“Aegon się nie reklamuje, sprawdź, dlaczego nie musi” – takim przewrotnym hasłem opatrzyło swoją pierwszą w historii kampanię wizerunkową towarzystwo ubezpieczeniowe Aegon Polska. Ubezpieczyciel chce, by marka Aegon zaistniała w świadomości odbiorcy.
Hubert Kostrzyński, kierownik działu marketingu Aegon Polska, przyznaje, że nie będzie to łatwe, bowiem do tej pory firma nie była aktywna reklamowo. – Humor postanowiliśmy uczynić osią naszej komunikacji i, trochę śmiejąc się z samych siebie, wyróżnić się w zalewie podobnych do siebie reklam usług finansowych. Musieliśmy zaryzykować, żeby nas zauważono – dodaje Kostrzyński.
W filmie pokazano kilku wystraszonych pracowników biura firmy, których codzienność wywraca do góry nogami ekipa filmowa, która przyszła kręcić… spot reklamowy. Jeden z pracowników, który nauczył się tekstu reklamowego o swojej firmie, próbuje go bezskutecznie wypowiedzieć, jednak stale coś mu przeszkadza (m.in. w kadrze kamery pojawia się mikrofon, wchodzi oświetleniowiec, przybiega pies albo dostawca z pizzą dla reżysera). Kampania, którą przygotowały: DrimTimTim, Point of View i Mediaedge:cia, ruszy w najbliższą sobotę 1 marca br. i obejmie głównie telewizję. Pięć 30-sekundowych spotów układających się w miniserię będzie emitowane m.in. w: TVP, Polsacie, TVN, TVN24 i Discovery.
Holenderska grupa Aegon jest właścicielem Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie (dawne TUnŻ Nationwide – przejęte w 2005 r.) oraz Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego (dawne PTE Ergo Hestia – przejęte w ub.r.). Obecnie obsługuje ok. 450 tys. klientów. Chce też przejąć od BRE Banku OFE Skarbiec-Emerytura (czeka obecnie na zgodę Komisji Nadzoru Finansowego). (MB)