowę sponsorską z koncernem Microsoft. Jaume Ferrer, dyrektor marketingu klubu, powiedział, że amerykańska firma przedstawiła...

6 sierpnia 2009

Coca-Cola będzie używać krótkich URL na Twitterze

Coca-Cola będzie używać krótkich URL na Twitterze. Chodzi o praktykę znaną wśród użytkowników Twittera polegającą na zastępowaniu długich adresów internetowych...

6 sierpnia 2009

Niemcy zaostrzają przepisy o ochronie danych osobowych

Niemcy wprowadzą bardziej restrykcyjną niż dotychczas ochronę danych osobowych. Nowe prawo, które wchodzi w życie 1 września br., zakłada wymóg...

7 sierpnia 2009

Czesi będą mieli swoje MTV

Pod koniec listopada MTV uruchomi stację MTV Czech, czeską wersję znanej stacji muzycznej. W chwili startu stacja będzie dostępna za...

7 sierpnia 2009

Jim Hytner pokieruje Universal McCannem w Europie

Universal McCann zakończył proces poszukiwań osoby na stanowisko szefa sieci w Europie. Obowiązki te będzie pełnił Jim Hytner. Dotychczas Hytner...

7 sierpnia 2009

Rupert Murdoch zapowiada pobieranie opłat za kontent w sieci

Rupert Murdoch zapowiedział, że koncern News Corporation będzie pobierał opłaty od internautów za korzystanie ze stron newsowych należących m.in. do...

7 sierpnia 2009

Kraft zapowiada nowe inwestycje marketingowe

Koncern Kraft zamierza zintensyfikować działania marketingowe, które skoncentrują się na markach priorytetowych. Ma to zapewnić rozwój firmy pomimo kryzysu. W...

10 sierpnia 2009

Według IDC globalne wydatki na reklamę online spadły o 5 proc.

Według firmy badawczej IDC globalne wydatki na reklamę online spadły w II kwartale br. o 5 proc., do 13,9 mld...

10 sierpnia 2009

Glenfiddich szuka agencji do obsługi globalnego budżetu

First Drinks, firma będąca właścicielem marki whisky Glenfiddich, rozpoczęła przetarg na obsługę globalnego budżetu reklamowego. Jego wartość szacuje się na...

10 sierpnia 2009

Gruziński bloger zaatakowany w portalach społecznościowych

Portale: Facebook, Twitter i LiveJournal, oraz wyszukiwarka Google stały się celami ataków, które miały przede wszystkim uciszyć jednego z blogerów...

10 sierpnia 2009

Publicis Groupe bliżej przejęcia agencji Razorfish

Publicis Groupe stała się głównym graczem w rozgrywce o Razorfish, agencję reklamy internetowej. O podmiot ten zabiega też Dentsu. Japończycy...

10 sierpnia 2009

Reklamy w prasie ważne dla Amerykanów

Ponad 40 proc. amerykańskich konsumentów korzysta z reklam w prasie - wynika z danych The Newspaper Association of America (NNA)....

10 sierpnia 2009

"Consumer thinking" priorytetem Unilevera

"Consumer thinking", czyli działania związane z zaspokajaniem potrzeb konsumenta, będą priorytetem Unilevera - powiedział CEO koncernu Paul Polman. Wszelkie aktywności...

11 sierpnia 2009

CBS Outdoor odnotował globalny spadek o 27 proc.

Przychody firmy reklamy zewnętrznej CBS Outdoor na świecie spadły w II kwartale br. o 27 proc. w stosunku do analogicznego...

11 sierpnia 2009

Colgate-Palmolive w sporze przeciwko Johnson & Johnson

Colgate-Palmolive pozwało Johnson & Johnson w związku z marką Total. Nazwa ta jest używana przez Colgate w kategorii past do...

