M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zagranica - najnowsze

20 kwietnia 2004

Brytyjski Hachette powiększył zespół marketingu

Wydawnictwo Hachette Filipacchi w Wielkiej Brytanii poszerzyło dział marketingu o senior marketing managera. Stanowisko to objęła Liz Settle. Wcześniej Settle...

20 kwietnia 2004

Pfizer wybrał agencję Digitas do obsługi marki Viagra na terenie USA

Koncern Pfizer powierzył budżet leku Viagra dotyczący marketingu bezpośredniego niezależnej agencji Digitas z Nowego Jorku. W przetargu brały udział także...

20 kwietnia 2004

Udziałowcy zatwierdzili plan wynagrodzeń w WPP Group

Udziałowcy WPP Group zatwierdzili kontrowersyjny plan zwiększenia udziałów 19 menedżerów w holdingu. Kontrowersje budziło m.in. to, że Martin Sorrell, chief...

20 kwietnia 2004

Produkcja Guinnessa wraca do Dublina

Piwo Guinness na Wyspach Brytyjskich będzie produkowane wyłącznie w Irlandii. Koncern Diageo, właściciel Guinnessa, zamyka fabrykę piwa w Londynie i...

21 kwietnia 2004

"The Wall Street Journal" planuje europejską kampanię reklamową

Dziennik "The Wall Street Journal Europe" przeprowadzi europejską kampanię reklamową, która obejmie prasę i telewizję. 30-sekundowy spot będzie emitowany w...

21 kwietnia 2004

Szef Gillette głównym kandydatem do przywództwa w Coca-Coli

James Kilts, chairman i chief executive Gillette, jest postrzegany jako główny kandydat do najwyższego stanowiska w Coca-Coli, po tym jak...

21 kwietnia 2004

Aguilera wystąpi w dużej kampanii Virgin Mobile

Piosenkarka Christina Aguilera wystąpi w USA w "najseksowniejszej reklamie" w historii działań marketingowych Virgin Mobile, operatora telefonii komórkowej. 23-letnia gwiazda...

21 kwietnia 2004

McDonald's szybko powołuje szefa po niespodziewanej śmierci Jima Cantalupo

Koncern McDonald's powołał nowego szefa kilkanaście godzin po nieoczekiwanej śmierci swojego szefa Jima Cantalupo. Zostanie nim Charlie Bell, który wcześniej...

21 kwietnia 2004

Interpublic zapłaci 93 mln dol. za zerwanie kontraktu z British F1

Grupa Interpublic musi zapłacić 93 mln dol. za wycofanie się z kontraktu dotyczącego promocji brytyjskiego Grand Prix wyścigów Formuły 1....

21 kwietnia 2004

McDonald's i Discovery Networks podpisały umowę o współpracy

McDonald's Corp. i Discovery Networks podpisały umowę o współpracy przy projekcie "Trading Speces: Family". W projekcie będzie też uczestniczyć dom...

22 kwietnia 2004

Chelsea chce stać się marką globalną

Klub piłkarski Chelsea FC uczynił dyrektora Paula Smitha odpowiedzialnym za wykreowanie Chelsea na globalny brand sportowy. Smith był CEO klubu...

22 kwietnia 2004

Internet rozwija się szybciej niż inne dziedziny marketingu

Według badań brytyjskiego Institute of Practitioners in Advertising (IPA) dwie trzecie z ankietowanych firm zadeklarowało w ostatnim kwartale zwiększenie swoich...

22 kwietnia 2004

Jaguar zniesmaczył 300 osób mailingiem z erotycznym podtekstem

Firma Jaguar rozesłała list z erotyczną insynuacją do 35 tys. klientów. Jeden z nich otrzymała 14-letnia dziewczyna, której ojciec zawiadomił...

22 kwietnia 2004

National Geographic Europe poszerzył dział reklamy

National Geographic Channel Europe mianował Annabelle Lees na stanowiska senior account managera, media sales i partnership marketing. Lees zajmie się...

23 kwietnia 2004

Coca-Cola debiutuje w USA i Japonii z nowym napojem średniokalorycznym

Koncern Coca-Cola zamierza wejść w segment napojów średniokalorycznych, wprowadzając do sprzedaży nową markę Coca-Cola C2. Nowy produkt będzie rywalizować z...

23 kwietnia 2004

WPP Group przejmuje firmę sponsoringu sportowego SponsorCom

WPP Group kupiła 75 proc. niemieckiej firmy sponsoringowej SponsorCom. Inwestycja ma poszerzyć usługi sponsoringowe należącej do grupy WPP sieci domów...

23 kwietnia 2004

BMW rozpoczyna pierwsze działania marketingowe związane z serią 1

Firma motoryzacyjna BMW rozpoczyna pierwsze działania marketingowe wspierające sprzedaż sportowego hatchbacka z serii 1. W pierwszej kolejności na rynku brytyjskim...

