M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zagranica - najnowsze

28 sierpnia 2009

Europejczycy będą wydawać więcej, Polacy największymi optymistami

Ponad 60 proc. Europejczyków deklaruje, że w ciągu 12 miesięcy nowego roku będzie wydawać tyle samo co w roku 2009...

28 sierpnia 2009

Kellogg's chce ograniczyć liczbę współpracujących agencji

Producent płatków śniadaniowych Kellogg's zamierza ograniczyć liczbę współpracujących z nim agencji reklamowych z ponad 30 do maksymalnie pięciu, sześciu. Marketer...

28 sierpnia 2009

Listonosz Pat w reklamie sieci optycznej

Wizerunek Listonosza Pata, bohatera jednej z najpopularniejszych kreskówek w latach 80., został wykorzystany w najnowszej kampanii reklamowej brytyjskiej sieci optycznej...

28 sierpnia 2009

Diageo tnie o 14 proc. wydatki marketingowe w Europie

Diageo tnie o 14 proc. wydatki marketingowe w Europie. Jest to związane ze spadkiem sprzedaży na kontynencie wynoszącym 5 proc....

31 sierpnia 2009

Unicom będzie sprzedawał iPhone'y w Chinach

Chiński państwowy operator komórkowy China Unicom zawarł z koncernem Apple trzyletni kontrakt na wyłączność sprzedaży telefonu iPhone w tym kraju,...

31 sierpnia 2009

Indie rozpoczęły przetarg mediowy

Ministerstwo Turystyki Indii rozpoczęło przetarg mediowy dotyczący obsługi budżetu globalnego. Jego wartość szacuje się na 50 mln dol. Przetarg związany...

31 sierpnia 2009

Zysk Aegis Group spadł w I półroczu o ponad 85 proc.

Aegis Group poinformowała, że w I półroczu 2009 r. zanotowała 86-proc. spadek zysku (przed opodatkowaniem; vs. I połowa 2008 r.)....

31 sierpnia 2009

Marlboro ma nową wersję papierosów w Wielkiej Brytanii

Philip Morris wprowadza pod marką Marlboro nowy subbrand papierosów w Wielkiej Brytanii - Bright Leaf. Jest to wariant pozycjonowany w...

31 sierpnia 2009

LVMH rozpoczyna przetarg kreatywny dla marki Belvedere

Grupa LVMH rozpoczyna w USA przetarg kreatywny dla marki Belvedere. Nie wiadomo na razie, jakie agencje są do niego zaproszone,...

31 sierpnia 2009

OMD wygrywa globalny biznes Vodafone

Vodafone zatrudniło OMD do obsługi szacowanego na 800 mln funtów międzynarodowego budżetu mediowego. W finałowej rozgrywce agencja pokonała WPP. Na...

1 września 2009

Nokia wchodzi na rynek usług finansowych

Fiński producent telefonów komórkowych Nokia postanowił wejść na rynek usług finansowych. Zaprezentował pakiet usług o nazwie Nokia Money tworzonych na...

1 września 2009

Orange Advertising Network przejmuje sieć Unanimis

Sieć reklamy online Orange Advertising Network przejęła Unanimis, sieć reklamową działającą na rynku brytyjskim. Dzięki temu zasięg Orange Advertising wśród...

1 września 2009

Microsoft i Puma współpracują przy projekcie gry na Xbox 360

Microsoft rozpoczął współpracę w zakresie marketingu z producentem odzieży sportowej Puma przy wprowadzaniu nowej gry na konsolę Xbox 360. Chodzi...

1 września 2009

Reklamy wokół Super Bowl 2010 nadal w sprzedaży - mniej chętnych niż rok temu

Telewizja CBS sprzedała 65 proc. spotów wokół przyszłorocznego finału Super Bowl. W ub.r. w tym okresie stacja NBC, która pokazywała...

2 września 2009

Havas odnotował spadek przychodów o 9 proc.

Grupa komunikacji marketingowej Havas poinformowała, że jej przychody w pierwszej połowie 2009 r. spadły o 9,2 proc. Spadek nastąpił pomimo...

2 września 2009

Helly Hansen inwestuje w e-commerce w Europie

Firma Helly Hansen, producent odzieży turystycznej, planuje realizację pierwszego projektu z zakresu e-commerce w Europie i Ameryce Północnej. Chodzi o...

2 września 2009

Disney przejmuje Marvel Entertainment za 4 mld dol.

