Kraj

Aflofarm i Polpharma byli najaktywniejsi w TV w 2017 r.

W rankingu największych reklamodawców dominującymi kategoriami są farmacja, która osiągnęła ponad 50-proc. udział w top 10, oraz FMCG z udziałem na poziomie 41 proc.

Aflofarm i Polpharma byli najaktywniejsi w TV w 2017 r.
Ranking top 10 najbardziej aktywnych reklamodawców w telewizji w 2017 r. ponownie otwierają przedstawiciele farmacji. Liderem jest Aflofarm z GRP na poziomie 215 072, za nim plasuje się Polpharma – GRP 111 867 – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

W rankingu największych reklamodawców dominującymi kategoriami są farmacja, która osiągnęła ponad 50-proc. udział w top 10, oraz FMCG z udziałem na poziomie 41 proc. – Do wyników farmacji przyczyniła się znacząco firma GSK, która zwiększyła swoją aktywność w porównaniu z poprzednim rokiem o 22 proc., co pozwoliło jej się znaleźć na ostatnim miejscu w tabeli. Warto zwrócić uwagę na trend zmniejszającej się różnicy pomiędzy GRP Aflofarmu, a GRP pozostałych firm. W 2015 r. przewaga Aflofarmu nad drugim miejscem (wtedy Orange) była prawie 2,5-krotna, w 2016 r. było to ponad 100 proc., natomiast w tym jest to około 92 proc. – mówi Bartosz Zientek, group account director, Codemedia.

Jeżeli chodzi o przedstawicieli sektora FMCG, to w zestawieniu obejmującym 2017 r. znaleźli się: Unilever, Nestle, Ferrero oraz Procter & Gamble.

Rośnie udział top 10 w zestawieniu aktywności telewizyjnej wszystkich marek (wzrost prawie o 1 pkt proc.). Przy wzroście liczby wygenerowanych GRP w TV o 3,3 proc. na całym rynku top 10 rośnie o 7,4 proc. Jest to na pewno pokłosie spadającej liczby mniejszych graczy na rynku – liczba aktywnych reklamodawców w telewizji spadała w 2017 r. prawie 4 proc. Tuż za rankingiem (miejsce 12.) uplasował się Natur Produkt Zdrovit, który odnotował rekordowy wzrost aktywności rok do roku, zwiększając ilość wygenerowanych GRP prawie 2-krotnie (+95 proc.), także w kolejnym zestawianiu dominacja kategorii farmaceutycznej może być jeszcze bardziej widoczna – podsumowuje Zientek.