Liczba abonentów usług SVoD ma w latach 2018-2024 wzrosnąć o 175 milionów, do 531 milionów. Oznaczałoby to, że przeciętny abonent SVoD będzie w 2024 r. płacić za 1,78 subskrypcji wobec 1,43 w 2018 r.
Według badania pod względem łącznej abonamentów Chiny wyprzedziły w 2018 r. Stany Zjednoczone. Te dwa kraje będą razem stanowić ok. 60 proc. globalnego rynku SVoD w 2024 r. Jest to jednak mniej niż w 2018 r. (63 proc.), co oznacza, że w innych krajach wzrost jest szybszy. Za pięć lat liczba abonamentów SVoD będzie wyższa niż 10 milionów w 15 państwach, na które przypadnie łącznie 86 proc. wszystkich abonamentów.
W 2024 r. Netflix ma mieć na świecie 203 miliony abonentów, Amazon Prime Video – 125 milionów, a (startujący pod koniec br.) Disney+ – 75 milionów. Aż 289 milionów abonentów przypadnie na Chiny, gdzie nie będzie można korzystać – przewiduje raport – ani z serwisu Netfliksa, ani Amazona.
(RapidTVnews.com)