Kraj

Marketing

Agata i SelfMaker wprowadzają Megaskrytkę

Samoobsługowa skrytka do odbioru zamówień internetowych może pomieścić meble o dużych rozmiarach.

Jako pierwsza sieć sklepów meblowych w Polsce Agata SA wprowadza we współpracy z SelfMaker – spółką technologiczną specjalizującą się w projektowaniu i budowie multifunkcyjnych kiosków samoobsługowych – rozwiązanie umożliwiające odbiór internetowych zamówień w modelu click-and-collect z samoobsługowej Megaskrytki.

Jak podkreśla Marek Wieteska, CEO łódzkiej spółki SelfMaker, dostawa do lockersa (zamykanej skrytki) dotyczyła dotąd najczęściej drobnych zamówień, takich jak ubrania, buty i dodatki (62,5% według badania SW Research z listopada 2021 r.), kosmetyki i perfumy (51,1%) czy książki (42,1%). – Za sprawą naszego wdrożenia dla sieci salonów Agata z meblami i artykułami wyposażenia wnętrz wprowadziliśmy automatyzację do zupełnie nowego segmentu i wspólnie wyznaczyliśmy dalszy kierunek jej rozwoju – mówi Wieteska.

Megaskrytka posiada 27 skrytek różnej wielkości. Za dobór odpowiedniego miejsca dla danego towaru odpowiada system informatyczny – jeżeli zamówienie przekroczy maksymalne możliwości Megaskrytki, ta opcja dostawy przestaje być dostępna.

Megaskrytka działają obecnie przy salonach Agata w Katowicach i Kobylnicy k. Słupska. Kolejne wdrożenia zaplanowane są do końca maja i obejmą m.in. Łódź, Poznań i Warszawę. W sieci Agata działają obecnie w Polsce 32 wielkopowierzchniowe salony meblowe.