Kraj

170 kampanii walczy w jubileuszowej, 15. edycji Effie

Od 7 lipca pod przewodnictwem Katarzyny Goli, dyrektor generalnej Nivea na Polskę i kraje bałtyckie, trwają obrady jury online.

W 15. edycji Effie Awards do konkursu nadesłano łącznie 170 prac. Spośród wszystkich przyjętych do konkursu kampanii 45 zostało zgłoszonych indywidualnie, a zdecydowana większość – 125 prac, wspólnie przez kilka agencji.

W kategorii żywność nadesłano aż 19 kampanii, co oznacza znaczny wzrost w porównaniu z ub.r. (6). Podobne wzrosty nastąpiły w przypadku kategorii long term (odpowiednio 15 do 12), launch (12 do 9), leki i suplementy diety (13 do 7) i pro bono (7 do 4). Dużą popularnością cieszyły się również nowe kategorie – motoryzacja (kategoria wydzielona z dóbr konsumenckich) oraz technology & innovation, do których zgłoszono po 9 kampanii. Znana wcześniej kategoria media została w tym roku rozbudowana do media i rozrywka. Zostały zamknięte kategorie digital oraz media idea.

Od 7 lipca pod przewodnictwem Katarzyny Goli, dyrektor generalnej Nivea na Polskę i kraje bałtyckie, trwają obrady jury online, które zakończą się 4 sierpnia. Z kolei 10 września ogłoszone zostaną nominacje poprzedzone zamkniętymi obradami jury.