Koncert Disneya kupuje firmę Marvel Entertainment, właściciela praw do takich bohaterów komiksowych, jak: Spider-Man, X-Man, Captain America czy Iron Man....

2 września 2009

Apple ma prezentować nowego iPoda w San Francisco

Firma Apple zaprezentuje nową wersję iPodów oraz sklepu muzycznego iTunes w przyszłym tygodniu podczas imprezy zorganizowanej w San Francisco. Marketer...

2 września 2009

Sprzedaż wody w USA spada, zaostrza się konkurencja

W roku liczonym do 12 lipca 2009 r. wartość sprzedaży wody butelkowanej w USA spadła o 6 proc. i osiągnęła...

2 września 2009

Chrysler prowadzi globalny przetarg reklamowy

Chrysler rozpoczął przetarg reklamowy na obsługę zaplanowanej jeszcze na ten rok globalnej kampanii reklamowej. Działania te mają być zrealizowane w...

3 września 2009

Akzo Nobel chce skonsolidować budżet reklamowy

Akzo Nobel, właściciel takich marek jak Dulux i Crown, rozpoczyna globalny przetarg reklamowy, który ma doprowadzić do konsolidacji wycenianego na...

3 września 2009

Półroczne wydatki reklamowe w USA spadły o 15,4 proc.

W I półroczu br. wydatki reklamowe w Stanach Zjednoczonych spadły o 15,4 proc., do poziomu 56,9 mld dol. (w porównaniu...

3 września 2009

Mars-Wrigley startuje z przetargiem w Wielkiej Brytanii, kolejne rynki w planie

Mars-Wrigley niespełna rok po fuzji rozpoczyna przetarg mediowy. Biznes obecnie obsługiwany w Wielkiej Brytanii przez MediaCom (WPP Group) i ZenithOptimedia...

3 września 2009

W Stanach Zjednoczonych testują soczewki augmented reality

Naukowcy z uniwersytetu w Waszyngtonie testują szkła kontaktowe, które umożliwią odczytywanie obrazu w technologii augmented reality. Zespół pod kierownictwem profesora...

3 września 2009

Google ma wciąż 67 proc. rynku wyszukiwarek

Google ma wciąż 67 proc. rynku wyszukiwarek - wynika z danych firmy ComScore. W lipcu internauci korzystali z Google aż...

3 września 2009

Sony wprowadzi telewizję 3D w 2010 r.

Koncern Sony pracuje nad technologią telewizji trójwymiarowej (3D). Na rynek konsumencki ma ona trafić do końca 2010 r. Howard Stringer,...

4 września 2009

Carolyn Carter w tym roku rozstanie się z Greyem

Carolyn Carter, chief executive Grey Group EMEA, po 20 latach w sieci odchodzi ze stanowiska. Z Greyem ma się pożegnać...

4 września 2009

Proximity odpowiada za globalny launch nowego produktu Carlsberga

Sieć firm marketing services Proximity będzie odpowiedzialna za obsługę globalnego debiutu rynkowego marki Eve z portfela Carlsberga. Jest to niskoalkoholowy...

4 września 2009

Adidas przypomina w eventach dla nastolatków, że jest producentem piłek LM

Koncern Adidas rozpoczął niestandardową kampanię wizerunkową podkreślającą to, że firma jest oficjalnym producentem piłek Ligi Mistrzów UEFA. Przygotowane przez agencję...

4 września 2009

Grey London dołącza do europejskich agencji Hondy

Honda wybrała agencję reklamową Grey London do obsługi swojego paneuropejskiego budżetu reklamowego. Agencja została wybrana bez wcześniejszego przetargu. Zostanie zatrudniona...

4 września 2009

Amsterdam Worldwide wybrana do obsługi launchu Opla Merivy

General Motors rozstrzygnął przetarg na obsługę reklamową launchu modelu Opel/Vauxhall Meriva. Paneuropejski budżet tej marki zdobyła Amsterdam Worldwide. Agencja ta...

4 września 2009

Pfizer zapłaci rekordową karę za błędne praktyki marketingowe

Firma farmaceutyczna Pfizer zapłaci rekordową w historii amerykańskiej przestępczości karę za nielegalne praktyki marketingowe związane m.in. z lekiem przeciwbólowym Bextra....

7 września 2009

Sony Ericsson wprowadza hasło reklamowe "Make.believe"

Firma Sony Ericsson, producent telefonów komórkowych, wprowadza do komunikacji hasło reklamowe Grupy Sony - "Make.believe". Firma chce w ten sposób...

