Agencja reklamowa PZL realizuje relaunchową kampanię reklamową dla marki zup i sosów w proszku Amino należącej do koncenu Unilever. Agencja PZL zdobyła ten budżet w przetargu, w którym startowały jeszcze trzy inne agencje, jednak ich nazw nie ujawniono. Nie podano również wysokości budżetu reklamowego, jaki zostanie w tym roku przeznaczony na wsparcie marki Amino. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Initiative Media Warszawa obsługujący koncern Unilever. Rozpoczęta właśnie kampania Amino ma charakter wizerunkowy i opiera się wyłącznie na telewizji. Wyprodukowano cztery 15-sekundowe spoty (prezentujące cztery różne zupy Amino), które będą emitowane przez kilka tygodni w sposób rotujący. “Kampania ma budować wartość i emocje marki Amino. Zależało nam na tym, aby wyraźnie się odróżnić od konkurencji, i dlatego film reklamowy ma humorystyczną, swojską i przyjazną konsumentowi atmosferę” – powiedziała Anna Wojasiewicz, brand manager w Unilever Polska. Marka zup i sosów Amino konkuruje na rynku między innymi z marką Winiary należącą do koncernu Nestlé. Unilever posiada w tym segmencie także markę Knorr, z tym że jest ona pozycjonowana wyżej cenowo od marki Amino. Grupą docelową marki Amino są osoby w wieku 20-55 lat. Do młodszej części grupy docelowej marki Amino skierowane są chińskie zupy instant. Ilościowy udział rynkowy zup do gotowania Amino wynosił w 2002 r. 18 proc., podczas gdy dla zup instant (chińskich) Amino udział ten wynosi 39 proc. (źródło: Unilever, na podstawie ACNielsen). (PR)