M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zagranica - najnowsze

17 listopada 2015

Sprzedaż FMCG w Europie nadal rośnie

Według najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen sprzedaż produktów FMCG wzrosła w Europie szósty kwartał z rzędu.

17 listopada 2015

Canal+ z reklamą w nieświątecznej konwencji

Jednym z bohaterów kampanii jest dorodny wieprzek o zupełnie nagannych manierach.

18 listopada 2015

Auchan zainwestuje miliard euro

Francuska Grupa Auchan zapowiedziała inwestycje rzędu miliarda euro, które mają być głównie przeznaczone na renowacje istniejących sklepów oraz badania konsumenckie.

18 listopada 2015

Apple chce konkurować z PayPalem

Apple chce wprowadzić usługę pozwalającą przesyłać bezpośrednio pieniądze pomiędzy swoimi użytkownikami. Technologiczny gigant prowadzi już negocjacje z instytucjami finansowymi, ale analitycy twierdzą, że wprowadzenie tej usługi to melodia dalekiej przyszłości.

18 listopada 2015

Spowolnienie sprzedaży nowych aut w Europie

Sprzedaż nowych samochodów na Starym Kontynencie osiągnęła najniższy od pięciu miesięcy poziom. Główny powód to kryzys wywołany przez Volkswagena.

18 listopada 2015

Taco Bell chce nadążać za trendami ekologicznymi

Taco Bell, jeden z najważniejszych graczy na amerykańskich rynku fast foodów, w ślad za swoimi konkurentami zapowiedział używanie w swoich placówkach jaj znoszonych wyłącznie przez kury na wolnych wybiegach (cage free eggs).

19 listopada 2015

Po raz pierwszy Aldi i Lidl zagarnęły łącznie 10 proc. brytyjskiego rynku

Według najnowszej analizy Kantar Worldpanel po raz pierwszy w historii połączone udziały niemieckich sieci Aldi i Lidl uzyskały ponad 10 proc. rynkowych udziałów w brytyjskim rynku detalicznym. Lidl także po raz pierwszy w historii został dostawcą brytyjskiego związku piłki nożnej.

19 listopada 2015

Nokia za 15,6 mld euro chce przejąć Alcatel-Lucent

Nokia złożyła oficjalną ofertę przejęcia za kwotę 15,6 mld euro firmy Alcatel-Lucent. Transakcja finansowa ma opierać się na wymianie akcji.

19 listopada 2015

Honda w konwencji kalendarza adwentowego

W Wielkiej Brytanii Honda ogłasza wyprzedaż modeli rocznika.

19 listopada 2015

Warburton's z wielką kampanią z udziałem muppetów

Na Wyspach startuje kampania z udziałem popularnych pacynek z ulicy Sezamkowej.

19 listopada 2015

USA: gwałtownie spada sprzedaż e-papierosów

Jako główne przyczyny analitycy wskazują niedogodności z użytkowaniem i coraz częściej pojawiające się obostrzenia w publicznych miejscach związane ze zdrowiem i bezpieczeństwem.

20 listopada 2015

Pepsi przenosi lokowanie produktu na "wyższy poziom"

Co najmniej trzy odcinki serialu "Empire" produkowanego przez telewizję Fox będą poświęcone Pepsi. Wartość kontraktu analitycy rynkowi szacują na 20 mln dolarów.

20 listopada 2015

Carrefour wprowadza we Włoszech spersonalizowane kupony

Francuska sieć detaliczna uruchomiła we Włoszech program dla swoich klientów o nazwie “Coupon Printers".

20 listopada 2015

Sharp do pracowników: kupujcie nasze produkty!

Borykający się z coraz większymi spadkami popytu japoński koncern elektroniczny Sharp wyznaczył pracownikom i kadrze menedżerskiej "targety zakupowe". Muszą kupować własne produkty.

20 listopada 2015

Canon z imponująca wizualnie kampanią zimową

Za kreację odpowiada JWT London.

20 listopada 2015

BBDO New York z kampanią dla HP w konwencji "Star Wars"

Gigant technologiczny decyduje się na komunikację utrzymaną w atmosferze radosnego oczekiwania na premierę kolejnej części gwiezdnej sagi.

23 listopada 2015

W nowej odsłonie kampanii Amazon zaprasza konia do salonu

Startuje nowa odsłona kampanii promująca aplikację Amazona umożliwiającą zakup towaru jednym kliknięciem.

