M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zagranica - najnowsze

24 kwietnia 2002

Ekspansja sieci sklepów meblowych Ikea na rynku rosyjskim

Szwedzka firma meblarska Ikea planuje zainwestować do końca 2010 r. kwotę ok. 2 mld dol. na budowę 20 swoich sklepów...

25 kwietnia 2002

Jay Chiat, legenda przemysłu reklamowego, zmarł w wieku 70 lat

Po długotrwałych zmaganiach z rakiem zmarł jeden z legendarnych przedstawicieli branży reklamowej Jay Chiat. Miał 70 lat. "Chiat zmarł w...

25 kwietnia 2002

Grey wprowadzi na rynek nowy zapach Hugo Bossa - Boss in Motion

Firma Hugo Boss przekazała międzynarorodowy budżet reklamowy przeznaczony na wprowadzenie nowego zapachu męskiego do agencji reklamowej Grey Worldwide. Planowaniem i...

25 kwietnia 2002

Dotychczasowy krytyk reklam szefem Rosyjskiej Izby Reklamy

Natalia Fonarewa, minister w rządzie rosyjskim, którego zadaniem jest przeciwdziałanie praktykom monopolistycznym, dotychczasowy wielki krytyk reklamy, prawdopodobnie zostanie szefem Rosyjskiej...

25 kwietnia 2002

Pele - jeden z największych piłkarzy w historii piłki reklamuje Viagrę

Producent preparatu Viagra koncern Pfitzer Inc. skorzysta z pomocy legendarnego piłkarza brazylijskiego Pele w międzynarodowej kampanii informacyjnej poruszającej problem zaburzeń...

26 kwietnia 2002

Superluksusowy samochód Maybach powraca na rynek

Koncern motoryzacyjny Mercedes-Benz zdecydował o wznowieniu produkcji superluksusowych aut Maybach. Powrotowi marki po 60 latach towarzyszyć będzie kampania reklamowa w...

26 kwietnia 2002

CNBC zwiększa swoją obecność w sieciach kablowych we Francji

Amerykańska telewizja CNBC znacząco zwiększa obecność swoich kanałów na rynku francuskim. CNBC Europe - wspólne przedsięwzięcie amerykańskiego giganta NBC i...

26 kwietnia 2002

Duma chce ograniczyć reklamę piwa w telewizji

Rosyjski parlament proponuje zakazać reklamowania piwa w telewizji. Duma chce wprowadzić zakaz wykorzystywania w telewizyjnej reklamie piwa ludzi (szczególnie osób...

29 kwietnia 2002

Koncern Philip Morris zmienia nazwę na Altria Group

Udziałowcy koncernu Philip Morris wyrazili zgodę na zmianę nazwy firmy na Altria Group. Koncern po raz pierwszy zaproponował zmianę nazwy...

29 kwietnia 2002

BVP nakazało wstrzymanie kampanii, zarzucając jej obrazę kobiet

Francuskie Biuro ds. Rzetelności Reklam (Bureau de Verification de la Publicite - BVP) nakazało firmie reklamy zewnętrznej JCDecaux usunięcie reklam...

29 kwietnia 2002

British Airways zostały oficjalnym przewoźnikiem angielskich piłkarzy

British Airways (BA) będą oficjalnymi liniami lotniczymi angielskiej drużyny piłkarskiej podczas zbliżających się Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Korea/Japonia 2002....

29 kwietnia 2002

Rumuńska telewizja publiczna może zostać pozbawiona reklam

Reklamodawcy i agencje reklamowe w Rumunii są przeciwne wprowadzeniu zakazu emisji reklam w dwóch kanałach rumuńskiej telewizji publicznej (SRTV) -...

30 kwietnia 2002

McDonald's nie może wykorzystywać zabawek w fińskich reklamach

Fiński sąd gospodarczy zakazał sieci restauracji fast food McDonald's używania zabawek jako głównego narzędzia reklamowego w promocji zestawów dla dzieci...

30 kwietnia 2002

Universal McCann będzie obsługiwał firmę Seiko w Europie

Japońska firma Seiko - producent zegarków, zdcydowała się powierzyć swój budżet planowania i zakupu mediów w Europie, Afryce i regionie...

30 kwietnia 2002

Stacja muzyczna MTV rusza z globalną kampanią wizerunkową

Telewizyjna stacja muzyczna MTV Networks rozpoczyna 1 maja br. globalną kampanię wizerunkową. Reklamy będą promować jej markę w kontekście dbałości...

6 maja 2002

Alain de Pouzilhac, obserwując Martina Sorrella, odczuwa Schadenfreude

Alain de Pouzilhac, prezes i CEO grupy Havas Advertising, w wywiadzie dla dziennika "Sunday Times" przypuścił personalny atak na Martina...

