Kraj

Absolut inwestuje w marketing i goni Finlandię

Akcja "Projekt pokolenie" to element długofalowej kampanii marketingowej marki Absolut, która ma przywrócić jej nadszarpniętą pozycję rynkową.

Obecnie wódka Absolut z portfolio Wyborowej SA jest w Polsce marką 3-4 razy mniejszą niż konkurencyjna Finlandia należąca do Brown-Forman Polska, chociaż na świecie jest odwrotnie. Wyborowa SA chce, aby w ciągu kilku lat Absolut stał się liderem segmentu wódki top premium.

Ma temu służyć nowa kampania “Jest wiele powodów” autorstwa agencji IQ Marketing. To pierwszy duży projekt Absoluta w Polsce po przejęciu marki przez firmę Wyborowa SA od V&S Zielona Góra. To także pierwszy projekt komunikujący nowe pozycjonowanie.

– Skupiamy się na trzech atrybutach marki: kreatywności, jakości i międzynarodowej renomie – mówi Michał Jaskulski, senior brand manager Absolut Vodki w firmie Wyborowa SA.

Pierwsza odsłona kampanii to “Projekt pokolenie” polegający na wspieraniu młodych artystów beatbokserów. Kolejna odsłona ma być związana z fotografią.

“Projekt pokolenie” ma służyć nawiązaniu dialogu z konsumentem także w internecie. Ma także odmłodzić markę, bo duża część fanów Absoluta to osoby w średnim wieku pamiętające jeszcze kultową kampanię “Absolut miasta” z lat 90.

Kampania “Jest wiele powodów” obejmie także sklepy i kluby, w których będą komunikowane inne powody, także racjonalne, do zakupu marki Absolut.

Absolut zaczął tracić swoją pozycję w Polsce w pierwszej dekadzie XXI wieku. Zdaniem obserwatorów mimo ciekawej kreacji marka za bardzo skupiła się na niszowych projektach jak wernisaże sztuki czy pokazy mody. Zabrakło natomiast m.in. komunikacji w sklepie.

Konkurencyjna Finlandia postępowała odwrotnie. Fińskie pochodzenie i jakość produktu były konsekwentnie komunikowane, zwłaszcza przy półce sklepowej. Marka skupiała się też na innowacjach produktowych, np. opracowaniu smaków dostosowanych do polskich gustów.