23 listopada 2015

"The Force Awakens" bije wszelkie rekordy przedsprzedaży

Walt Disney Co., producent długo wyczekanej, kolejnej części "Gwiezdnych wojen", może już otwierać szampana. Wszystko wskazuje na to, że zostaną pobite wszelkie rekordy w filmowym przemyśle.

23 listopada 2015

Lipton robi rewolucję w swojej komunikacji

W nowej kampanii autorstwa Adam & Eve zagrali akrobaci Cirque du Soleil.

23 listopada 2015

Raport AOL: mobile i digital wideo najbardziej obiecujące w Europie

Według trzeciego raportu autorstwa AOL zrealizowanego na podstawie przeanalizowania 400 brandów europejskich największy potencjał reklamowy wykazują segmenty mobile oraz digital wideo. Sprzyja temu szybki rozwój szerokopasmowego internetu i różnorodność oferty ekranowej.

23 listopada 2015

John Lewis wykorzystuje produkcyjne "ścinki" do wsparcia seniorów

John Lewis wykorzystał materiał "behind the scenes" do przygotowania akcji wspierającej działanie fundacji Age UK niosącej pomoc osobom samotnym w podeszłym wieku.

24 listopada 2015

Pfizer i Allergan tworzą największą grupę farmaceutyczną na świecie

Wartość nowo utworzonego podmiotu ma wynosić ok. 150 mld dolarów.

24 listopada 2015

Czeski producent napojów planuje ekspansję i debiut na WGPW

Kofola CeskoSlovensko, jeden z wiodących, czeskich producentów napojów, planuje debiut na praskiej i warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Pozyskane środki chce przeznaczyć na ekspansję i akwizycje.

24 listopada 2015

Samsung namawia do zniszczenia swojego starego telewizora

Startują przedświąteczne działania giganta technologicznego.

24 listopada 2015

Heineken wybiera We Are PI do opracowania koncepcji reklamowej marki Desperados

Desperados chce się repozycjonować, ma ambicję stać się ikoniczną marką pokolenia millenialsów. Tym samym po niecałym roku współpracy rozstaje się z poprzednią agencją Wieden + Kennedy.

24 listopada 2015

ZenithOptimedia zbadało penetrację rynku przez smartfony

Według badań przeprowadzonych przez ZenithOptimedia w 47 krajach w Europie liderami są Hiszpania i Irlandia z penetracją na poziomie ponad 80 procent. Globalnym liderem jest Singapur z penetracją bliską 90 proc.

25 listopada 2015

Pfizer już myśli o dzieleniu nowej struktury

Zaanonsowany we wczorajszym wydaniu MMP24 "super merge" pomiędzy farmaceutycznymi potentatami - firmami Pfizer oraz Allergan - jest coraz bliższy realizacji. Pfizer już myśli, jak usprawnić zarządzanie tą skomplikowaną strukturą.

25 listopada 2015

TfL może zakończyć 15-letnią współpracę z M&C Saatchi

Transport for London po raz pierwszy w swojej historii ogłasza symultaniczne przetargi na obsługę kreatywną i zakup mediów.

25 listopada 2015

Burberry robi z klientów butiku gwiazdy swojej kampanii

Dzięki współpracy z Google klienci butiku mogą stać się "ruchomymi" bohaterami kampanii Burberry.

25 listopada 2015

McDonald's na Wyspach zachęca do śpiewania

Za kreację spotu odpowiada Leo Burnett London.

25 listopada 2015

Linie Emirates podpisują umowę sponsorską z ATP

Od 2016 r. przewoźnik będzie wspierać turnieje tenisowe ATP World Tour jako Premier Partner. Pięcioletnie porozumienie jest największą umową sponsorską w historii ATP.

26 listopada 2015

GfK uruchamia platformę on demand do szybkich analiz

Narzędzie przeznaczone jest m.in. do monitoringu marek i komunikacji marketingowej, oferuje bieżący dostęp do danych.

26 listopada 2015

Katy Perry w kampanii świątecznej dla H&M

Sieć promuje swoją ofertę dwuminutowym filmem, w którym prezentuje zestaw świątecznych okazji do imprezowania.

