Kraj

1,5 proc. mniej na reklamę OOH

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej publikuje raport o sytuacji reklamy OOH w Polsce w pierwszym półroczu 2014 r.

Według firm raportujących do IGRZ wielkość sprzedaży OOH w trzecim kwartale 2014 r. wyniosła 102,6 mln zł. Kwota ta jest niższa o 2,4 proc w stosunku do tego samego okresu w ubiegłym roku. Po dziewięciu miesiącach 2014 r. branża OOH osiągnęła wynik sprzedaży 321 mln zł, który jest o 1,5 proc. niższy od wyniku ubiegłorocznego.

Wyraźnie wzrosły wydatki w sektorze “żywność” (blisko cztery punkty procentowe w porównaniu z Q3 2013). Nie poprawiła się sytuacja sprzedaży w sektorze “telekomunikacja”. Niemniej “telekomunikacja” należy nadal do jednych z głównych reklamodawców branży OOH w Polsce. Przoduje “sprzedaż”, co jest zrozumiałe ze względu na silną i powiększającą się konkurencję na rynku sieci sklepów, hipermarketów i galerii handlowych. Ugruntowała się też pozycja sektora “finanse/marketing”.


Szacunkowe wyliczenia IGRZ wskazują, że w trzecim kwartale 2014 r. wydatki na reklamę niesystemową w Polsce wyniosły blisko 18 mln zł.

Tagi