23 kwietnia 2004

Claritas Acxiom i Equifax tworzą nową bazę konsumencką Lifestyle Advance

Equifax i Claritas Acxiom stworzą w Wielkiej Brytanii nową bazę konsumencką o nazwie Lifestyle Advance. Cechą nowego produktu ma być...

23 kwietnia 2004

Carlsberg wykorzysta Euro 2004 w działaniach sponsoringowych

Browar Carlsberg przeprowadzi na rynku brytyjskim sponsoringową kampanię reklamową związaną z piłkarskim turniejem Euro 2004. Hasłem kampanii będzie "Twój kraj...

26 kwietnia 2004

Czołowy komentator futbolowy w Wielkiej Brytanii traci posady za rasistowską wypowiedź

Ron Atkinson stracił także swoją komentatorską kolumnę w "Guardianie", po tym jak telewizja ITV wyrzuciła go z pracy za rasistowski...

26 kwietnia 2004

ZenithOptimedia podwyższa prognozę dla amerykańskiego rynku reklamowego

Sieć mediowa ZenithOptimedia zweryfikowała po pierwszym kwartale swoje szacunki dotyczące dynamiki amerykańskiego rynku reklamowego w 2004 r. Według najnowszych danych...

26 kwietnia 2004

Sieć MTV wprowadza globalnie 11 nowych formatów rozrywkowych

Telewizja muzyczna MTV wprowadza we wszystkich swoich oddziałach regionalnych na świecie 11 nowych formatów rozrywkowych. Wśród nich są bardzo popularne...

26 kwietnia 2004

Wzrosła liczba skarg na emailingowe i internetowe kampanie w Anglii

Organizacja The Advertising Standards Authority w Wielkiej Brytanii, która zajmuje się kwestią regulacji w obrębie reklamy, poinformowała w raporcie rocznym...

26 kwietnia 2004

WPP wzmacnia amerykański oddział zajmujący się projektowaniem

WPP Group wzmacnia swoje amerykańskie studio Fitch zajmujące się projektowaniem opakowań i usługami projektowymi dla producentów i firm handlowych poprzez...

26 kwietnia 2004

Richard Desmond nazwał przedstawicieli Axel Springer nazistami

Richard Desmond, właściciel gazety "The Daily Express", który bierze udział w wyścigu inwestorów chcących kupić "The Daily Telegraph", określił konkurujące...

26 kwietnia 2004

Wielka kampania przed brytyjskim referendum w sprawie konstytucji UE

W Wielkiej Brytanii szykuje się wielka kampania przed planowanym referendum w sprawie unijnej konstytucji zakładającej zbliżenie Brytyjczyków z Europą. Swoje...

27 kwietnia 2004

Interpublic ujawnia milionowe zarobki kadry kierowniczej

Holding reklamowy Interpublic Group of Cos. w sprawozdaniu dla inwestorów opublikowanym w ubiegły piątek ujawnił zarobki swoich top managerów. Prezes...

27 kwietnia 2004

Oracle wybrało trzy domy mediowe na short-listę przetargową

Producent software'u koncern Oracle wybrał trzy domy mediowe na short-listę w prowadzonym przetargu reklamowym. Wysokość budżetu przeznaczonego na działania w...

27 kwietnia 2004

Mitsubishi przekazuje budżet mediowy z Deutsch do PHD

Koncern Mitsubishi przygotowuje się do przekazania wartego 260 mln dol. budżetu zakupu mediów z należącego do Grupy Interpublic domu mediowego...

27 kwietnia 2004

Beckham bije rekordy brytyjskich kontraktów sportowo-reklamowych

David Beckham podpisał kontrakt z Gillette. Za 40 mln funtów stanie się "globalną twarzą" koncernu. Po raz pierwszy Gillette wykorzysta...

27 kwietnia 2004

Omnicom Group liderem rankingu globalnych grup marketingowych

Według magazynu "Advertising Age" Omnicom Group jest największą organizacją marketingową na świecie, biorąc pod uwagę kryterium wielkości przychodów w 2003...

27 kwietnia 2004

Londyn promuje się jako centrum biznesu kreatywnego

"Creative London" to inicjatywa London Development Agency i burmistrza Londynu Kena Livingstone'a mająca na celu promocję Londynu jako centrum biznesu...

27 kwietnia 2004

Patricia Parker Fiske rezygnuje z funkcji CEO sieci Worldwide Partners

Patricia Parker Fiske, prezes i CEO sieci niezależnych agencji reklamowych Worldwide Partners, poinformowała, że z końcem 2004 r. zrezygnuje z...

