Kraj

67 proc. sprzedaży Domino's Pizza w Polsce przez online

Spółka DP Poland zaprezentowała wyniki za 2015 r.

W 2015 r. 67 proc. sprzedaży Domino’s Pizza było realizowanych kanałem online. Zamówienia konsumenci mogą składać zarówno przez komputery, jak i telefony. W 2014 r. kanał online stanowił 59 proc. sprzedaży. 

W ub.r. sprzedaż Domino’s Pizza w ujęciu like for like (bez nowych lokali) wzrosła o 16 proc., a zysk o 27 proc. (wyrażone w złotych). Przychody spółki DP Poland za 2015 r. zamknęły się kwotą 3,56 mln funtów, a strata netto to 2,19 mln funtów. 

Pod marką Domino’s Pizza działają obecnie w Polsce 24 restauracje, w tym 8 prowadzonych przez franczyzobiorców. Franczyza ma być ważnym modelem rozwoju, ale odbywa się to w sposób ewolucyjny. Spółka zachęca najlepszych menedżerów prowadzących należące do niej restauracje do spróbowania sił jako franczyzobiorcy. Na 2016 r. zapowiadane jest wiele nowych otwarć, ale konkretnej liczby nie podano. 

DP Poland spodziewa się silnego popytu konsumenckiego w br., ale w raporcie rocznym zaznacza, że problemem dla jej biznesu jest mniej chętnych do pracy i rosnąca presja na wynagrodzenia np. kierowców. 

Pierwsza restauracja Domino’s Pizza powstała w Warszawie w 2011 r. DP Poland jest firmą notowaną w Londynie, tzw. master franczyzobiorcą marki Domino’s Pizza na rynek polski i właścicielem zarejestrowanej w Polsce spółki DP Polska, która prowadzi restauracje na naszym rynku.