M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zagranica - najnowsze

16 października 2014

McDonald's startuje w USA z kampanią o jakości

Sieć odpowiada na pojawiające się w sieci pogłoski o niskiej jakości jej produktów.

16 października 2014

Google ma zainwestować w technologię wyświetlaczy 3D

Internetowy gigant zamierza dofinansować firmę Magic Leap kwotą 500 mln dol.

16 października 2014

Zakazana reklama BMW

ASA doszła do wniosku, że reklama promuje niebezpieczną jazdę.

17 października 2014

Spadła globalna sprzedaż Nestlé

Szwajcarski koncern poinformował, że w pierwszych dziewięciu miesiącach br. jego globalna sprzedaż spadła o 3,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Jako główne przyczyny wskazuje spadek globalnej siły nabywczej i niekorzystne kursy wymian walut.

17 października 2014

McDonald's rozpycha się w Facebooku

Do 2015 r. sieć chce utworzyć 14,5 tys. fanpage'ów swoich restauracji, żeby połączyć konsumentów w USA przez sieć społecznościową.

17 października 2014

Adam & Eve/DDB wygrywa przetarg Mulberry

Agencja wypromuje świąteczną ofertę upominków.

17 października 2014

Google prezentuje nowy pablet, tablet i Android TV

Przedświąteczna ofensywa produktowa giganta z Mountain View.

20 października 2014

Heineken z instalacją świetlną w Moskwie

Działania zorganizowane przez artystów wspierają launch nowej butelki i utworzenie Heineken Club Bottle.

20 października 2014

Wpływy reklamowe Google'a wzrosły na Wyspach

Firma zanotowała wzrost wpływów reklamowych o 17 proc., do 1,6 mld dolarów.

20 października 2014

Unilever sprzedaje markę Slim-Fast

Nabywcą jest fundusz Kainos Capital.

21 października 2014

Adidas dostał ofertę sprzedaży Reeboka

Ofertę zakupu Reeboka o wartości zbliżonej do 1,7 mld euro złożyło Adidasowi konsorcjum inwestorów z Abu Dhabi i Hongkongu. Chociaż ośmioletni związek dwóch producentów zwłaszcza pod względem majątkowym nie jest szczęśliwy, Adidas na pewno będzie się wahał z podjęciem ostatecznej decyzji.

21 października 2014

Philips startuje z kampanią sokowirówek

Ambasadorem produktów i marki został gimnastyk Louis Smith. Za globalne wsparcie kreatywne kampanii odpowiada Ogilvy.

21 października 2014

Karmarama wygrywa przetarg Funding Circle

Agencja wygrała przetarg na kreację ogólnokrajowej kampanii na Wyspach Brytyjskich.

22 października 2014

McDonald’s po III kwartale: coraz więcej powodów do niepokoju

Chief executive amerykańskiej sieci Don Thompson, opisując obecną sytuację koncernu, użył mocnych słów, określił ją jako "utratę kontaktu z rzeczywistością i częścią klientów". Wyniki finansowe, które przedstawił, są najgorsze od blisko dekady.

22 października 2014

Amazon "humanizuje" markę

Na Wyspach wystartowała pierwsza kampania Amazona, która ma na celu ukazanie jej "ludzkiego" oblicza.

22 października 2014

Apple: iPhone'y do góry, iPady w dół

Roczny zysk firmy wzrósł o 12 proc. i osiągnął pułap 8,5 mld dolarów. Do dobrego wyniku przyczyniła się przede wszystkim sprzedaż w IV kwartale (w Apple rok finansowy kończy się 27 września) blisko 40 milionów sztuk iPhone'ów.

22 października 2014

Amazon i Simon & Schuster podpisują porozumienie o współpracy

Umowa wywiera nacisk na konkurencyjne wydawnictwo Hachette.

23 października 2014

BAT: pierwsze dziewięć miesięcy br. - spadek sprzedaży o 9,6 proc.

