Zagranica

Akcje Oatly rosną po debiucie giełdowym

Markę wspierają celebryci, jak Oprah Winfrey czy Natalie Portman.

Producent mleka roślinnego Oatly planował wejść na giełdę. Firma zadebiutowała 20 maja i z zadowoleniem notuje konsekwentny wzrost akcji z 17 do 22 dolarów. Szwedzki producent mleka roślinnego, wspierany wizerunkami celebrytów, w tym Oprah Winfrey, Jay-Z i Natalie Portman, obecnie może się pochwalić wyceną na ponad 13 miliardów dolarów (9,2 miliarda funtów). Oatly, mleczna alternatywa na bazie owsa, jest obecnie sprzedawana w 60 tys. sklepów i ponad 32 tys. kawiarni w 20 krajach. Marka nawiązała współpracę z takimi sieciami jak Starbucks i Alibaba i rozszerzyła swoją ofertę o jogurty i lody. Jednak Oatly nie odnotował jeszcze zysku. Zgodnie z ostatnimi danymi, jej strata netto wzrosła z 35 mln dolarów w 2019 r. do 60,4 mln do w 2020 r., pomimo ponad dwukrotnego wzrostu sprzedaży do 421 mln dolarów. Firma twierdzi, że spodziewa się, że jej koszty operacyjne i wydatki będą nadal znacząco rosnąć w przyszłości, ponieważ nadal inwestuje w produkcję i dystrybucję, badania i rozwój oraz poszerza kanały marketingowe. W styczniu Oatly po raz pierwszy pojawiło się w reklamie telewizyjnej w Wielkiej Brytanii dzięki kampanii, której celem była pomoc nastolatkom w rozmowie z rodzicami na temat bardziej zrównoważonego odżywiania. Najwięksi konkurenci marki w kategorii mleka roślinnego to Rebel Kitchen, Pip & Nut, Alpro, Plenish i Rude Health.

(Marketing Week)