M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zagranica - najnowsze

29 stycznia 2015

Apple pobił kwartalny rekord sprzedaży iPhone'ów

Apple oświadczył, że w I kwartale roku fiskalnego (zakończonym 31 grudnia ub.r.) pobił rekord sprzedaży iPhone'ów - osiągnął on pułap 74,5 mln sztuk.

29 stycznia 2015

Wzmacniający się dolar osłabia wyniki P&G i innych potentatów FMCG

Procter & Gamble, który kilka dni temu ogłosił znacznie słabsze od oczekiwanych rezultaty finansowe, ostrzegł, że wzmacniająca się waluta amerykańska może spowodować ich dalsze pogorszenie. Podobne analizy przedstawiają pozostali potentaci FMCG.

29 stycznia 2015

IKEA w 2014: rekordowe wzrosty sprzedaży i nikłe zysku

W ubiegłym roku fiskalnym (do 31 sierpnia) zysk netto szwedzkiej firmy wzrósł o 0,4 proc. i osiągnął poziom 3,33 mld euro. W omawianym okresie IKEA osiągnęła rekordową sprzedaż - 29,29 mld euro (28,5 mld euro w roku poprzedzającym).

30 stycznia 2015

McDonald’s: spadająca sprzedaż powodem zmiany na szczycie

Don Thompson, pełniący funkcję chief executive firmy McDonald’s, opuści to stanowisko, ponieważ nie był w stanie powstrzymać spadających od dekady wyników sprzedaży.

30 stycznia 2015

Saatchi & Saatchi London wygrywa wart 40 mln dolarów budżet HomeAway

Londyński oddział Saatchi & Saatchi zwyciężył w przetargu ogłoszonym przez HomeAway, firmę pośredniczącą w wynajmie domów i apartamentów na okresy wakacyjne.

30 stycznia 2015

Słabe półrocze Diageo

Koncern alkoholowy Diageo ogłosił wyniki za I półrocze zakończone 31 grudnia ub.r. Niemal we wszystkich obszarach są one słabsze od okresu poprzedzającego - zysk netto spadł o 18 proc., do pułapu 1,97 mld dolarów.

30 stycznia 2015

Havas Worldwide uruchamia globalną strukturę Helia

Nowy podmiot powstał z przekształcenia Havas EHS oraz agencji działających w USA pod szyldem Havas Discovery. Helia będzie specjalizować się w analizie danych oraz mediach cyfrowych.

2 lutego 2015

Dziewczyna Bonda ambasadorką L'Oreala

Eva Green wystąpi w reklamach marketera.

2 lutego 2015

72andSunny wygrywa przetarg Axe

Brand Unilevera będzie globalnie promowany przez nową agencję.

2 lutego 2015

Reebok wraca z komunikatem "Be more human"

Marka rezygnuje z udziału celebrytów, żeby wyeksponować ludzki wysiłek w uprawianiu sportu.

2 lutego 2015

McDonald's rusza z miłosną akcją

Sieć rozdaje jedzenie w zamian za deklarację miłości do bliskich.

3 lutego 2015

Tesco zamierza zredukować liczbę produktów o 30 proc.

Nowy prezes Tesco Dave Lewis zapowiedział zredukowanie liczby produktów oferowanych przez sieć o jedną trzecią. W tej chwili Tesco oferuje swoim konsumentom ponad 90 tys. towarów (tzw. SKU).

3 lutego 2015

Kynologiczna kampania Marsa

Na Wyspach wystartowała kampania za 10 mln funtów autorstwa BBDO.

3 lutego 2015

Google Q4 2014: zysk wzrósł o 30 proc.

Google w IV kwartale ub.r. wygenerowało 4,76 mld dolarów zysku, co oznacza 30-proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedzającego. Przychody w omawianym okresie wzrosły o 15 proc. i wyniosły 18,1 mld dolarów.

