Kraj

18 złotych, 62 srebrne i 65 brązowych nagród na KTR 2015

W tym roku nie przyznano nagrody grand prix KTR. Reklamodawcą Roku została platforma telewizyjna NC+, Agencją Roku ogłoszono DDB & Tribal, Oto Film Domem Produkcyjnym Roku, Platige Image i Studio Orka z tytułem Studio Postprodukcyjne Roku.

18 złotych, 62 srebrne i 65 brązowych nagród na KTR 2015
Podczas gali polskiego konkursu reklamy KTR wręczono ogółem 145 nagród, w tym 18 złotych, 62 srebrne i 65 brązowych. Najwięcej nagród przyznano w kategoriach warsztat audio-wideo (21), active advertising (20), film (18), digital i design (po 17). Rekordowa liczba 1104 zgłoszeń tegorocznej edycji była oceniana przez 80-osobowe jury pod przewodnictwem Jona Williamsa, CEO w Grey EMEA.

Prace i kampanie, które zwróciły uwagę jurorów i zdobyły najwięcej uznania, to: “Paczki wdzięczności” marki Prima, “Leszek Chmielewski” Kompanii Piwowarskiej, “Warsaw Rising 1944” Muzeum Powstania Warszawskiego, “Zwrotka Żywca” Grupy Żywiec, “Virgin Snake” Virgin Mobile, “Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym” Fundacji PZU, “Smutny Autobus” Centralnego Ośrodka Informatyki przy MSW oraz “Photos for Life” Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie.

Drugi rok z rzędu Agencją Roku zostało DDB & Tribal, zdobywając 11 nagród, w tym 1 złoto w kategorii warsztat audio-wideo. Agencja K2 odebrała 9 nagród, w tym 1 złoto w kategorii kampania. Gong otrzymał 8 nagród, w tym 2 złota w kategoriach active advertising i media. Trzy złota w kategoriach active advertising, kampania i media trafiły do agencji Isobar, która w sumie zdobyła 7 nagród. Zespół FCB Warsaw zdobył także 7 nagród, w tym 1 złoto w kategorii film.

Reklamodawcą Roku została platforma telewizyjna NC+. Oto Film otrzymał tytuł Dom Produkcyjny Roku, a Platige Image i Studio Orka przyznano nagrodę Studio Postprodukcyjne Roku.

Podczas gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives. Spośród 145 teamów nagrodę – wyjazd na światowe finały podczas tegorocznego festiwalu Cannes Lions – zdobyło 7 zespołów. Partnerami poszczególnych kategorii były firmy: Amnesty International Polska – film, Miasto Stołeczne Warszawa – print, Fundacja Itaka – cyber, Microsoft – design, Bank Zachodni WBK – PR, Mindshare – media, Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR – clients.  

Wszystkie nagrodzone prace w polskim konkursie reklamy KTR 2015 można obejrzeć na stronie konkursu.