Kraj

Marketing

Top news

1/3 Polaków wyda więcej na tegoroczne prezenty

Blisko połowa planuje wydać tyle, co w ub.r.

Firma płatnicza Mastercard zaprezentowała badania dotyczące palnów zakupowych Polaków związanych z tegorocznym Bożym Narodzeniem.

Co ciekawe nie widać by pandemia koronawirusa pogorszyła jakoś zdecydowanie nastroje konsumenckie. Według 49% badanych ich wydatki na prezenty w tym roku będą podobne, jak w roku ubiegłym. 1/3 konsumentów planuje zaś wydać nawet więcej.

Wśród pięciu najpopularniejszych kategorii świątecznych prezentów mie ma większych zaskoczeń: ubrania i dodatki do ubrań (48%), zabawki (44%), książki (41%), ale także gadżety związane z pasją (28%) i artykuły gospodarstwa domowego (27%).

Po tyle samo (66%) badanych odpowiedziało, że zakupy zrobi zarówno w sklepach stacjonarnych jak i online (można było zaznaczyć obie odpowiedzi). Zakupy online preferują młodsi – osoby w wieku 25-29 (81% online vs 44% offline).

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Mastercard, w grudniu 2021 r., przez firmę Minds&Roses metodą CAWI na reprezentatywnej grupie internautów w wieku 18-65.