Kraj

35-proc. wzrost przychodów Grupy DataContact

Jedna z największych firm contact center chwali się dobrymi wynikami.

Grupa DataContact (GDC) spodziewa się ok. 35-proc. wzrostu przychodów w 2013 r. w stosunku do roku 2012 (około 34 mln zł vs. 25 mln zł). Wynik EBITDA będzie około pięć razy wyższy niż rok wcześniej.

Pod koniec 2012 r. Grupa DataContact przejęła Universal Agent, spółkę działającą w tej samej branży, i należące do niej dwie spółki zależne – 4call (usługowe call center) i 1step2work (agencja pracy tymczasowej).

W 2014 r. Grupa planuje osiągnięcie przychodów w wysokości 41 mln zł. – Plan jest ambitny, należy jednak pamiętać, że pod koniec 2013 r. uruchomiliśmy dodatkowe 130 stanowisk telemarketerskich w Warszawie, które osiągną pełną wydajność w roku bieżącym – mówi Krzysztof Szpanelewski, dyrektor finansowy Grupy DataContact. – Istotnym elementem naszego planu na 2014 r. jest poprawienie rentowności w kilku kluczowych obszarach. Chcemy zachować dużą dynamikę wzrostu wyników finansowych.

W obszarze zainteresowań GDC jest nie tylko wzrost organiczny. – W 2013 r. przyglądaliśmy się kilku możliwościom akwizycyjnym. Prowadziliśmy zaawansowane rozmowy, jednak rozbieżności związane z wyceną nie pozwoliły nam na realizację naszych planów w tym obszarze. Niemniej jednak przewidujemy dalszą konsolidację rynku, której zamierzamy być aktywnym uczestnikiem – mówi Krzysztof Szpanelewski.