3 lutego 2015

Podstawowa pensja CEO w Hewlett-Packard to jeden dolar

Chief executive firmy HP Meg Whitman będzie jednak miała z czego żyć. W grudniu ub.r. jako roczny bonus w akcjach i nagrodach finansowych otrzymała 19,6 mln dolarów.

4 lutego 2015

Lenovo Q4: wzrost przychodów o 31 proc.

Największy na świecie producent komputerów, chińska firma Lenovo, ogłosił wyniki za IV kwartał swojego roku fiskalnego. Przychody w omawianym okresie wzrosły o 31 proc. i osiągnęły pułap 14,1 mld dolarów.

4 lutego 2015

Santander Q4: zysk netto wyniósł 1,46 mld euro

Zysk netto hiszpańskiego Banco Santander w IV kwartale wyniósł 1,46 mld euro, w porównaniu z 864 mln euro w analogicznym okresie roku poprzedzającego.

4 lutego 2015

Z Microsoftu do Clear Channel

Sieć reklamy zewnętrznej zatrudnia byłego dyrektora marketingu Microsoftu Damona Westbury'ego jako dyrektora sprzedaży.

4 lutego 2015

Globalna kwartalna sprzedaż tabletów spadła po raz pierwszy od 2010 r.

W całym roku 2014 segment odnotował słaby wzrost - 4,4 proc.

5 lutego 2015

National Book Tokens startuje z przetargiem na kreację

Brytyjski serwis handlujący m.in. kartami podarunkowymi na zakup książek szuka agencji.

5 lutego 2015

Dare wygrywa przetarg Ryanaira

Podniebny przewoźnik, który dotychczas raczej nie korzystał z usług agencji, powierza swój budżet o wartości 7 mln funtów.

5 lutego 2015

Studio animacji odtwarza najlepsze reklamy Superbowl z ludzikami Lego w roli głównej

A+C Studios spakowało historię najlepszych kreacji na Superbowl w trzyminutowym filmiku.

6 lutego 2015

BNP Paribas Q4 2014: zysk netto osiągnął 1,3 mld euro

Przychody w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedzającego wzrosły o 7 proc. i osiągnęły pułap 10,15 mld euro.

6 lutego 2015

Electronic Arts ogłasza przetarg mediowy

Firma Electronic Arts, producent gier (m.in. "FIFA 14" czy "Titanfall"), ogłosiła przetarg na obsługę swego paneuropejskiego budżetu mediowego o wartości 80 mln funtów.

6 lutego 2015

Brytyjska Royal Mail ogłasza przetarg mediowy

Budżet wart 8 mln funtów od trzech lat jest obsługiwany przez Interpublic UM London.

9 lutego 2015

BT przejęło EE za 12,5 mld funtów

British Telecom za kwotę 12,5 mld funtów przejął największego operatora sieci komórkowej na Wyspach, firmę EE. Tym samym BT stał się właścicielem najlepiej w Wlk. Brytanii rozwiniętej sieci 4G, obejmującej swym zasięgiem ponad 31 milionów klientów.

9 lutego 2015

Vodafone przekazuje budżet reklamowy agencji Grey London

Wartość budżetu wynosi 53 mln funtów.

9 lutego 2015

Acer wybrał globalną agencję kreatywną

Saatchi & Saatchi obsłuży budżet wart 50 mln dol.

9 lutego 2015

Natalie Portman jako uciekająca panna młoda

Dior startuje z wiosenną kampanią dla zapachu Miss Dior.

9 lutego 2015

Madonna ogłasza premierę swojego albumu na Snapchacie

Pierwszy singiel z albumu "Reel Heart" dotarł do 200 mln słuchaczy.

10 lutego 2015

Publicis Groupe sfinalizował przejęcie firmy Sapient

Kwota transakcji to 3,7 mld dol. Nowa struktura będzie nosić nazwę Publicis.Sapient, na jej czele stanie Alan Herrick, dotychczasowy szef firmy Sapient.

