Kraj

Agros Nova wchodzi z marką Dr Witt w nowe kategorie

Marketer po latach stagnacji aktywuje brand.

Agros Nova wchodzi z marką Dr Witt w nowe kategorie
Agros Nova, właściciel takich marek, jak: Łowicz, Kotlin, Krakus czy Fortuna, kończy prace nad relaunchem marki soków Dr Witt. W ramach tego procesu poszerza jej ofertę o zupełnie nowe kategorie produktowe, w których dotychczas nie była obecna. 

Marka Dr Witt pojawiła się w portfolio Agros Novej w 2004 roku, kiedy to została przejęta od spółki Dr Witt SA  – pisaliśmy o tym w MMP24 z 24 listopada 2004 r. Wtedy zapowiadano, że Dr Witt będzie główną marką eksportową Agros Novej. Brand obecny w rynku soków wyróżniał się przede wszystkim opakowaniem – dostępny jest w szklanych butelkach, podczas gdy większość soków na polskim rynku sprzedawana jest w kartonach. Pozycjonowany był w segmencie premium.

Agros Nova nie podaje konkretnych udziałów, jakie marka ma w rynku soków. Marek Sypek, prezes firmy, zdradza jedynie, że jej pozycja w rynku była śladowa, co po części spowodowane było bardzo wąską dystrybucją – produkt był głównie dostępny w handlu tradycyjnym, w niewielkiej liczbie sklepów. Teraz Agros Nova buduje na nowo jego dystrybucję. Relaunch marki Dr Witt obejmuje bardzo silne poszerzenie dystrybucji, wprowadzenie nowego layoutu opakowań oraz zupełnie nowe podejście do produktu, które przejawia się przede wszystkim w rozszerzeniu jej oferty o nowe kategorie produktowe. Marketer, poszerzając ofertę brandu, stawia przede wszystkim na produkty funkcjonalne, co w znacznym stopniu związane jest z tym, jak przez lata kojarzona była ta marka przez konsumentów z racji nazwy: pierwszy jej człon – Dr – kojarzony jest z medycyną, zdrowiem, a drugi – Witt – z witalnością, zdrowiem i witaminami.

Po relaunchu w ofercie marki znajdą się soki w nowych opakowaniach, soki z tzw. wartością dodaną (wzbogacone np. o witaminy, minerały czy tzw. substancje aktywne). Pozycjonowane będą na poziomie upper mainstream. Dodatkowo Agros wprowadza na rynek pod marką Dr Witt tzw. napoje funkcjonalne w puszkach 250 ml, nieoparte na sokach. Ich gama ma obejmować 3-4 SKU. 

W ofercie Dr Witta znajdą się również pierwsze na polskim rynku tzw. gumy funkcjonalne (dotychczas jedynym rodzajem gum funkcjonalnych w Polsce były gumy antynikotynowe). Będzie ich sześć rodzajów: wspomagająca odchudzanie Dr Witt Fit Gum, antynikotynowa Dr Witt Anti-nicotine, energetyczna Dr Witt Energy Gum, wzmacniająca odporność Dr Witt Immuno Gum, uspokajająca Dr Witt Antistress Gum  i zwiększająca sprawność seksualną Dr Witt Sexperience Gum.

Funkcjonalne gumy Dr Witt pozycjonowane będą w segmencie premium – wszystkie poza Sexperience Gum kosztować będą ok. 4,69 zł za opakowanie (promocyjne 3,99 zł). Gumy Sexperience kosztować będą 11,69 zł za opakowanie (9,99 zł  w ramach promocji).

Atutem produktu ma być jego szeroka dostępność (w sklepach, sieciach drogeryjnych, na stacjach, w aptekach), łatwość i przyjemność aplikacji oraz konkurencyjna cena. Najpierw gumy Dr Witt trafiły do sieci drogerii Rossmann na terenie całego kraju.

Gumy funkcjonalne do żucia należą do najszybciej rozwijających się kategorii spożywczych na rynku USA oraz Japonii. W Japonii wartość rynku gum funkcjonalnych w 2010 roku wyniosła aż 567 mln dol. (według Euromonitora). Wartość rynku gum do żucia w Polsce w 2010 r. według Nielsena wynosiła 810 mln zł.

Dr Witt pod skrzydłami Agros Novej nie był marką aktywną reklamowo. Ostatnie reklamy w telewizji wyemitowano jeszcze za czasów starego właściciela tego brandu – w 1998 roku. W latach 2001-2004 pojawiały się plansze sponsorskie w telewizji, reklamy prasowe i radiowe Dr Witta. Ostatnio brand był reklamowany w prasie w 2005 r. (według monitoringu Kantar Media). Marek Sypek zapowiada start komunikacji wspierającej relaunch Dr Witta na czerwiec br. W lipcu przewidziano aktywności wykorzystujące m.in. ambient media, aktywności internetowe, szeroki ATL oraz działania trade’owe.