M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zagranica - najnowsze

8 września 2014

Dobry sierpień dla Mercedes-Benz

Sprzedaż aut koncernu w sierpniu wzrosła o 10 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub.r. Chociaż w Niemczech wynik ten był gorszy o 6,2 proc., ratunkowe koło rzucił rynek chiński - wzrost o 18 proc., i rynek amerykański - wzrost o 9,4 proc.

9 września 2014

OMD Siecią Roku według M&M Global

Marketerem Roku został McDonald's, sieciowy klient OMD.

9 września 2014

Saatchi & Saatchi Russia z nową identyfikacją wizualną dla transportu w Moskwie

Agencja odpowiada za kreację nowej identyfikacji wizualnej transportu miejskiego.

9 września 2014

Electrolux - największa akwizycja w historii

Szwedzka firma Electrolux potwierdziła przejęcie za kwotę 3,3 mld dol. w gotówce biznesu AGD od amerykańskiego koncernu General Electric.

9 września 2014

Danone zamyka już trzecią fabrykę w Rosji

Koncern zdecydował o zamknięciu mleczarni w Smoleńsku. To już trzeci obiekt - po zakładach w Togliatti i Nowosybirsku, które na terenie Rosji zamyka francuski potentat.

9 września 2014

Nissan na Wyspach błyskawicznie reaguje na wiadomość o rodzeństwie Royal Baby

Kampania taktyczna i kontekstowa kosztuje marketera na Wyspach 7 mln funtów.

10 września 2014

Znaczne spadki na rosyjskim rynku motoryzacyjnym

Sprzedaż nowych aut w sierpniu br. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub.r. spadła o 26 proc. Od początku br. sprzedano w Rosji 1,41 mln aut osobowych i dostawczych - to 12 proc. mniej niż w porównywalnym okresie 2013 r.

10 września 2014

Twitter wprowadza przycisk "Kup"

Portal we współpracy z firmą Burberry aktualnie testuje możliwości nowego przycisku, który pozwala na bezpośrednie przeniesienie do sklepu internetowego.

10 września 2014

Wielka transformacja visuala Dom Perignon

Za nową odsłonę szampana odpowiada Iris Von Herpen.

10 września 2014

Gwałtowny spadek eksportu francuskich alkoholi

Za bardzo słabe wyniki w I półroczu br. francuscy producenci i eksporterzy obarczają przede wszystkim załamanie rynku chińskiego - sprzedaż win i mocniejszych alkoholi spadła tam o blisko 30 proc.

11 września 2014

Spektakularna premiera Jaguara XE

Według nieoficjalnych szacunków londyński event, na który przybyło ponad 3 tys. osób, kosztował cztery miliony funtów.

11 września 2014

JWT Melbourne prezentuje animowaną kampanię walki z paleniem

Cancer Council Victoria wystartowała z ogólnokrajową kampanią edukacyjną.

11 września 2014

Microsoft bliski przejęcia Mojang AB

Transakcja ma być sfinalizowana w najbliższych dniach, a jej wartość to ok. 2 mld dolarów. Mojang AB to szwedzki producent gry komputerowej "Minecraft", która znalazła już 54 mln nabywców.

11 września 2014

Tesco i Coca-Cola zachęcają Brytyjczyków do recyklingu

Na Wyspach wystartowała kolejna odsłona akcji "Recycling is the Answer".

12 września 2014

Brand Nokia zniknie z rynku jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia

Microsoft pozostawi na rynku tylko brand Lumia.

12 września 2014

Orangina ogłasza przetarg na obsługę reklamową na Wyspach

Brand ma w planach intensywne działania.

12 września 2014

Globalne wydatki na reklamę w tym roku wzrosną o 5 proc.

Analitycy domu mediowego Carat ucieszeni wzrostami na rynku.

15 września 2014

Córka zmarłego prezesa Banco Santander przejęła zarządzanie

Ana Botin-Sanz będzie pierwszą na świecie kobietą kierującą globalnym bankiem.

15 września 2014

USA: liczba reklam prawyborczych w kablówkach uległa podwojeniu

Bieżący rok to w USA czas tzw. midterm elections - prawyborów prezydenckich, które odbędą się w tym kraju w 2016 r. W porównaniu z poprzednimi prawyborami w 2010 r. liczba reklam prawyborczych u operatorów TV kablowej uległa podwojeniu i osiągnęła pułap 800 mln dol.