11 sierpnia 2009

Marka Red Bull pojawi się w młodzieżowym serialu internetowym

Firma Red Bull podpisała umowę z MySpace dotyczącą projektu product placement. Porozumienie związane jest z nowym internetowym serialem młodzieżowym "Freak"....

11 sierpnia 2009

Publicis zapłaci 530 mln dol. za agencję Razorfish

Grupa komunikacji marketingowej Publicis Groupe finalizuje zakup agencji Razorfish, która do tej pory należała do Microsoftu. Grupa zapłaci za firmę...

11 sierpnia 2009

TNS ma mierzyć pay-TV w Australii

Australijscy nadawcy z rynku pay-TV zatrudnili firmę badawczą TNS Media Research, która ma rozwijać i realizować pomiar widowni telewizyjnej. Projekt...

12 sierpnia 2009

Facebook kupił serwis FriendFeed za 50 mln dol.

Platforma społecznościowa Facebook kupiła za blisko 50 mln dol. serwis FriendFeed. Jest to portal, dzięki któremu użytkownicy mogą wymieniać się...

12 sierpnia 2009

Monster przenosi budżet mediowy z Mediaedge:cia do OMD

Serwis rekrutacyjny Monster przeniósł obsługę budżetu mediowego z Mediaedge:cia do OMD bez przetargu. Mediaedge:cia zajmował się skonsolidowanym budżetem portalu od...

12 sierpnia 2009

Castrol startuje z kampanią związaną z 2010 FIFA World Cup

Należący do BP Group Castrol, producent olejów silnikowych, rozpoczął roczną kampanię BtoB stanowiącą część działań sponsoringowych marki wokół 2010 FIFA...

12 sierpnia 2009

Troy Warfield awansuje w Kimberly-Clark

Troy Warfield objął nowe stanowisko w europejskich strukturach Kimberly-Clark. Będzie wiceprezesem odpowiedzialnym za produkty z kategorii family care. Wcześniej sprawował...

12 sierpnia 2009

GM sprzedaje swoje auta na eBayu

Koncern General Motors w Stanach Zjednoczonych rozpoczął sprzedaż swoich samochodów na aukcjach serwisu eBay. W testowym programie sprzedaży aut bierze...

12 sierpnia 2009

CNBC i Continental Research badają branded content

CNBC i Continental Research badają telewizyjne projekty branded content. Projekt ten realizowany jest w Wielkiej Brytanii, we Francji i w...

13 sierpnia 2009

Kanał ID pojawi się w krajach bałtyckich

Discovery Networks EMEA uruchomi 24-godzinny kanał tematyczny Investigations Discovery w Estonii i na Łotwie. W Estonii stacja zadebiutuje pod koniec...

13 sierpnia 2009

GM zwiększa budżet marketingowy

Koncern motoryzacyjny General Motors zamierza zwiększyć swój budżet marketingowy na działania zaplanowane na br. oraz rok 2010. Władze GM nie...

13 sierpnia 2009

Robert Carlyle bohaterem reklamy Johnnie Walkera

Agencja Bartle Bogle Hegarty na zlecenie Diageo przygotowała film reklamowy whisky Johnnie Walker. W sześciominutowym filmie aktor Robert Carlyle opowiada...

13 sierpnia 2009

Dwie trzecie amerykańskich marketerów korzysta ze społeczności

Dwie trzecie amerykańskich marketerów korzysta ze społeczności internetowych - wynika z badania Duke University i American Marketing Association. Z kolei...

14 sierpnia 2009

Byli menedżerowie Y&R i TBWA w zespole digital agencji Droga5

Neil Heymann, były associate creative w Young & Rubicam, i Hashem Bajwa, poprzednio executive director strategy & innovation w TBWA,...

14 sierpnia 2009

Autorka "Seksu w wielkim mieście" pisze scenariusz serialu internetowego

Candace Bushnell, autorka "Seksu w wielkim mieście", pisze scenariusz 4-odcinkowego serialu internetowego "The Broadroom". Wiadomo już, że w produkcji wystąpią...