7 września 2009

DDB przeprasza za kontrowersyjną reklamę WWF

Agencja reklamowa DDB Brasil została zmuszona do przeprosin, kiedy okazało się, że to ona przygotowała kontrowersyjną reklamę dla WWF wykorzystującą...

7 września 2009

Unilever stawia na rozwijające się rynki

Unilever stawia na rynki rozwijające się - stwierdził Harish Manwani, prezes koncernu w regionie Azji, Afryki i Europy Wschodniej. W...

7 września 2009

Pernod Ricard zwiększył wydatki reklamowe

Pernod Ricard zwiększył wydatki reklamowe w ostatnim roku fiskalnym aż o 22 proc. Osiągnęły poziom 1,2 mld euro. Wydatki liczone jako...

8 września 2009

Essence obsłuży budżet interaktywny eBaya w Europie

Portal aukcyjny eBay powierzył obsługę interaktywnych projektów komunikacyjnych w Europie agencji Essence. Będzie ona zarządzać działaniami w tym zakresie na...

8 września 2009

Były szef AOL Europe przechodzi do Easy Jet

Dana Dunne objął stanowisko chief commercial officera w tanich liniach lotniczych Easy Jet. Wcześniej pracował jako CEO w koncernie AOL...

8 września 2009

Hasbro i Google przeprowadzą globalną kampanię gry "Monopoly City"

Firma Hasbro, producent planszowej gry strategicznej "Monopoly", rozpoczęła współpracę z koncernem Google, w ramach której przeprowadzi globalną kampanię online nowej...

8 września 2009

Kraft chce kupić Cadbury za ponad 15 mld dol.

Amerykański Kraft złożył angielskiej firmie Cadbury ofertę kupna za 16,7 mld dol. Połączenie obu firm dałoby początek światowemu gigantowi, który...

9 września 2009

Seat głównym sponsorem Ligi Europejskiej

Seat zawarł z UEFA umowę, na mocy której będzie głównym sponsorem Ligi Europejskiej. Umowa została zawarta na okres trzech lat,...

9 września 2009

Heineken uruchamia konkurs konsumencki związany z Ligą Mistrzów

W Wielkiej Brytanii Heineken poszerza obecność sponsorską wokół rozgrywek Ligi Mistrzów. Marketer uruchamia konkurs konsumencki. Nabywcy piwa tej marki, którzy...

9 września 2009

McDonald's przegrał spór o przedrostek "Mc"

Koncern McDonald's przegrał w malezyjskim sądzie spór z restauracją McCurry. Koncern chciał odebrać McCurry - rodzinnej restauracji z Kuala Lumpur...

9 września 2009

Skype i CNN International wspólnie się promują

Skype i telewizja CNN International podpisały umowę, na mocy której Skype stał się ekskluzywnym sponsorem wieczornego pasma stacji pt. "Connector...

10 września 2009

EMI Music inwestuje w globalny marketing

Timothy Ryan ma odpowiadać za marketing w EMI Music. Obejmując stanowisko wiceprezesa, ma zająć się wspieraniem sprzedaży katalogu płyt wytwórni...

10 września 2009

Mel Alcock kieruje Fremantle w regionie EMEA

Mel Alcock, były wiceprezes stacji telewizyjnej Jetix Europe, objął stanowisko chief executive we FremantleMedia Enterprises (FME) w regionie EMEA. FME...

10 września 2009

Havas Sports & Entertainment wybrało stratega

Havas Sports & Entertainment powołała Freddę Hurwitz na stanowisko global strategic planning directora. Ma być odpowiedzialna za rozwój projektów dla...

10 września 2009

Rolls-Royce rusza z globalną kampanią launchową modelu Ghost

Rolls-Royce startuje z kampanią launchową nowego modelu Ghost. Za kreację globalnej kampanii odpowiada Partners Andrews Aldridge. Nowy model od Rolls-Royce'a...

10 września 2009

Trzy firmy marketingu mobilnego tworzą Mobile One Alliance

Trzy firmy marketingu mobilnego - angielska Sponge, hiszpańska Mobile Dreams Factory i niemiecka Clanmo - połączyły siły i utworzyły sieć...

10 września 2009

Nestle spodziewa się końca kryzysu i zwiększy wydatki marketingowe

Nestle spodziewa się końca kryzysu i zwiększy wydatki marketingowe - oświadczył CEO firmy Paul Bulcke. Zwiększone budżety obejmą zarówno komunikację, jak...