Koncern tytoniowy British American Tobacco za słabe wyniki finansowe obarczył globalną dekoniunkturę i spadek nastrojów konsumenckich.

23 października 2014

Peugeot: wzrost sprzedaży w trzecim kwartale

Francuski producent samochodów PSA Peugeot Citroen opublikował wyniki swojej sprzedaży za III kwartał br. Przychody skonsolidowane w tym obszarze wyniosły 12,3 mld euro, co oznacza wzrost o 1,6 proc.w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

23 października 2014

Yahoo!: spadek przychodów z reklam w III kw.

Przychody Yahoo! z reklam w trzecim kwartale br. spadły o 5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r., mimo że firma sprzedała o 24 proc. więcej powierzchni.

23 października 2014

GSK: w III kwartale globalna sprzedaż niższa o 10 proc.

Sprzedaż w trzecim kwartale GlaxoSmithKline na świecie osiągnęła poziom 5,65 mld funtów, co oznacza 10-proc. spadek w porównaniu z III kw. ub.r. Zysk netto wyniósł 401 mln funtów w porównaniu z 969 mln funtów w analogicznym okresie 2013 r.

24 października 2014

Range Rover startuje z globalną kampanią

Jej celem jest podkreślenie designu modelu.

24 października 2014

Zyski Tesco spadają szybciej niż oczekiwano

Z związku z niepokojącymi danymi sir Richard Broadbent podał się do dymisji.

24 października 2014

CMO Coca-Coli odchodzi na emeryturę

Joe Tripodiego zastąpi Marcos De Quinto.

27 października 2014

Amazon ogłosił największą stratę w swojej historii

W III kwartale br. Amazon.com poniósł największą stratę finansową w swojej 14-letniej historii. Strata netto w omawianym okresie wyniosła 437 mln dol., o 41 mln dol. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

27 października 2014

Primark otworzy pierwsze sklepy w USA

Brytyjski detalista fast fashion pojawi się na rynku amerykańskim pod koniec br.

27 października 2014

Movember z kampanią outdoorową z przymrużeniem oka

W Wielkiej Brytanii startuje outdoorowa kampania fundacji, która namawia mężczyzn do wczesnych badań pod hasłem "Hello Girls".

28 października 2014

Marka Douwe Egberts we wspólnej akcji z Movember

Marka kawy rozpoczyna kampanię w social mediach. Organizatorzy liczą, że wytworzą buzz podobny do tego, który miał miejsce w przypadku Ice Buckett Challenge.

28 października 2014

Microsoft pozostawia markę Nokia na rynkach wschodzących

Mimo że firma zdecydowała o pozostawieniu nazwy Lumia w większości smartfonów, dla rynków wschodzących robi wyjątek.

28 października 2014

Nike we współpracy z Apple nad nową technologią

CEO Nike Mark Parker potwierdził, że firma współpracuje z gigantem technologicznym Apple nad stworzeniem nowoczesnej technologii wykorzystywanej w sportowej odzieży.

28 października 2014

Chiquita: bananowy potentat w nowych rękach

Nabywcą najpopularniejszej na świecie bananowej marki jest brazylijski producent soku pomarańczowego i jego komponentów - firma Cutrale Group. Kwota przejęcia Chiquity to ok. 742 mln dolarów.

29 października 2014

Helen Mirren twarzą L'Oreal Paris w Wielkiej Brytanii

Aktorka została okrzyknięta twarzą naturalnego dojrzałego piękna.

29 października 2014

Beyonce jako bizneswoman

Razem z siecią Topshop piosenkarka zaprojektuje serię sportowych ubrań sygnowanych jej nazwiskiem.

29 października 2014

Marka Infinity wybiera Porter + Bogusky Crispin

Agencja wygrywa przetarg na globalną obsługę kreatywną marki.