26 listopada 2015

OOH znacznie podnosi efektywność kampanii

Specjaliści opracowujący raport BrandScience rekomendują, żeby 45 proc. budżetu na OOH wydawać na digital OOH.

26 listopada 2015

Coca-Cola świętuje za pomocą etykiet

Marketer wprowadza na rynek opakowania ze świątecznymi hasłami zamiast nazwy brandu.

26 listopada 2015

Lidl zainwestuje w Chorwacji 40 mln euro

Niemiecka sieć Lidl ogłosiła w Chorwacji zamiar zainwestowania ok. 40 mln euro w roku 2016. To znacznie więcej niż w roku bieżącym, w którym inwestycje Lidla zamkną się kwotą ok. 5 mln euro.

27 listopada 2015

Rémy Cointreau podsumował sześć miesięcy nowego roku fiskalnego

Francuski producent alkoholi podsumował pierwsze półrocze nowego roku fiskalnego 2016 zakończonego 30 września br. Przychody ze sprzedaży wzrosły r./r. o 6,1 proc., do pułapu 501 mln euro. Firma przyznaje, że w dużej mierze to wynik słabnącego kursu euro.

27 listopada 2015

GSK ogłasza przegląd ofert agencji reklamowych

Gigant farmaceutyczny chce konsolidować budżety każdej z kategorii marek w jednej agencji.

27 listopada 2015

Aldi odpowiada na reklamę sieci John Lewis

Sieć dyskontów wystartowała z taktyczną kampanią odnoszącą się do konceptu "Man on the Moon" - tworzy własnego człowieka z Księżyca i podkreśla różnicę cenową w ofercie produktowej.

27 listopada 2015

Huggies na pomoc rodzicom

Kimberly Clark startuje z kampanią wspierającą nawilżane chusteczki marki Huggies.

27 listopada 2015

Nina Agdal twarzą kampanii Michaela Korsa

Marketer startuje z kampanią w internecie i zachęca do dzielenia się pomysłami na prezent pod hashtagiem #JustBecause.

30 listopada 2015

Canon z nostalgiczną kampanią

Bohaterami nowego spotu reklamowego są babcia, wnuczek i własnoręcznie przez babcię wykonany miś przytulanka.

30 listopada 2015

Nestle pokazuje, po czym poznać nadchodzące święta

JWT London posypuje angielskie ulice sreberkami po cukierkach.

30 listopada 2015

Japończycy pomagają uchodźcom

Sieć odzieżowa Uniqlo zatrudni 100 uchodźców, żeby pomóc im na początku drogi w nowym środowisku.

30 listopada 2015

Nestle podsumowuje aktywności social

Firma jest zadowolona z wyników działań adresowanych do millenialsów.

30 listopada 2015

W USA konsumenci szturmują internetowe sklepy

W listopadzie i grudniu na zakupy online amerykańscy konsumenci przeznaczą ponad 70 mld dolarów.

1 grudnia 2015

AB InBev rozważa sprzedaż brandów Peroni i Grolsch

Największy producent piwa na świecie Anheuser-Busch InBev po przejęciu koncernu SABMiller wystawi na sprzedaż dwa brandy należące do tego ostatniego, czyli Peroni i Grolsch - wynika z nieoficjalnych informacji "The Sunday Times".

1 grudnia 2015

Słabszy wynik Black Friday

Amerykańscy konsumenci coraz częściej kupują online. W tym roku podczas zakupowego szaleństwa wydali o ponad miliard dolarów mniej niż rok wcześniej. Zdaniem analityków to właśnie koronny dowód postępujących zmian zwyczajów zakupowych.

1 grudnia 2015

Group M podnosi prognozy dla brytyjskiej reklamy

Group M należąca do holdingu WPP podniosła prognozy dotyczące wydatków reklamowych na Wyspach zarówno w kończącym się, jak i przyszłym roku - wzrosty mają wynieść co najmniej 7 proc. (poprzednie prognozy to 6 proc. w br. i 5 proc. w 2016 r.).

1 grudnia 2015

Najnowszy Bond lewarem brytyjskiej reklamy kinowej

Według cytowanego wyżej raportu Group M, w tym roku - głównie dzięki filmowi "Spectre" - wydatki reklamowe na reklamę kinową w Wlk. Brytanii wzrosną o 23 proc. Co najmniej 11 proc. to "zasługa" Bonda.