We współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem należąca do Procter & Gamble marka Always rozpoczyna kampanię #AkcjaDonacja, mającą na celu zmniejszenie skutków problemu”ubóstwa menstruacyjnego” w Polsce.
“Ubóstwo menstruacyjne” to problem zdefiniowany i poruszany ostatnio nie tylko w Polsce. W wielu krajach menstruacja pozostaje tematem tabu i zdarza się, że uczennice tracą możliwość uczęszczania na lekcje z powodu braku dostępu do artykułów higienicznych. Z najnowszych badań Procter & Gamble wynika, że w Polsce z powodu z tego powodu opuściła zajęcia 1 na 6 dziewcząt. #AkcjaDonacja wesprzeć ma te, które ze względów finansowych nie mogą sobie pozwolić na zakup artykułów menstruacyjnych.
Konsumenci mogą wesprzeć akcję kupując podpaski Always w okresie od 1 lutego do 15 marca br. lub udostępniając zdjęcie z hashtagami #Always #AkcjaDonacja na swoich mediach społecznościowych. Za każde zakupione opakowanie podpasek Always lub udostępnione zdjęcie, Procter & Gamble przekazać ma donację potrzebującym dziewczynkom w wieku szkolnym, za pośrednictwem Polskiego Czerwonego Krzyża. Ambasadorkami programu Always #AkcjaDonacja zostały Paulina Sykut-Jeżyna, Katarzyna Cichopek i Agnieszka Kaczorowska.
Kampania obejmuje m.in. działania public relations, spoty telewizyjne oraz zróżnicowane działania online. Za relacje z mediami odpowiedzialna jest agencja MSL, natomiast za planowanie i zakup mediów na potrzeby kampanii, dobór i koordynację działań z ambasadorkami oraz negocjacje ich kontaktów ambasadorskich odpowiada MediaCom Warszawa.