Firma Agros Nova zdecydowała o wycofaniu po półtora roku ze sprzedaży marki Łowicz Czeko Dżemi.
Według Joanny Bancerowskiej, PR managera Agros Novej, zniknięcie Czeko Dżemi jest działaniem planowym.
– Stworzyliśmy ten produkt do zadań specjalnych – mówi Bancerowska. – Po pierwsze – miał on odmłodzić wizerunek marki Łowicz, a po drugie – zahamować spadek sprzedaży w całej kategorii dżemów.
Zdaniem Bancerowskiej pojawienie się Czeko Dżemi zaktywizowało całą kategorię dżemów – w 2006 roku wartość sprzedaży wzrosła o 15 proc. w stosunku do roku 2005; rok 2005 miał natomiast ujemną dynamikę sprzedaży – spadek o 5 proc w stosunku do roku 2004.
– Zakładaliśmy utrzymanie Czeko Dżemi na rynku przez 8-10 miesięcy – mówi Bancerowska. – Produkt był sprzedawany dwa razy dłużej i to jest dodatkowy sukces.
Bancerowska dodaje, że utrzymanie innowacyjnego produktu było kosztowne i z punktu widzenia firmy nastawionej na sprzedaż przede wszystkim tego, co generuje największe zyski, nieopłacalne. Ale: – Zdecydowanie wzrosła świadomość marki Łowicz – mówi Bancerowska – więc Czeko Dżemi wypełniła stawiane przed nią zadanie. Dalsze jej utrzymywanie jest zbyt kosztowne, mieliśmy już takie doświadczenia z Frutimilem (przypomnijmy, że Agros Nova wycofała tę markę – połączenie soku z mlekiem pod koniec 2005 roku, po niespełna dwóch latach – to także był produkt tworzący nową kategorię).
Obsługą reklamową Czeko Dżemi zajmowała się agencja DDB Warszawa, BTL-em – Option One.
Czeko Dżemi to połączenie dżemu m.in. z wiśni, truskawek, jagód i bananów z mleczną czekoladą. Produkt zawiera witaminy E i C, błonnik oraz mikroelementy: potas, żelazo, wapń. (AMS)