Kraj

4Fun uruchamia aplikację Fun App

Nadawca chce wykorzystać trend "second screen".

4Fun Media uruchomił aplikację Fun App. Powstała ona na bazie analizy zachowań widzów kanałów należących do  4fun Media SA oraz ich aktywności w mediach społecznościowych. Według danych firmy na podstawie informacji zebranych przez Consumer Connection System grupy Aegis Media, w porze o najwyższej oglądalności telewizji (18:00-21:00), połowa polskich internautów korzysta równocześnie z drugiego ekranu. Są aktywni w serwisach społecznościowych, sprawdzają pocztę, korzystają ze smartfonów, a także szukają informacji o reklamowanych produktach. Ponad 9 proc. z nich deklaruje, że w czasie oglądania telewizji dokonuje zakupów przez internet. Głównym założeniem aplikacji jest dostarczenie widzom kanałów muzycznych kolejnej warstwy interakcji, komunikacji czy też rozrywki w oparciu o kontent telewizyjny. Jej użytkownik otrzymuje dostęp do dodatkowych treści, quizów, jak również możliwość kontaktu na żywo z innymi widzami.

Z kolei dla reklamodawców aplikacja jest narzędziem do szerszej komunikacji marketingowej, dając możliwość prowadzenia wielopłaszczyznowych i zintegrowanych oraz crossmediowych kampanii reklamowych. – Marzenie każdego reklamodawcy, aby reklamy w telewizji były „klikalne” i mogły w łatwy sposób prowadzić do sprzedaży produktu, nigdy nie wyszło poza stadium gadżetu używanego przez nielicznych, głównie ze względu na wyzwania technologiczne. Brakującym elementem układanki była synchronizacja przekazu na wielu ekranach. Aplikacja Fun App to pierwsze tego typu rozwiązanie, które zapewnia tak szeroki wachlarz możliwości, gwarantując jednocześnie maksymalny zasięg dotarcia poprzez obecność na dowolnym urządzeniu – podsumowuje Piotr Szostak, CEO agencji Nopattern, która wykonała aplikację na zlecenie 4Fun Media SA.