15 września 2014

KE: Murdoch może tworzyć Sky Europe

Mediowy magnat Ropert Murdoch otrzymał od Komisji Europejskiej zgodę na utworzenie Sky Europe - nowego, paneuropejskiego imperium satelitarnego.

16 września 2014

Alibaba planuje intensywną ekspansję w Europie i USA

Chiński potentat w obszarze e-commerce Alibaba Group Holding Ltd., zapowiada po swoim giełdowym debiucie rozpoczęcie intensywnej ekspansji w Europie i w USA.

16 września 2014

Heineken odrzucił ofertę przejęcia przez SABMillera

Rodzina kontrolująca holenderską firmę chce, aby browar pozostał niezależny.

16 września 2014

Brytyjczycy krytycznie ocenili reklamy parentingowe

Parentdish, należący do AOL serwis parentingowy, przeprowadził wśród 2000 rodziców badania jakości reklam parentingowych emitowanych i publikowanych na Wyspach. Wnioski i rezultaty są zdecydowanie krytyczne.

16 września 2014

Tajski potentat tuńczykowy przejmuje norweskiego konkurenta

Thai Union Frozen Products, światowy lider w konfekcjonowaniu tuńczyka, ogłosił plan przejęcia norweskiej firmy King Oscar. Jeden z zakładów norweskiego producenta zlokalizowany jest nieopodal Wejherowa. Kwota transakcji na razie objęta jest tajemnicą handlową.

17 września 2014

Szef Publicisa odejdzie dopiero w 2017 r.

Maurice Levy, wieloletni szef Publicis Group, pozostanie na swoim stanowisku dłużej niż planowano, tj. do 2017 r.

17 września 2014

Orange gotów zapłacić 3,33 mld euro za hiszpański Jazztel

Orange złożył o 34 proc. wyższą niż rynkowa ofertę wykupu 100 proc. akcji hiszpańskiego operatora komórkowego i kablowego firmy Jazztel.

17 września 2014

Kabajewa na czele największego rosyjskiego holdingu medialnego

Alina Kabajewa, złota medalistka z Aten w 2004 r. w gimnastyce i posłanka partii Jedna Rosja w rosyjskiej Dumie, zostanie przewodniczącą rady dyrektorów Narodowej Grupy Medialnej - największego rosyjskiego holdingu medialnego.

17 września 2014

Coca-Cola wznawia produkcję Surge

Według oświadczeń koncernu główny wpływ na tę decyzję miały prośby konsumentów. Koncern z Atlanty, przychylając się do nich, po 12 latach przerwy wznawia produkcję napoju Surge - odpowiednika Mountain Dew wytwarzanego przez głównego konkurenta - PepsiCo.

17 września 2014

W Kontaktie przejął najbogatszy Rosjanin

Najpopularniejszy w Rosji i na Białorusi serwis społecznościowy W Kontaktie (ponad 300 mln użytkowników) został przejęty przez spółkę Mail.ru, należącą do najbogatszego Rosjanina Aliszera Usmanowa.

18 września 2014

UE: rośnie sprzedaż nowych samochodów

W pierwszych ośmiu miesiącach br. sprzedaż nowych aut na terenie Unii Europejskiej wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 6 proc. i osiągnęła pułap 8,3 mln sztuk.

18 września 2014

FAZ zwolni 20 proc. pracowników

Dziennik "Frankfurter Allgemeinen Zeitung" planuje zwolnienie ok. 20 proc. zatrudnionych. Pracę straci ok. 200 osób - zarówno dziennikarzy i redaktorów, jak i pracowników pozostałych pionów.

18 września 2014

Zara wprowadzi chipy RFID

To jedno z największych wdrożeń tej technologii w branży detalicznej.

19 września 2014

W tym roku na rynek trafi 1,2 mld smartfonów

Apple i Samsung mają wciąż prawie połowę globalnego rynku, ale ich udział maleje.

19 września 2014

CEO PepsiCo wyraża poparcie dla ligi NFL

Indra Nooyi potępia zachowania graczy, ale wierzy, że liga poradzi sobie z kryzysem.

19 września 2014

Canon przekonuje, że czasem przyda się dobry aparat

Marketer startuje z kampanią "Come and See".

22 września 2014

Akcjonariusze Nike zaniepokojeni ryzykiem sponsorowania sportowców

Firma zawiesiła już trzy umowy z zawodnikami, którzy dopuścili się przemocy.

22 września 2014

Samsung wspiera launch Galaxy Alpha kampanią

Samsung wsparł na Wyspach launch modelu Galaxy Alpha wartą 10 mln funtów kampanią przygotowaną przez Cheil UK.

