Agencja 4Fame Branding wygrała przetarg na obsługę budżetu reklamowego leku OTC – preparatu multiwitaminowego Vibovit z portfolio Polfy Kutno, dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Oprócz zwycięzcy w finale przetargu znalazła się też agencja BrandStorm. Polfa Kutno nie potwierdziła naszych informacji. “Prowadzimy działania związane z rebrandingiem marki Vibovit. Obecnie planujemy aktywność marketingową na pozostałe miesiące br.” – powiedział Krzysztof Kouyoumdjian, PR manager Polfy Kutno. Dodał też, że jego firma nie podpisała jeszcze ostatnio żadnej umowy z agencją reklamową dotyczącą brandu Vibovit. Agencja 4Fame Branding przygotowywała m.in. niedawną kampanię wody mineralnej Arctic (Hoop SA) z modelką Cindy Crawford. Pod koniec ub.r. Polfa Kutno wprowadziła do sprzedaży Vibovit w nowej formie i w nowym opakowaniu (tabletki musujące w tubie). Vibovit nie miał ostatnio stałej agencji i nie był specjalnie wspierany reklamą. W całym ub.r. na reklamę brandu w mediach wydano zaledwie 18 tys. zł (magazyny), a w pierwszym półroczu br. 1,005 mln zł (radio). To jedyne wydatki reklamowe Polfy Kutno w mediach w tym roku (dane: Expert Monitor). Polfa Kutno, powołując się na badanie Pharmatrend Poland, podaje, że po pierwszym półroczu 2003 r. Vibovit był numerem jeden w segmencie multiwitamin pod względem liczby sprzedanych opakowań do pacjenta (16 proc. całego rynku multiwitamin). Z badania IQS and Quant Group z kwietnia br. wynika, że marka Vibovit cieszy się największym (42 proc.) zaufaniem wśród matek. (PM)