Kraj

Reklama

Pierwsza szerokozasięgowa kampania z użyciem 1st party cookies

Gazeta.pl, Justtag Group, Equativ (dawniej Smart) i Adform przeprowadziły test z użyciem technologii JustID.

– Utrata możliwości wykorzystania 3rd party cookies w kampaniach reklamowych spowoduje duże zawirowania na rynku precyzyjnie targetowanej reklamy internetowej – mówi Tomasz Chłodecki, CEO Justtag Group. – Mimo tych zmian potrzeby reklamodawców pozostają niezmienne – chcą wciąż docierać ze swoim przekazem do ściśle określonych grup odbiorców, a cały rynek reklamy programatycznej potrzebuje zrozumiałej i efektywnej alternatywy dla reklamy kontekstowej. Taki jest właśnie cel JustID.

– Gazeta.pl jako wydawca jest w pełni przygotowana do świata bez 3rd party cookies. Projektując kampanie reklamowe na naszych powierzchniach, bazujemy na danych własnych, czyli 1st party cookies, które nie będą blokowane, a staną się wkrótce bardzo ważnym elementem emisji. Aby mieć pełen obraz w statystykach, stworzyliśmy universal ID do identyfikacji użytkownika pomiędzy naszymi domenami. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców, testujemy teraz możliwość użycia różnych identyfikatorów – tłumaczy Martyna Matuszewska, business data & adtech owner w Gazeta.pl. – Przeprowadzone z Justtag Group, Equativ i Adform testy potwierdziły, że rozwiązanie zaproponowane przez Justtag Group działa i jest dostępne na naszej powierzchni. To pozwala nam rozszerzyć możliwość dotarcia do użytkowników oraz listę partnerów, z którymi współpracujemy, tak aby w pełni wykorzystywać potencjał rynkowych nowości – dodaje.