Kraj

Agencje socialmediowe chcą standardów

Branża marketingu społecznościowego skupia się w grupie roboczej i szuka organizacji branżowej, pod auspicjami której mogłaby działać.

W marcu br. doszło do spotkania przedstawicieli kilkunastu agencji zajmujących się social marketingiem. Powołano wówczas grupę roboczą, której zadaniem jest wypracowanie standardów branży marketingu społecznościowego. Trwają rozmowy dotyczące wyboru organizacji patronującej grupie – ma nią być IAB Polska albo SAR.

– Rozważamy dołączenie do grupy roboczej IAB lub stworzenie klubu w strukturach SAR – mówi Erwin Wilczyński, szef agencji marketingu społecznościowego Tribe Guru. – Szukamy organizacji, pod której “szyldem” będziemy w stanie dotrzeć do większej grupy odbiorców i tym samym realizować ich cele w sposób bardziej efektywny. Obie organizacje przedstawiły korzyści wynikające ze współpracy z nimi. Decyzje podejmiemy w najbliższym czasie – dodaje.

Inicjatywa służy usprawnieniu komunikacji z Facebookiem na temat produktów reklamowych serwisu, uwiarygodnieniu agencji marketingu społecznościowego oraz promocji i regulacji social mediów. Powołana grupa zamierza opracować definicję mediów społecznościowych i social marketingu oraz stworzyć kodeks dobrych praktyk dotyczących społeczności, także w zakresie obsługi klienta.

W skład grupy weszli przedstawiciele agencji: 180heartbeats, Brand Karma, CheeseCat, Ciszewski Internet, Euro RSCG, FaceAddicted, Facebook Now (ARBOinteractive), Heureka, Livebrand, MintMedia, Nobagames (Redefine), Ostryga, Pride & Glory, Socializer SA i Tribe Guru. Grupa jest otwarta na kolejnych członków i firmy chcące zaangażować się w prace nad standardami marketingu społecznościowego w Polsce.