Kraj

Aldi wdraża nową strategię

Za koncepcję i kreację najnowszej kampanii odpowiada agencja Scholz & Friends, zakupem mediów zajęły się U2 Media i agencja Booost. Działania online powierzono The Digitals.

Sieć dyskon

Aldi wdraża nową strategię
tów Aldi startuje z nową strategią marketingową. Rozpoczęła właśnie ogólnopolską kampanię pod hasłem “Raz Aldi, zawsze Aldi”, będącym jednocześnie nowym sloganem marki. Nawiązywać ma on według firmy do jednej z cech tożsamości marki, definiującej Aldi jako “sklep ulubionych produktów”. Nowe hasło zastąpi dotychczasowe – “Wysoka jakość w dobrej cenie”, które ponad 10 lat przyświecało sieci w jej działaniach.

Kampania, której bohaterami są wybrane produkty marki własnej z różnych kategorii asortymentowych, prowadzona będzie w kilku odsłonach i objąć ma prasę, radio oraz internet. 

– Wprowadzenie kampanii zostało poprzedzone gruntowną analizą rynku polskiego oraz rynków zagranicznych, na których działa Aldi. Przeprowadzone przez nas badania jakościowe i ilościowe, a także pogłębione wywiady z konsumentami, badania fokusowe czy etnograficzne pozwoliły nam określić nisze rynkowe i zdefiniować mocne strony Aldi, będące filarem nowej komunikacji marketingowej – komentuje Oktawian Torchała, dyrektor generalny Aldi w Polsce. 

Jak tłumaczy, wyniki tych badań pozwoliły sieci na postawienie tezy, że oprócz komfortu zakupów i atrakcyjnych cen jednym z istotniejszych czynników wyróżniających Aldi na tle konkurencji są produkty marek własnych, które mają swoich fanów wśród klientów. 

–  To właśnie te unikatowe artykuły najwyższej jakości i w atrakcyjnej cenie są naszą siłą i po nie klienci chętnie wracają – mówi Agnieszka Barańska, dyrektor marketingu i komunikacji Aldi w Polsce. 

Kampania marketingowa składać będzie się z kilku etapów. Komunikacja prowadzona ma być w lekkim, swobodnym tonie, z przymrużeniem oka i poczuciem humoru, a wykorzystane nośniki reklamowe obejmują billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe i internetowe. Wzmocnieniem komunikacji jest także zaproszenie do współpracy aktorki Sonii Bohosiewicz. Jej rolę w kampanii Aldi ujawni w kolejnych odsłonach komunikacji. Za opracowanie i wdrożenie koncepcji oraz kreacji odpowiada agencja Scholz & Friends, zakupem mediów zajął się dom mediowy U2 Media (radio, prasa, outdoor) i agencja Booost (internet). Wszystkie działania online’owe oraz prowadzenie profilu Aldi w social mediach powierzono agencji The Digitals.   

Niedawno sieć uruchomiła także profil facebookowy. Aldi to międzynarodowa sieć dyskontów, prowadząca głównie na zachodzie i południu Polski 132 sklepy.  

 

Tagi