22 września 2014

Telefónica przejmuje Vivendi w Brazylii

Hiszpański operator umocnił swoją pozycję na największym rynku południowoamerykańskim, przejmując za kwotę 7,24 mld euro francuskiego konkurenta Vivendi (w Brazylii funkcjonował pod nazwą GVT).

23 września 2014

Rynkowi liderzy chcą większych restrykcji w reklamach dla dzieci

Tacy potentaci jak Coca-Cola, Mars czy McDonald's dobrowolnie zadeklarowali wprowadzenie dalszych restrykcji w przekazach skierowanych do dzieci poniżej 12. roku życia.

23 września 2014

Czeski oddział Atmediów będzie obsługiwał Nickelodeon

Należący do Viacom International Media Networks (VIMN) kanał dziecięcy Nickelodeon będzie w Czechach obsługiwany wyłącznie przez tamtejszy oddział Atmediów.

23 września 2014

ZenithOptimedia obniża prognozy globalnych wydatków reklamowych

Nieznaczna obniżka prognoz wzrostu - z 5,4 do 5,3 proc. - według przedstawicieli domu mediowego spowodowana jest niepewnością związaną z kryzysem ukraińskim. Globalne wydatki reklamowe mają osiągnąć w br. pułap 523 mld dol.

24 września 2014

Bosch przejmuje 50 proc. udziałów Siemensa w BSH

Robert Bosch GmbH za kwotę 3 mld dol. przejmie 50 proc. udziałów firmy Siemens w spółce joint venture BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH (BSH). W ten sposób Bosch Group stanie się wyłącznym właścicielem BSH.

24 września 2014

WPP podpisało strategiczne porozumienie z AppNexus

Na mocy tego porozumienia firma technologiczna AppNexus przejmie platformę reklamową Open Adstream, a ponadto zostanie doinwestowana przez WPP kwotą 25 mln dol. Pozwoli to WPP na przejęcie pakietu ok. 15 proc. udziałów w AppNexus (do tej pory był to symboliczny 1 proc.).

24 września 2014

Instagram wraz z OMG uruchomił serwis sponsoringowy w Wlk. Brytanii

Instagram, będący od 2012 roku częścią Facebooka, uruchomił wraz z Omnicom Media Group jako partnerem strategicznym, sponsoringowy serwis reklamowy w Wlk. Brytanii.

24 września 2014

Austriacki sektor bankowy: straty z powodu kryzysu ukraińskiego będą bardzo dotkliwe

Jak twierdzą przedstawiciele Raiffeisen Bank, strata netto tego mocno zaangażowanego we wschodniej Europie austriackiego banku może sięgnąć w skali roku blisko 500 mln euro.

25 września 2014

Wlk. Brytania: Firmy tytoniowe oburzone propozycjami podniesienia podatków

Z takim projektem wystąpił wczoraj lider Partii Pracy Ed Miliband. Konsternacja i oburzenie - tak najkrócej można skomentować reakcję brytyjskich producentów wyrobów tytoniowych.

25 września 2014

Zalando liczy na udany debiut giełdowy

Internetowy sklep wciąż nie przynosi zysków swoim udziałowcom, ale liczy na udany debiut na niemieckiej giełdzie. Emisja akcji może - według szacunków analityków - pozwolić na pozyskanie ponad 630 mln euro.

25 września 2014

BMB nie obroni budżetu McCain Foods

Marketer wytypował na short-listę agencje Adam & Eve/DDB oraz WCRS. Oznacza to, że agencja Beattie McGuinness Bungay po 11 latach utraci obsługę wartego 20 mln funtów budżetu.

26 września 2014

Brytyjczycy liderami europejskich zakupów online

Według badań Nielsena przeprowadzonych wśród 30 tys. respondentów w 60 krajach liderami zakupów online są Brytyjczycy. Blisko 45 proc. spośród nich rezerwuje online hotele, kupuje ubrania, buty i inne akcesoria modowe.

26 września 2014

Trudne zadania przed nowym prezesem GSK

Philip Hamptonas, jeszcze pełniący obowiązki prezes Royal Bank of Scotland Group, przejmie od 1 stycznia 2015 roku stery GlaxoSmithKline. Zastąpi długoletniego prezesa Christophera Genta, po którym "odziedziczy" dotkliwie nadszarpniętą reputację i finansowe problemy farmaceutycznego giganta.