6 maja 2002

Agencja Bates straciła budżet kreatywny koreańskiego Hyundaia

Hyundai Motor America wybrał agencję reklamową Richards Group z Dallas do obsługi wartego 160 mln dol. budżetu kreatywnego. Agencja przejmie...

6 maja 2002

IHT zamyka brytyjskie wydanie "Frankfurter Allgemeine Zeitung"

"International Herald Tribune" (IHT) zamknie pod koniec czerwca br., brytyjskie wydanie niemieckiego dziennika "Frankfurter Allgemeine Zeitung" (FAZ). Ośmiostronicowy insert ukazuje...

6 maja 2002

McCann-Erickson przeciwko psychicznemu znęcaniu się nad dziećmi

W ramach protestu przeciwko psychicznemu dręczeniu dzieci rumuński oddział agencji reklamowej McCann-Erickson Worldwide wspólnie z lokalnymi organizacjami NGO Mediation i...

6 maja 2002

Włoski piłkarz Paolo Maldini wystąpi w reklamach organizacji Unicef

Włoski gwiazdor futbolu Paolo Maldini (kapitan drużyny piłkarskiej AC Milan oraz gracz narodowej włoskiej reprezentacji) będzie bohaterem międzynarodowej kampanii reklamowej,...

7 maja 2002

Nokia koncentruje działania reklamowe wokół "Gwiezdnych Wojen"

Nokia skoncentrowała swoje działania reklamowe wokół najnowszej części filmu science fiction "Gwiezdne Wojny - Atak Klonów", starając się w ten...

7 maja 2002

Gruner & Jahr zamyka internetowe tytuły we Francji i w Niemczech

Niemiecki wydawca prasowy Gruner & Jahr zdecydował o zamknięciu dwóch magazynów internetowych - "Online Today" w Niemczech oraz jego francuskiego...

7 maja 2002

PepsiCo. centralizuje swoją skandynawską działalność w Oslo

Starając się zwiększyć sprzedaż na terenie Skandynawii i w krajach nadbałtyckich, koncern PepsiCo. zdecydował się na koncentrację swojej działalność marketingowej...

7 maja 2002

Allied Domecq wprowadzi na rynek europejski nowy napój alkoholowy

Allied Domecq wprowadzi na rynki krajów europejskich nowy produkt - drink alkoholowy Tia Lusso. Napój o 17-proc. zawartości alkoholu, o...

7 maja 2002

Norweski rząd zamierza całkowicie zakazać reklamy tytoniu

Norweski rząd podjął kroki zmierzające w kierunku ograniczenia istniejących platform działań reklamowych i marketingowych koncernów tytoniowych. Norweski minister zdrowia Dagfinn...

8 maja 2002

Detergentowa wojna między koncernami Unilever i Henkel

Koncern Unilever rozpoczął kolejny etap walki ze swoim największym konkurentem Henklem, wprowadzając na rynek brytyjski nowy proszek do prania Persil...

8 maja 2002

McCann-Erickson zdobył budżet reklamowy biura podróży Thomas Cook

Wiodące na rynku europejskim biuro podróży Thomas Cook przekazało swój międzynarodowy budżet korporacyjny agencji reklamowej McCann-Erickson Worldwide z Frankfurtu. W...

8 maja 2002

Szwedzka MTG zabiezpiecza swoją pozycję na rynku rosyjskim

Szwedzka grupa mediowa Modern Times Group (MTG) przejęła 35-proc. udział w amerykańskiej firmie StoryFirst Communications, która kontroluje rosyjską telewizję komercyjną...

8 maja 2002

Włoski "Corriere della Sera" broni swej niezależności

Jeden z największych włoskich dzienników "Corriere della Sera" wezwał swoich udziałowców do obrony niezależności tytułu przed rządowymi naciskami. Zdaniem przedstawiciela...

8 maja 2002

Jeden z finalistów wycofuje się z walki o budżet Chrysler Group

Jeden z pięciu finalistów przetargu na budżet marketingowy Chrysler Group wycofał się z rozgrywki. Alians Cooperative, zrzeszający niezależne agencje, wycofał...

9 maja 2002

Wyniki Havas Advertising zgodnie z prognozami są coraz gorsze

Havas Advertising odnotował 8,1-proc. spadek przychodów netto (450 mln dol.) za pierwszy kwartał 2002 r. w porównaniu z tym samym...

9 maja 2002

Reklama czeskiego piwa Radegast wywołuje społeczne oburzenie

Czeski minister kultury Pavel Dostal przeprosił weteranów wojennych za niefortunny film reklamowy, w którym grupa nastolatków upija się w pobliżu...

9 maja 2002

Pepsi Blue - nowy produkt PepsiCo. zadebiutuje w USA

Pepsi-Cola North America wprowadzi na lokalny rynek nowy produkt - Pepsi Blue. Napój o smaku jagodowym pojawi się w sprzedaży...