10 lutego 2015

Chiński holding Alibaba inwestuje w rozwój mobile

W tym celu dokonuje akwizycji Meizu za 590 mln dol.

10 lutego 2015

Huffington Post startuje w Australii

Na liście kolejnych państw do podbicia figurują Meksyk i Chiny.

10 lutego 2015

Sieć sklepów elektronicznych RadioShack bankrutuje

Marka - jedna z najstarszych, elektronicznych w USA - jednak pozostanie na rynku.

11 lutego 2015

Helen Mirren w kampanii L'Oreala rzuca wyzwanie metryce

Na Wyspach wystartowała kampania marki kosmetyków dla kobiet dojrzałych z udziałem znanej aktorki.

11 lutego 2015

Odważna kampania Lastminute.com

Nowa kampania portalu, która startuje przed walentynkami, prezentuje romantyczne miejsca turystyczne Europy - w dość odważny i sugestywny sposób.

11 lutego 2015

Brytyjska organizacja charytatywna z kampanią dla bezdomnych

St Mungo Broadway apeluje w minutowym spocie o wyrozumiałość i opiekę medyczną dla bezdomnych.

11 lutego 2015

Canon bliski przejęcia szwedzkiej firmy Axis AB

Japońska firma jest bliska przejęcia za kwotę 2,83 mld dol. szwedzkiego producenta kamer przemysłowych Axis AB.

11 lutego 2015

Netflix już na Kubie, wkrótce w Japonii

Serwis umożliwiający wypożyczanie filmów online wystartował na Kubie w tym tygodniu.

11 lutego 2015

Coca-Cola: lepszy Q4 2014 w USA

Czwarty kwartał ub.r. był da Coca-Coli w USA jedynym, w którym sprzedaż wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedzającego.

11 lutego 2015

Omnicom 2014: globalne przychody wyniosły 4,2 mld dol.

Holding Omnicom, w skład którego wchodzi m.in. BBDO oraz OMD, oświadczył, że jego zysk przed opodatkowaniem wyniósł 549,4 mln dol., co oznacza wzrost rok do roku o 7,4 proc.

12 lutego 2015

Reckitt Benckiser 2014: zysk netto wyniósł 3,22 mld funtów

Rok wcześniej zysk ten był znacznie niższy i wyniósł 1,74 mld funtów (powodem była konieczność tworzenia rezerw w związku z procesami sądowymi).

12 lutego 2015

HTC ma nowego globalnego dyrektora marketingu

Idris Mootee na nowym stanowisku.

12 lutego 2015

Marka John Frieda z pierwszą globalną kampanią

Brand kosmetyków premium do stylizacji włosów startuje z rozległą komunikacją.

12 lutego 2015

Yelp przygotowuje się do kupna serwisu Eat24

Transakcja ma być warta 134 mln dolarów.

12 lutego 2015

Sony Pictures Television Networks przejmuje kanały Viasat3 i Viasat6 na Węgrzech

Firma Sony Pictures Television (SPT) Networks zakończyła negocjacje w sprawie zakupu węgierskich kanałów Viasat3 i Viasat6 od grupy MTG (Modern Times Group).

13 lutego 2015

Ribena rozstrzygnęła przetarg na obsługę kreatywną na Wyspach

Konkurs wygrywa JWT.

13 lutego 2015

Lucy Jameson nowym CEO Grey London

Dotychczasowa chief strategy officer zastępuje na stanowisku Chrisa Hirsta.

13 lutego 2015

TfL ogłasza przetarg na obsługę reklamową i zakup mediów jednocześnie

Tego rodzaju przetarg Transport for London ogłasza po raz pierwszy.

13 lutego 2015

Chris Hirst group chief execcutive of Europe w Havasie

Były CEO Grey London mianowany szefem Havas Creative Group w Europie i Wielkiej Brytanii.