Kraj

5-proc. wzrost sprzedaży OOH w I kwartale

IGRZ zaprezentowała najnowsze dane.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) przedstawiła raport dotyczący wielkości rynku OOH w Polsce w I kwartale 2016 r. Dane zostały przygotowane we współpracy IGRZ i SMG.

Estymowana wielkość sprzedaży w segmentach: reklama zewnętrzna, reklama tranzytowa i DOOH, wyniosła ponad 98,9 mln zł i była dla tej samej bazy firm wyższa niż w I kwartale 2015 r. o 5 proc.

Głównymi graczami na polskim rynku są w zakresie reklamy tranzytowej firmy AMS SA oraz Business Consulting, dalej Synergic i Clear Channel Poland. W I kwartale 2016 r. wielkość sprzedaży wyniosła ponad 5,1 mln zł.

W I kwartale 2016 r. ogólna liczba aktywnych wielkoformatowych nośników DOOH wzrosła z 560 do 607 w stosunku do ostatniego kwartału poprzedniego roku.

Rok 2016 powinien być przełomowy dla polskiej branży OOH w związku z planowanym wprowadzeniem systemu Outdoor Track, opracowanego we współpracy trzech firm – AMS SA, Clear Channel Poland oraz Ströer Polska – w ramach Instytutu Badań Outdooru (IBO). Ma on umożliwić planowanie i kupowanie powierzchni reklamowych OOH na podstawie takich samych wskaźników jak w innych mediach.