Zagranica

Media

40 milionów widzów Netfliksa z reklamami za rok

Takie prognozy pojawiły się - według "Wall Street Journal" - w dokumencie, który platforma streamingowa przedstawiła reklamodawcom.

Netflix szacuje, że wspierana reklamami wersja jego serwisu streamingowego dotrze do około 40 mln widzów na całym świecie już w trzecim kwartale 2023 r. – tak według “Wall Street Journal” wynika z dokumentu, którym Netflix podzielił się z branżą reklamową.

Członkowie kierownictwa Netfliksa i Microsoftu – partnera platformy spotykali się w ostatnich tygodniach z reklamodawcami, starając się wynegocjować umowy jeszcze przed planowanym uruchomieniem usługi wspieranej reklamami zapowiadanym na końcówkę br.

Według wstępnych prognoz Netflix spodziewa się, że na koniec br. będzie mieć globalnie 4,4 mln unikalnych widzów serwisu wspieranego reklamami, z czego 1,1 mln będzie pochodziło ze Stanów Zjednoczonych. Firma szacuje, że w trzecim kwartale 2023 r. liczba ta wzrośnie do ponad 40 mln, z czego 13,3 mln będzie pochodziło ze Stanów Zjednoczonych.

Prognozy Netflixa dla reklamodawców obejmują kilkanaście rynków, gdzie usługa ma być uruchomiona, w tym Kanadę, Meksyk, Brazylię, Japonię, Koreę Południową, Australię, Wielką Brytanię, Francję, Niemcy, Hiszpanię i Włochy.

(WSJ.com)