29 października 2014

Pfizer: po III kwartale obniża roczne prognozy

Zysk Pfizera w III kwartale br. wyniósł 2,67 mld dol. Co prawda był wyższy niż w analogicznym okresie ub.r. (2,59 mld dol.), ale ostra konkurencja ze strony leków generycznych sprawia, że koncern w przyszłość patrzy raczej pesymistycznie.

30 października 2014

Sanofi zwalnia dyrektora generalnego za styl zarządzania

Christopher Viehbacher został zwolniony z funkcji chief executive francuskiego koncernu farmaceutycznego Sanofi za "zbyt indywidualistyczny styl zarządzania".

30 października 2014

Reklama Toyoty Yaris zbannowana

ASA zarzuciła twórcom reklamy, że propagują niebezpieczną jazdę, śpiewając do piosenki Brunona Marsa.

30 października 2014

Deutsche Bank: duża strata

W ciągu trzech kwartałów b.r. firma zanotowała 92 mln euro straty,

30 października 2014

Sky szykuje przekaz dla millenialsów

BSkyB zainwestowało 7 mln dol. w treści adresowane do młodego pokolenia.

31 października 2014

HP składa hołd ludzkim dłoniom

Startuje kampania nowego komputera 3D Sprout.

31 października 2014

Gap redefiniuje normalność

Wystartowała przedświąteczna kampania promująca ubrania sieci - spoty wyreżyserowała Sofia Coppola.

31 października 2014

Motorola już oficjalnie częścią Lenovo

Finalizowanie transakcji, tj. zakupu Motoroli za kwotę 2,91 mld dolarów przez koncern Lenovo, rozpoczęto w lutym br. Wczoraj strony oświadczyły, że choć proces został zakończony, to Motorola pozostanie samodzielnym brandem.

31 października 2014

Samsung: zysk w III kwartale spadł o połowę

Przedstawiciele koncernu oświadczyli, że w III kwartale br. w porównaniu z analogicznym okresem 2013 r. zyski Samsunga spadły o 49 proc. i osiągnęły pułap 4 mld dol. Winą za tak słabe wyniki obarczają chińskich konkurentów i zapowiadają, że sytuacja w tym obszarze może ulec pogorszeniu.

31 października 2014

Pepsi prezentuje w Dubaju nową kolekcję ubrań

Kolekcja nosi nazwę "Pulse of Talent" i jest utrzymana w kolorach czerwono-niebiesko-białych.

3 listopada 2014

Johnnie Walker startuje z nową globalną kampanią

Marka whisky rusza z działaniami podkreślającymi jej charakter.

3 listopada 2014

Sony: strata za trzeci kwartał wyniosła 1,2 mld dolarów

Tak znacząca strata finansowa netto japońskiego producenta jest rezultatem wrześniowego zaksięgowania wyników dywizji produkującej i sprzedającej smartfony.

3 listopada 2014

Segment smartfonów: Samsung, Apple i Chińczycy

Opublikowano skorygowany raport instytutu badawczego International Data Corporation monitorującego segment producentów smartfonów.

3 listopada 2014

Szef SodaStream mówi "sorry" za wcześniejsze "Sorry Cola, Pepsi"

Szef koncernu przyznał, że reklama ze Scarlett Johansson za mocno uderzyła w Colę i Pepsi.

4 listopada 2014

Powstaje nowa instytucja do monitorowania nadużyć na rynku reklamy online

Trustworthy Accountability Group będzie walczyło w USA z plagą oszustw i nadużyć w reklamie w sieci.

4 listopada 2014

Publicis przejmie Sapient (SAPE) za 3,7 mld dol.

Grupa Publicis przejmie amerykańską firmę technologiczną Sapient (SAPE) Corp. za kwotę 3,7 mld dol. Szefowie Publicisa twierdzą, że posunięcie to pozwoli na wygenerowanie zamierzonej połowy przychodów całej grupy z segmentu digitalowego trzy lata przed planowanym terminem.