9 maja 2002

Coca-Cola przejmuje jeden z oddziałów Seagramu - Mixers

Coca-Cola podpisała umowy z brytyjskim koncernem alkoholowym Diageo i francuską grupą Pernod Ricard, na mocy których przejęła należący do Seagramu...

9 maja 2002

Niemiecki Eon rozpoczął przetarg na wart 65 mln dol. budżet reklamowy

Niemiecki dostawca energii Eon rozpoczął przetarg na swój budżet reklamowy, którego wysokość szacowana jest na 65 mln dol. Do przetargu...

9 maja 2002

Henkel wprowadza nową wersję pasty Theramed i ogłasza wyniki grupy

Schwarzkopf & Henkel, kosmetyczny oddział niemieckiego koncernu Henkel, wprowadzi na rynki Austrii i Niemiec nowę pastę Theramed w tubie. Dotychczas...

10 maja 2002

Luca Lindner został nowym CEO sieci D'Arcy w regionie Europy

Od 1 maja br. Luca Lindner pełni funkcję prezesa i CEO sieci agencji reklamowych D'Arcy w regionie Europy, Środkowego Wschodu...

10 maja 2002

Dezodoranty męskie Axe zadebiutują na rynku USA w sierpniu

W sierpniu br. koncern Unilever wprowadzi na rynek USA męski dezodorant w sprayu marki Axe. Jego debiut zostanie wsparty intensywną...

10 maja 2002

Leo Burnett otwiera w Londynie międzynarodową agencję

Leo Burnett Worldwide otworzyła w Londynie agencję, której zadaniem będzie obsługa brandów lifestylowych. Nowa agencja - Made by Leo Burnett...

10 maja 2002

Adidas podpisuje umowę z gwiazdą NBA

Niemiecki producent odzieży i sprzętu sportowego Adidas podpisał pierwszy długoterminowy kontrakt z gwiazdą NBA. Twarzą Adidasa stanie się zawodnik Orlando...

10 maja 2002

VNU konsoliduje brandy Nielsena na całym świecie

Amerykańska grupa mediowa i informacyjna VNU zdecydowała o połączeniu firm badawczych ze swojego portfolio pod szyldem Nielsen Media Research. Nielsen...

10 maja 2002

Linie United Airlines powracają ze swoimi spotami na europejskie ekrany

Pierwsza po wrześniowych atakach terrorystycznych telewizyjna kampania reklamowa linii lotniczych United Airlines pojawi się na europejskich ekranach. Autorem kampanii jest...

10 maja 2002

Euro RSCG kupuje udział większościowy w jednej z niemieckich agencji

Euro RSCG Worldwide przejęła udział większościowy we frankfurckiej agencji Dorfer Relationship Communications. Warunki oraz wartość transakcji nie zostały ujawnione. Euro...

13 maja 2002

Sony Ericsson startuje z globalną kampanią reklamową

Powstała pod koniec ub.r. międzynarodowa firma branży telefonii komórkowej Sony Ericsson rozpoczęła globalną kampanię reklamową. Agencja reklamowa Bartle Bogle Hegarty...

13 maja 2002

Grey przejmuje cały brytyjski budżet koncernu GlaxoSmithKline

Agencja reklamowa Grey Worldwide z Londynu sfinalizuje przejęcie specjalistycznej agencji PTK Healthcare, z którą dzieli obsługę budżetu jednego z największych...

13 maja 2002

Książę Karol wzbogaca markę Duchy Original o kolejny produkt

W lipcu br. na rynku brytyjskim zadebiutuje nowa marka lodów, która znajdzie się w grupie luksusowych produktów spożywczych marki Duchy...

13 maja 2002

Budżet mediowy firmy farmaceutycznej Boehringer trafił do MediaCom

Niemiecki gigant farmaceutyczny koncern Boehringer skonsolidował swój budżet mediowy w rękach domu mediowego MediaCom. Jego wysokość szacowana jest na 36...

13 maja 2002

Konkurs Cannes Lions Direct nie będzie odrębną imprezą reklamową

Konkurs Cannes Lion Direct, pomimo wcześniejszych zapowiedzi, nie będzie odrębnym trzydniowym wydarzeniem festiwalowym. Organizatorzy Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes zdecydowali,...

13 maja 2002

Agencja Martin będzie obsługiwań budżet Vanilla Coke

Kampanię reklamową najnowszego produktu Coca-Cola Co - napoju Vanilla Coke - przygotowuje należąca do struktur grupy Interpublic Group of Cos....

14 maja 2002

Interbrand stworzy kampanię wizerunkową dla Deloitte

Firma konsultingowa Deloitte Consulting zleciła agencji marketingowej Interbrand stworzenie kampanii, która poinformuje klientów o rozdzieleniu Deloitte Consulting od Deloitte Touche...