27 kwietnia 2004

W wieku 97 lat zmarła Estee Lauder

Zmarła Estee Lauder, twórczyni koncernu kosmetycznego. Miała 97 lat. Powodem śmierci był atak serca. Wartość jej majątku szacowana jest na...

28 kwietnia 2004

MindShare optymistycznie odnosi się do urządzeń PVR

Upowszechnienie się technologii PVR - personal video recorders - umożliwiającej nagrywanie wybranych bloków programowych, wcale nie musi pesymistycznie nastrajać marketerów,...

28 kwietnia 2004

Omnicom Group odnotował wzrost zysku o 17 proc.

Omnicom Group poinformowała o wzroście w I kwartale br. wskaźnika zysku o 17 proc. do kwoty 135,6 mln dol. W...

28 kwietnia 2004

Publiczna oferta akcji Google może wynieść od 1 do 2 mld dol.

Większość analityków giełdowych spodziewa się, że publiczna oferta akcji Google może osiągnąć wartość od 1 do 2 mld dol. Oznaczałoby...

28 kwietnia 2004

Agencje Proximity i Orchestra łączą siły na rynku brytyjskim

Agencje marketing services Proximity i Orchestra będą ściśle współpracować na rynku brytyjskim. Porozumienie dotyczy przede wszystkim spraw związanych z produkcją....

28 kwietnia 2004

P&G wykorzysta Euro 2004 w paneuropejskiej kampanii marki Pringles

Marka chipsów Pringles, należąca do portfolio Procter & Gamble (P&G), wykorzysta w europejskich działaniach reklamowych motywy piłkarskie w związku ze...

28 kwietnia 2004

Amerykanie przygotowują największą kampanię Public Affairs w Iraku

Tymczasowe władze koalicyjne, przygotowując się do oddania władzy Irakijczykom 30 czerwca, przygotowują największą i najbardziej skomplikowaną kampanię Public Affairs na...

28 kwietnia 2004

Beckhamowie jeszcze dynamiczniej chcą budować swoje imperium biznesowo-marketingowe

David i Victoria Beckhamowie chcą stworzyć markę parasolową Liberation, która będzie firmować wszelkie ich przedsięwzięcia komercyjne - związane z modą,...

29 kwietnia 2004

Verizon wybrał McCann-Erickson do obsługi budżetu reklamowego

Amerykański koncern telekomunikacyjny Verizon wybrał agencję reklamową McCann-Erickson z Nowego Jorku do obsługi budżetu reklamowego, którego wartość szacuje się na...

29 kwietnia 2004

Rupert Murdoch zapowiada powolny wzrost cen reklam w telewizji

Rupert Murdoch, CEO koncernu mediowego News Corporation, przewiduje, że w najbliższym sezonie ceny reklam w telewizji będą rosły w Stanach...

29 kwietnia 2004

Electrolux wykorzystuje w kreacji reklam motywy "gadającej" pralki

Producent sprzętu AGD firma Electrolux Group rozpoczęła emisję filmu reklamowego pralek Zanussi przygotowaną przez agencję Lowe, w którym zdjęcia wykonywane...

29 kwietnia 2004

Calvin Klein wprowadzi nową markę odzieżową dla młodych kobiet

Calvin Klein wprowadzi na rynek brytyjski nową linię bielizny i kostiumów kąpielowych kierowaną do dziewcząt w wieku 14-22 lata. Marka...

29 kwietnia 2004

Producent samochodów Saab zaprasza kierowców na sesje zdjęciowe

Saab w Wielkiej Brytanii opracował nowy sposób na zacieśnianie relacji ze swoimi klientami. Pomysł oparty jest na wysyłce spersonalizowanych przesyłek...

29 kwietnia 2004

Orange uruchomi mobilny system informacji dla pasażerów metra

Operator telekomunikacyjny Orange podpisał trzyletnią umowę z zarządem londyńskiego metra Transport for London, w ramach której klienci tej firmy podróżujący...

30 kwietnia 2004

Phil Guarascio będzie szefem marketingu rozgrywek NFL

Phil Guarascio obejmie stanowisko szefa marketingu, sprzedaży i reklamy rozgrywek NHL - ligi futbolu amerykańskiego. Wcześniej Guarascio był szefem marketingu...

30 kwietnia 2004

Honda edukuje konsumentów poprzez interaktywną kampanię telewizyjną

Honda rozpoczęła interaktywną kampanię telewizyjną, w której pokazuje nowe rozwiązania technologiczne samochodowego silnika. Celem kampanii jest edukacja widzów odnośnie do...

30 kwietnia 2004

Greenroom wygrywa budżet Paramount Home Entertainment

Po trzystopniowym przetargu budżet DVD i projektów online Paramount Home Entertainment (do którego należy m.in. brytyjski website "Star Trek") trafił...